بعید است خودرو ارزان شود/ مجبوریم کارگران را اخراج کنیم
خبرگزاری میزان - دبیر انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه رکود اقتصادی در این صنعت هم تأثیرگذاشته است، گفت: البته بعید است قیمت خودرو کاهش یابد و اگر عدهای میخواهند قیمت ها کاهش یابد باید برای کاهش هزینه تمامشده تولید هم برنامهریزی کنند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، ساسان قربانی طی گفت وگویی اظهار کرد: رکود بازار خودرو ناشی از کاهش قدرت خرید است که در سفارش تولید قطعهسازی هم تأثیر منفی گذاشته است.
وی ادامه داد: قطعهسازان همچنین با کاهش نقدینگی روبهرو هستند و طلب قطعهسازان هم بهموقع پرداخت نمیشود.
قربانی گفت: به همین دلیل قطعهسازان مجبور شدند بخشی از نیروی کار خود را تعدیل کنند و انتظار داریم دولت از صنعت خودروسازی و قطعهسازی که پیوندهای پسین و پیشین زیادی دارد، حمایت کند.
دبیر انجمن قطعهسازان خودرو تصریح کرد: در سال 2008 هم که اقتصاد غرب دچار رکود شد، دولتها از صنعت خودرو با تأمین نقدینگی و ارائه بستههای مالی حمایت کردند.
وی افزود: برای ایجاد تقاضا در بازار خودرو و رهایی از رکود خرید این محصولات باید تسهیلات خریدار به میزان قابلتوجهی افزایش یابد تا مردم بتوانند متناسب با شرایط مالی و اقتصادی خود خودرو تهیه کنند.
قربانی اظهار کرد: البته باید نرخ سود بانکی هم کاهش یابد و از خودروسازان هم انتظار میرود فعالیتهای پایهای و بنیادی را برای توسعه محصول انجام دهند که البته زمانبر است.
قربانی گفت: صنعت خودروسازی با صنایع فولاد و همچنین صنایع پتروشیمی و فلزی، ارتباطات گستردهای دارد.
وی ادامه داد: راهبرد صنعت خودروسازی کشور باید ساماندهی هزینهها و قیمتهای تمامشده و همچنین توسعه محصول همزمان با ارتقای کیفیت و تولید رقابتی باشد و از لحاظ آمار تولید و بازار مصرف باید منطقهای و جهانی فکر کنیم.
وی درباره اینکه آیا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت هم گفت: با شرایط فعلی و عوامل مؤثر در هزینه تمامشده بعید است قیمت تمامشده کاهش یابد و به همین خاطر نمیتوانیم قیمتها را برای مصرفکنندگان کاهش دهیم، اما دولت و خودروسازان میتوانند بستههای حمایتی غیرقیمتی مانند تسهیلات خریدار و همچنین فروش اقساطی و دیگر خدمات ارائه کنند تا بازار خودرو از رکود خارج شود.
وی ادامه داد: قطعهسازان همچنین با کاهش نقدینگی روبهرو هستند و طلب قطعهسازان هم بهموقع پرداخت نمیشود.
قربانی گفت: به همین دلیل قطعهسازان مجبور شدند بخشی از نیروی کار خود را تعدیل کنند و انتظار داریم دولت از صنعت خودروسازی و قطعهسازی که پیوندهای پسین و پیشین زیادی دارد، حمایت کند.
دبیر انجمن قطعهسازان خودرو تصریح کرد: در سال 2008 هم که اقتصاد غرب دچار رکود شد، دولتها از صنعت خودرو با تأمین نقدینگی و ارائه بستههای مالی حمایت کردند.
وی افزود: برای ایجاد تقاضا در بازار خودرو و رهایی از رکود خرید این محصولات باید تسهیلات خریدار به میزان قابلتوجهی افزایش یابد تا مردم بتوانند متناسب با شرایط مالی و اقتصادی خود خودرو تهیه کنند.
قربانی اظهار کرد: البته باید نرخ سود بانکی هم کاهش یابد و از خودروسازان هم انتظار میرود فعالیتهای پایهای و بنیادی را برای توسعه محصول انجام دهند که البته زمانبر است.
قربانی گفت: صنعت خودروسازی با صنایع فولاد و همچنین صنایع پتروشیمی و فلزی، ارتباطات گستردهای دارد.
وی ادامه داد: راهبرد صنعت خودروسازی کشور باید ساماندهی هزینهها و قیمتهای تمامشده و همچنین توسعه محصول همزمان با ارتقای کیفیت و تولید رقابتی باشد و از لحاظ آمار تولید و بازار مصرف باید منطقهای و جهانی فکر کنیم.
وی درباره اینکه آیا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت هم گفت: با شرایط فعلی و عوامل مؤثر در هزینه تمامشده بعید است قیمت تمامشده کاهش یابد و به همین خاطر نمیتوانیم قیمتها را برای مصرفکنندگان کاهش دهیم، اما دولت و خودروسازان میتوانند بستههای حمایتی غیرقیمتی مانند تسهیلات خریدار و همچنین فروش اقساطی و دیگر خدمات ارائه کنند تا بازار خودرو از رکود خارج شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *