نظر مردم برای خودروسازان اهمیتی ندارد
خبرگزاری میزان - عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظر مردم برای خودروسازان اهمیتی ندارد، گفت: خودروسازان حقوق بگیران وزارت صنعت هستند و هیچ دغدغه و نگرانی ندارند.
خبرگزاری میزان -
نادر قاضی پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان
در باره کاهش حدود 47درصدی تولید خودرو در شهریور ماه سال جاری بیان کرد:
یکی از عوامل تأثیرگذار بر کاهش حجم تولید خودرو راه اندازی کمپین «نه به
خرید خودروی صفر» بود.
وی افزود: کاهش قدرت خرید مردم نیز باعث شده آنها کمتر به فکر خرید خودور باشند. در میان نیز دولت منابع لازم برای ارائه تسهیلات خرید خودرو در اختیار بانک ها قرار نمی دهد.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت فعلی خودروسازان گفت: اگرچه خودروسازان در ماه گذشته با کاهش تولید مواجه شدند، اما میزان فروش آن در مهر ماه با رشد همراه است.
دولت سهل انگاری کرد
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت پروژه ها تعطیل کرده و می خواست بازار مسکن را رونق داده تا 30درصد اشتغال را افزایش دهد. با این حال، هیچ یک از این اتفاقات حاصل نشد و رکود باقی ماند.
وی ادامه داد: دولت می توانست با نوسازی تاکسی های پایتخت نقش خود را در حمایت از خودروسازان ایفا کند در حالیکه سهل انگاری کرد، بدهی خودروسازان را تسویه نکرد، به آنها تسهیلات جدید ارائه نکرد.
خودروسازان مشتری مدار نیستند
قاضی پور درباره اتخاذ سیاست کاهش تولید به جای کاهش قیمت از سوی خودروسازان گفت: مردم برای خودروسازان اهمیتی ندارند، خودروسازان داخلی مشتری مدار نیستند و به آنها احترام نمی گذارند.
وی افزود: خدمات پس از فروش در شرکت های خودروسازی کشور ضعیف است. نبود رقابت در صنعت خودرو باعث شده خودروسازان با منت محصول خود را به مردم بفروشند.
خودروسازان حقوق بگیرند
این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره انتقاد دبیر انجمن خودروسازان از معذرت خواهی مدیرعامل شرکت سایپا گفت: خودروسازان در مقابل کمپین «نه به خرید خودروی صفر» برخورد خوبی نداشتند و همین امر بر میزان تولید آنها تأثیرگذار بوده است.
وی ادامه داد: نعمت بخش حقوق بگیر و بازنشسته وزارت صنعت، معدن و تجارت است و به دنبال ورشکستگی ایران خودرو و سایپا هستند و هیچ تعصبی به تولید ملی و مصرف کنندگان ندارند.
دلالی قطعات باید تمام شود
این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در توصیه به خودروسازان پیشنهاد داد: خودروسازان باید قطعات را مستقیماً از تولیدکننده بخرند نه آنکه قطعه بعد از سه چهار دست چرخیدن به دست خودروساز برسد. این امر منجر به گران تمام شدن قطعات و خودرو می شود.
حیف و میل دارایی ها
قاضی پور اشاره کرد: خودرسازان وام با سود 30درصد گرفتند و آن را صرف خرید و فروش سهام کردند. به این ترتیب، با کمبود نقدینگی برای تقویت تولید مواجه شدند.
وی افزود: خودروسازان بی جهت هزینه تراشی می کند. دلیل ورود خودروسازان به بازار سهام، حوزه بانک، پدیده زمین خواری، دنیای ورزش و غیره چیست؟
عدم انضباط مالی در بین خودروسازان
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خودروسازان با عدم انضباط مالی خود هر روز حوزه خودرو را با چالش مواجه میکنند و علت اصلی افزایش قیمت خودرو همین مسئله است.
وی ادامه داد: برای نمونه، به دلیل عدم انضباط مالی مشتری برای خرید یک خودروی 60میلیون تومانی باید 8 تا 13میلیون تومان بیشتر پرداخت کند.
خودروسازی، حیاط خلوت دولتی ها
قاضی پور بیان کرد: خودروسازی برای برخی از مقامات دولتی ها به عنوان مشاوران و غیره به مثابه حیاط خلوت است که از آن حقوق های بالای 10میلیونی می گیرند و هیچ سررشته ای در صنعت خودروسازی ندارند.
وی افزود: دولت باید همه این فعالیت های ناکارآمد و هزینه بر خودروسازان را حذف کند تا تولیدکنندگان بتوانند قیمت خودرو را کاهش دهند چرا خودروسازان برای تأمین هزینه ها حتی اقدام به فروش دارایی های شرکت ها می کنند.
تاریخ تعیین قیمت خودرو معلوم نیست
این عضو شورای رقابت با اشاره به اینکه اعضای این شورا اخیرا مشخص شده گفت: تاکنون در شورای رقابت جدید تصمیمی برای تعیین قیمت جدید خودرو گرفته نشده است و هنوز هم برای اعلام قیمت جدید زود است.
وی افزود: پیشتر خودروسازان درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را داشتند که با مخالفت اعضای شورا مواجه شدند.
تنبیه خودروسازان گرانفروش با نخریدن فایدهای دارد؟
کارخانه خودرو ایرانی که در چین برای ایران تولید میکند!
تصمیم گیری جدید در مورد قیمت خودرو
انتهای پیام/
وی افزود: کاهش قدرت خرید مردم نیز باعث شده آنها کمتر به فکر خرید خودور باشند. در میان نیز دولت منابع لازم برای ارائه تسهیلات خرید خودرو در اختیار بانک ها قرار نمی دهد.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت فعلی خودروسازان گفت: اگرچه خودروسازان در ماه گذشته با کاهش تولید مواجه شدند، اما میزان فروش آن در مهر ماه با رشد همراه است.
دولت سهل انگاری کرد
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت پروژه ها تعطیل کرده و می خواست بازار مسکن را رونق داده تا 30درصد اشتغال را افزایش دهد. با این حال، هیچ یک از این اتفاقات حاصل نشد و رکود باقی ماند.
وی ادامه داد: دولت می توانست با نوسازی تاکسی های پایتخت نقش خود را در حمایت از خودروسازان ایفا کند در حالیکه سهل انگاری کرد، بدهی خودروسازان را تسویه نکرد، به آنها تسهیلات جدید ارائه نکرد.
خودروسازان مشتری مدار نیستند
قاضی پور درباره اتخاذ سیاست کاهش تولید به جای کاهش قیمت از سوی خودروسازان گفت: مردم برای خودروسازان اهمیتی ندارند، خودروسازان داخلی مشتری مدار نیستند و به آنها احترام نمی گذارند.
وی افزود: خدمات پس از فروش در شرکت های خودروسازی کشور ضعیف است. نبود رقابت در صنعت خودرو باعث شده خودروسازان با منت محصول خود را به مردم بفروشند.
خودروسازان حقوق بگیرند
این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره انتقاد دبیر انجمن خودروسازان از معذرت خواهی مدیرعامل شرکت سایپا گفت: خودروسازان در مقابل کمپین «نه به خرید خودروی صفر» برخورد خوبی نداشتند و همین امر بر میزان تولید آنها تأثیرگذار بوده است.
وی ادامه داد: نعمت بخش حقوق بگیر و بازنشسته وزارت صنعت، معدن و تجارت است و به دنبال ورشکستگی ایران خودرو و سایپا هستند و هیچ تعصبی به تولید ملی و مصرف کنندگان ندارند.
دلالی قطعات باید تمام شود
این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در توصیه به خودروسازان پیشنهاد داد: خودروسازان باید قطعات را مستقیماً از تولیدکننده بخرند نه آنکه قطعه بعد از سه چهار دست چرخیدن به دست خودروساز برسد. این امر منجر به گران تمام شدن قطعات و خودرو می شود.
حیف و میل دارایی ها
قاضی پور اشاره کرد: خودرسازان وام با سود 30درصد گرفتند و آن را صرف خرید و فروش سهام کردند. به این ترتیب، با کمبود نقدینگی برای تقویت تولید مواجه شدند.
وی افزود: خودروسازان بی جهت هزینه تراشی می کند. دلیل ورود خودروسازان به بازار سهام، حوزه بانک، پدیده زمین خواری، دنیای ورزش و غیره چیست؟
عدم انضباط مالی در بین خودروسازان
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خودروسازان با عدم انضباط مالی خود هر روز حوزه خودرو را با چالش مواجه میکنند و علت اصلی افزایش قیمت خودرو همین مسئله است.
وی ادامه داد: برای نمونه، به دلیل عدم انضباط مالی مشتری برای خرید یک خودروی 60میلیون تومانی باید 8 تا 13میلیون تومان بیشتر پرداخت کند.
خودروسازی، حیاط خلوت دولتی ها
قاضی پور بیان کرد: خودروسازی برای برخی از مقامات دولتی ها به عنوان مشاوران و غیره به مثابه حیاط خلوت است که از آن حقوق های بالای 10میلیونی می گیرند و هیچ سررشته ای در صنعت خودروسازی ندارند.
وی افزود: دولت باید همه این فعالیت های ناکارآمد و هزینه بر خودروسازان را حذف کند تا تولیدکنندگان بتوانند قیمت خودرو را کاهش دهند چرا خودروسازان برای تأمین هزینه ها حتی اقدام به فروش دارایی های شرکت ها می کنند.
تاریخ تعیین قیمت خودرو معلوم نیست
این عضو شورای رقابت با اشاره به اینکه اعضای این شورا اخیرا مشخص شده گفت: تاکنون در شورای رقابت جدید تصمیمی برای تعیین قیمت جدید خودرو گرفته نشده است و هنوز هم برای اعلام قیمت جدید زود است.
وی افزود: پیشتر خودروسازان درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را داشتند که با مخالفت اعضای شورا مواجه شدند.
کارخانه خودرو ایرانی که در چین برای ایران تولید میکند!
تصمیم گیری جدید در مورد قیمت خودرو
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *