صنعت سینما فقط فیلمبرداری فیلم نیست / سینماگر باید مخاطب شناس باشد
خبرگزاری میزان - یک منتقد سینما گفت: هم اکنون بالغ بر هزار جوان وجود دارد که دوست دارند فیلم سینمایی بسازند اما آن ها باید بیاموزند که صنعت سینما فقط فیلمبرداری فیلم نیست بلکه پیش از نوشتن فیلمنامه باید مخاطب شناسی کنند.
خبرگزاری میزان -
منوچهر اکبرلو منتقد سینما در گفت و گو با گفت: برخی از فیلم سازان حضور خود در عرصه سینما را نه بر اساس توانایی های خود یا شناخت مخاطبان سینما بلکه بر اساس حضور در رسانه ها در نظر می گیرند و همواره اعتراض دارندکه به طور مثال باید از فیلمسازان جوان حمایت شود در حالی که اگر بر فرض محال سازمان سینمایی بودجه نامحدودی نیز داشت تمامی علاقه مندان به ساخت سینما را نمی توانست حمایت کند.
وی افزود: هم اکنون بالغ بر هزار جوان وجود دارد که دوست دارند فیلم سینمایی بسازند اما آن ها باید بیاموزند که صنعت سینما فقط فیلمبرداری فیلم نیست بلکه پیش از نوشتن فیلمنامه باید مخاطب شناسی کنند و بر اساس علاقه و نیاز بخشی از تماشاگران، فیلم بسازند به عبارت دیگر عده ای از آن ها می توانند برای ساخت فیلمشان سرمایه گذار پیدا کنند اما در عمل متوجه می شوند که فیلمشان نمی تواند مخاطب قابل قبولی را به سوی خود جذب کند.
این منتقد ادامه داد: در این گونه موارد این فیلمسازان به جای اینکه به این سوال پاسخ دهند که چرا مردم به تماشای فیلم آن ها نمی نشینند عوامل بیرونی را مقصر می دانند در همین شرایط مخاطبان سینمایی از فیلم های دیگر هم حمایت می کنند و از قضا این فیلم ها با فروش های بالایی رو به رو هستند بنا براین فیلمسازان باید بیاموزند عدم استقبال را در درون ساخته خود جست و جو کنند.
اکبرلو خاطر نشان کرد: برخی از فیلمسازان فکر می کنند با جنجال می توانند مخاطبان را به تماشای فیلمشان بنشانند اما این جوانان باید به تاریخ سینما مراجعه کنند زیرا در آن هنگام متوجه می شوند که هیچ فیلمسازی با راه های دیگر نتوانسته مردم را به اجبار به تماشای فیلم خود بکشاند اگر این روش ها مناسب بود تاکنون بسیاری از فیلمسازان به آن متوسل می شدند.
انتهای پیام/
وی افزود: هم اکنون بالغ بر هزار جوان وجود دارد که دوست دارند فیلم سینمایی بسازند اما آن ها باید بیاموزند که صنعت سینما فقط فیلمبرداری فیلم نیست بلکه پیش از نوشتن فیلمنامه باید مخاطب شناسی کنند و بر اساس علاقه و نیاز بخشی از تماشاگران، فیلم بسازند به عبارت دیگر عده ای از آن ها می توانند برای ساخت فیلمشان سرمایه گذار پیدا کنند اما در عمل متوجه می شوند که فیلمشان نمی تواند مخاطب قابل قبولی را به سوی خود جذب کند.
این منتقد ادامه داد: در این گونه موارد این فیلمسازان به جای اینکه به این سوال پاسخ دهند که چرا مردم به تماشای فیلم آن ها نمی نشینند عوامل بیرونی را مقصر می دانند در همین شرایط مخاطبان سینمایی از فیلم های دیگر هم حمایت می کنند و از قضا این فیلم ها با فروش های بالایی رو به رو هستند بنا براین فیلمسازان باید بیاموزند عدم استقبال را در درون ساخته خود جست و جو کنند.
اکبرلو خاطر نشان کرد: برخی از فیلمسازان فکر می کنند با جنجال می توانند مخاطبان را به تماشای فیلمشان بنشانند اما این جوانان باید به تاریخ سینما مراجعه کنند زیرا در آن هنگام متوجه می شوند که هیچ فیلمسازی با راه های دیگر نتوانسته مردم را به اجبار به تماشای فیلم خود بکشاند اگر این روش ها مناسب بود تاکنون بسیاری از فیلمسازان به آن متوسل می شدند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *