همایش «سازمان و خانواده، ضرورتها و اولویتها» برگزار میشود
خبرگزاری میزان- همایش «سازمان و خانواده، ضرورتها و اولویتها» آذرماه امسال برگزار میشود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اجتماعی میزان، دلبر نیروشک؛ دبیر همایش با بیان اینکه این همایش با 2 هدف اصلی ایجاد فضای سالم و پر انگیزه بین فردی برای کارمندان در ارتباط با خانواده و تاثیر آن در رشد و توسعه کسب و کار در سازمانها و صنایع برگزار خواهد شد، گفت: در این همایش تندیس «دوستدار خانواده» به سازمانها و صنایع پیشرو در راستای افزایش موفقیت شغلی ارائه میشود.
وی افزود: با هدف تقویت سلامت روانی در سازمانها، یکی از محورهایی که در بحث خانواده تعریف میکنیم، ارتباطات والدین شاغل با فرزندان خود است زیرا بسیاری از والدین شاغل نمیدانند چگونه باید زمان را مدیریت و بین خانواده و کار تعادل ایجاد کنند و در نتیجه این موضوع منجر به ایجاد استرس شغلی و کاهش انگیزه خوب کارکردن در فضای شغلی میگردد.
این روانشناس تحول تصریح کرد: وقتی درباره آموزشهای خانوادهمحور صحبت میکنیم، هدفمان فرهنگسازی است و انتظار میرود خروجی این همایش با این مهم همراه باشد تا بتوان برای اولین بار در ایران گواهی CFR که با مفهوم مسئولیت پذیری سازمانها نسبت به خانواده است را در راستای اهداف سازمانی و پیشرفت نظام اجرا عملیاتی کنیم.
این متخصص حوزه تغییر نگرش و مدیریت رفتار، ادامه داد: بیشتر سازمانها نمیدانند که چگونه می توانند از خانواده پرسنل خود حمایت کرده و بر اثربخشی آنان تاثیرگذار باشند. حمایت سازمانها تنها از منظر مالی نیست بلکه آموزشهای حرفهای که مهارتهای اثربخش در حوزه رفتار و انجام کار مشارکتی را شامل شود نیز نقش مؤثری در سلامت ارتباطی پرسنل در فضای شغلی دارد.
دبیر همایش بینالمللی «سازمان و خانواده، ضرورتها و اولویتها»، ادامه داد: سازمانی از لحاظ اجرایی برتر است که برای مباحث ارزشی و اخلاقی اولویتهایی تعریف کند که مدل CFR در پیادهسازی این امر مهم بسیار کمککننده است. بنابراین تمام سازمانها و صنایع اعم از آنهایی که به ارائه خدمات یا تولید محصولات میپردازند میتوانند جزو گروههای شرکتکننده در این همایش باشند و نام سازمان خود را برای دریافت «تندیس دوستدار خانواده» در همایش ثبت کنند.
وی افزود: از صاحبان صنایع غذایی، داروسازی، بهداشتی، خودروسازی، شرکتهای هواپیمایی، بیمه، بانک و حتی سازمانهای دولتی و خصوصی و وزارتخانهها برای حضور در این همایش دعوت کردهایم واز حامیان معنوی ویژه میتوان وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت، معدن تجارت، سازمان بهزیستی و دفتر کمسیون ملی یونسکو را نام برد.
نیروشک با بیان اینکه عملکرد سازمانها در سلامت اجتماعی یکی از محورهای مهم همایش است، گفت: سازمانها در مجموعه خود میتوانند فرهنگی را تعریف کنند که به ارتباط سالم در جامعه با هر گروه هدف منجر شود. در واقع هر مجموعهای این پتانسیل را دارد که بتواند برای جامعه و سلامت کشور خود تاثیرگذار بوده و در راستای کاهش هزنیههای پزشکی قدم بردارد و در پیادهسازی هر چه موثر تر سند تحول در کشور سهمی را ایفا نماید.
این روانشناس، تصریح کرد: شاخص کیفیت زندگی کاری با کمک آموزشهای خانواده محور منجر به کاهش استرس و افزایش اثربخشی پرسنل و مفید بودن آنان در جایگاههای متفاوت شغلی در سازمانها میشود.
وی خانواده محور کردن تبلیغات را دیگر هدف این همایش بینالمللی عنوان کرد و ادامه داد: پیامهای بازرگانی خانواده محور نیستند به این معنا که به ارزشهای تحکیم خانواده در جامعه نمیپردازد و چه بسا در بعضی ار برندسازیهای درون و برون سازمانی حتی در جهت خلاف هم قدم بردارند و به حوزه سلامت رفتاری پرداخته نمیشود زیرا اکثر آنها فقط درصدد فروش کالاهای خود شاید به هر بهایی هستند، در حالی که تحقیقات اخیر در جهان نشان میدهد هر چه در کمپینهای تبیلغاتی به موضوعهای ارزشی و ارتقای کیفیت زندگی در جامعه بپردازید فروش بالاتر و توسعه بیشتری در کسب و کار خود خواهید داشت.
دبیر همایش بینالمللی «سازمان و خانواده، ضرورتها و اولویتها»، گفت: در پایان همایش «تندیس دوستدار خانواده» را به 20 سازمان و صنایع برتر که در راستای اهداف تحکیم بنیان خانواده پیشقدم بودهاند اهدا میکنیم.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه این همایش هر سال برگزار خواهد شد، در سالهای آتی با حضور انجمن بینالمللی کار و خانواده اروپا ، گواهی CFR به سازمانها و صنایع برتر در کشور اهدا خواهد شد.
نیروشک افزود: بیش از 50 درصد افراد شاغل هستند و خانواده دارند و آنچه از سازمان یاد میگیرند را به طور مستقیم و غیرمستقیم به خانواده خود انتقال میدهند و تاثیر این موضع حتی در فرهنگ فرزندپروری خانواده ها نیز تاثیرگذار بوده است.
دبیر همایش بینالمللی «سازمان و خانواده، ضرورتها و اولویتها»، خاطر نشان کرد: این همایش با سخنرانی ویژه نماینده انجمن بینالمللی کار و خانواده در ایران، با مشارکت دانشگاه امام صادق(ع) و با حضور وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، وزارت صنعت، معدن تجارت، سازمان بهزیستی، دفتر کمسیون ملی یونسکو و دیگر متولیان این امر برگزار خواهد شد.
همچنین برای انتخاب «تندیس دوستدار خانواده» پرسشنامهای برگرفته از پرسشنامه علمی و حرفهای CFR را طراحی کردهایم.
وی اظهار کرد: دوسخنران داخلی خبره، سخنرانان خارجی از دانشکده کسب و کار ناوارا، انجمن بینالمللی کار و خانواده در اروپا و دیگر متخصصان در حوزه محورهای همایش جزو مدعوین هستند.
دبیر همایش بینالمللی «سازمان و خانواده، ضرورتها و اولویتها» گفت: حمایت خانواده در موفقیت شغلی، تاثیر عملکرد سازمانها در سلامت اجتماعی، تعارض کار-خانواده و استرس شغلی، تأثیر برند سازی اجتماعی در ارتقای کیفیت زندگی ذینفعان، نقش Marketing Campaigns سازمانها در تحکیم بنیان خانواده، برند سازی درون سازمانی در نهادینه کردن ارزشهای خانوادهمحور در سازمانها محورهای این همایش بینالمللی است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *