رشد 6 برابری ورود دانشجویان دکترا به دوره‌های کارآموزی قضایی

8:49 - 22 مهر 1394
کد خبر: ۸۷۴۷۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان – شریفی با اشاره به رشد 6 برابری ورود فارغ التحصیلان دوره دکترا به دوره کارآموزی قضایی گفت: با توجه به فارغ التحصیلی 3700 کارآموز قضایی در سال‌‎های اخیر بخش قابل توجهی از اهداف قوه قضائیه در برنامه پنجم توسعه محقق می‌شود.
به گزارش شریفی مدیرکل کارگزینی قضات در مراسم تحلیف 118 کارآموز قضایی با اشاره به ضرورت تامین نیازهای دستگاه قضا گفت: طبق برنامه پنجم توسعه دستگاه قضا موظف به جذب 4 هزار نیروی قضایی است بر همین اساس ما در سال 90، 184 نفر در سال 91، 648 نفر در سال 92، 915 نفر و در سال 93 ،808 نفر نیروی قضایی را جذب دستگاه قضا کرده‌ایم. این افراد پس از فارغ التحصیلی و اتمام دوره های کارآموزی به عنوان قاضی در دستگاه قضا مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به تعداد فراغ التحصیلان دوره های کارآموزی در سال جاری گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال هم 1088 نفر فارغ التحصیل می شوند و با توجه به فارغ التحصیلی 3700 کارآموز قضایی در سال های اخیر بخش قابل توجهی از اهداف قوه قضائیه در برنامه پنجم توسعه محقق می شود.

مدیر کل کارگزینی قضات با بیان اینکه نیازهای دستگاه قضایی بیش از اینهاست، افزود: به دنبال این هستیم همین تعداد نیروی جذب شده را در برنامه ششم توسعه نیز دنبال کنیم با این حال قطعا به تنهایی جذب نیروی انسانی مشکل را حل نخواهد کرد و ما باید بخش های ساختارها را نیز بازبینی کنیم.

شریفی توجه به شاخص های کیفی در کنار رشد کمی را یکی دیگر از اهداف دستگاه قضا دانست و اظهار داشت: در سال 93 از حدود 25 هزار شرکت کننده در آزمون عمومی تنها 647 نفر به گزینش معرفی شدند همچنین در جذب اختصاصی که ویژه جذب نخبگان است 1258 نفر یعنی دو برابر تعداد جذب عمومی به گزینش قضات معرفی شدند.

وی ادامه داد: 1670 کارآموز در قالب 60 دوره کارآموزی و در 9 مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند از این تعاد 103 نفر فارغ التحصیل یا دانشجوی دوره دکترا محسوب می شوند.

شریفی با اشاره به رشد 6 برابری فارغ التحصیلان دوره دکترا به دوره کارآموزان قضایی گفت: در سال 90 ما هیچ کارآموز دانشجوی دکترا نداشتیم. در سال 91 دو نفر، در سال 92 چهار نفر و در سال 93 هفده دانشجو یا فارغ التحصیل دوره دکترا در دوره های کارآموزی قضایی شرکت کردند.
 
وی با بیان اینکه امروز 118 نفر از کارآموزان قضایی تحلیف می شوند، اظهار داشت: این کارآموزان از دوره های 169 تهران، 34 مشهد، 11 شیراز، 9 تبریز و اول ساری هستند که در مراحل یازدگانه ورود به دستگاه قضا را سپری کرده و امیدواریم از سرمایه های قوه قضائیه در آینده استفاده شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *