تخیل و آزادی دو رکن اصلی نگارش متون نمایشی است
خبرگزاری میزان - بدون تخیل نمیتوان کاری کرد زیرا آزادی و تخیل دو رکن اصلی در نگارش متون نمایشی و ایدههایی است که در نمایش به کار میرود.
خبرگزاری میزان -
به، کارگاه عملی «از ایده تا اجرا» برای هنرجویان تئاتر 16 سال به بالا در مجتمع شهید آوینی برگزار میشود.
دکتر قطبالدین صادقی مدرس این کارگاه ضمن توجه هنرجویان به مسئله ایدهپردازی در تئاتر اظهار کرد: در یک متن نمایشی که در اختیار دارید سعی کنید تخیلات و اطلاعات خود را اضافه کرده و ایدهپردازی داشته باشید تا بتوانید به اهداف مد نظر خود دست یابید.
وی با بیان اینکه هر هنری بر آمده از تخیل و آزادی است، افزود: تخیل یعنی اینکه آنطور که میبینی، بسازی و از عواطف و احساسات نیز در این زمینه کمک گرفته شود.
پژوهشگر عرصه تئاتر و سینما یادآور شد: بدون تخیل نمیتوان کاری کرد؛ زیرا آزادی و تخیل دو رکن اصلی در نگارش متون نمایشی و ایدههایی است که در نمایش به کار میرود.
وی با بیان اینکه در هنر آزادی است، خاطرنشان کرد: متون نمایشی افکار شما آن را کامل و هنریتر میکند و آنچه شما ارائه میدهید، از متن اصلی برتر است.
صادقی با تأکید بر اینکه از هر سوژهای در متون خود الهام بگیرید، افزود: بازیگر در حرکات دست مخیر است و باید حرکات دست و بدن متناسب با فضای نمایش باشد.
وی اضافه کرد: تکنیک بیان، ادبیات و نحوه حرکات بدن منجر به ایجاد جو عاطفی میشود و جوعاطفی فضای کلی نمایش است که بر ما اثر گذاشته است.
پیشکسوت عرصه تئاتر قوی کردن متن را متناسب با تعاریف و تخیلات دانست و گفت: اگر تخیل و آزادی نباشد نمیتوان خلاق بود و در این راستا نباید نگران نظر و داوری دیگران بود.
وی تأکید کرد: باید عقاید خود را بیپرده بیان کنید و تخیل که بهترین رکن کار شماست را به خوبی در کارگردانی و بازیگری خود به کار بگیرید.
صادقی با بیان اینکه هنرمند مستقل و آزاده است، افزود: باید در کار خود اعتماد به نفس داشت و استقلال و شخصیت را در متون، کارگردانی و بازیگری به نمایش گذاشت.
در ادامه هنرجویان در سه گروه چهارنفره تقسیم شدند و با ویرایش یک متون نمایشی به دلخواه خود قرار شد حرکات نمایشی را اجرا کنند.
انتهای پیام/
دکتر قطبالدین صادقی مدرس این کارگاه ضمن توجه هنرجویان به مسئله ایدهپردازی در تئاتر اظهار کرد: در یک متن نمایشی که در اختیار دارید سعی کنید تخیلات و اطلاعات خود را اضافه کرده و ایدهپردازی داشته باشید تا بتوانید به اهداف مد نظر خود دست یابید.
وی با بیان اینکه هر هنری بر آمده از تخیل و آزادی است، افزود: تخیل یعنی اینکه آنطور که میبینی، بسازی و از عواطف و احساسات نیز در این زمینه کمک گرفته شود.
پژوهشگر عرصه تئاتر و سینما یادآور شد: بدون تخیل نمیتوان کاری کرد؛ زیرا آزادی و تخیل دو رکن اصلی در نگارش متون نمایشی و ایدههایی است که در نمایش به کار میرود.
وی با بیان اینکه در هنر آزادی است، خاطرنشان کرد: متون نمایشی افکار شما آن را کامل و هنریتر میکند و آنچه شما ارائه میدهید، از متن اصلی برتر است.
صادقی با تأکید بر اینکه از هر سوژهای در متون خود الهام بگیرید، افزود: بازیگر در حرکات دست مخیر است و باید حرکات دست و بدن متناسب با فضای نمایش باشد.
وی اضافه کرد: تکنیک بیان، ادبیات و نحوه حرکات بدن منجر به ایجاد جو عاطفی میشود و جوعاطفی فضای کلی نمایش است که بر ما اثر گذاشته است.
پیشکسوت عرصه تئاتر قوی کردن متن را متناسب با تعاریف و تخیلات دانست و گفت: اگر تخیل و آزادی نباشد نمیتوان خلاق بود و در این راستا نباید نگران نظر و داوری دیگران بود.
وی تأکید کرد: باید عقاید خود را بیپرده بیان کنید و تخیل که بهترین رکن کار شماست را به خوبی در کارگردانی و بازیگری خود به کار بگیرید.
صادقی با بیان اینکه هنرمند مستقل و آزاده است، افزود: باید در کار خود اعتماد به نفس داشت و استقلال و شخصیت را در متون، کارگردانی و بازیگری به نمایش گذاشت.
در ادامه هنرجویان در سه گروه چهارنفره تقسیم شدند و با ویرایش یک متون نمایشی به دلخواه خود قرار شد حرکات نمایشی را اجرا کنند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *