6شهر خواستار برگزاری سمینار «صدا در مستند» شدند
خبرگزاری میزان - مدیر برنامه ریزی سمینار «صدا در سینمای مستند» گفت: این سمینار دو روزه در شهر تهران برگزار شد و به علت اتفاقات خوبی که در این سمینار افتاد شهرهایی مختلفی مانند اصفهان، شیراز، اهواز، لرستان، زنجان و کرمان خواستار این شدند که این سمینار در شهرهایشان برگزار شود.
خبرگزاری میزان -
رویا ایروانی مدیر برنامه ریزی سمینار «صدا در سینمای مستند» در گفت: این سمینار در 8 و 9 مهر ماه با عنوان «صدا در سینمای مستند» با همکاری سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شده است .
وی ادامه داد: این سمینار با حضور اساتیدی چون دکتر اکبر عالمی، خسرو سینایی، بهروز شهامت، مرتضی دهنوی و علیرضا نکونعل هشتم و نهم مهرماه در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.
ایروانی افزود: این جلسات به منظور آشنایی و تعامل هرچه بیشتر مستند سازان با یکدیگر با هدف حساسیت صدا در مقوله ساخت مستند تشکیل می شود و شرکت کنندگان در پایان دو روز ،گواهی نامه حضور در سمینار به امضای دکتر اکبر عالمی ، آقای خسرو سینایی را اخذ کردند.
مدیر برنامه ریزی سمینار «صدا در سینمای مستند» گفت: در این سمینار که با هدف گسترش فرهنگ صحیح مستندسازی و بهینه سازی تولیدات مستند داخلی و اهمیت صدا در اینگونه فیلمها برگزار شد به موضوعاتی از قبیل زیبایی شناسی و اهمیت صدا در مستند (اکبر عالمی)، موسیقی و افکت صدا (خسرو سینایی)، ابراز شناسی (علیرضا نکونعل)، صدابرداری (مرتضی دهنوی) و صداگذاری (بهروز شهامت) پرداخته شد.
مدیر برنامه ریزی سمینار « صدا در سینمای مستند » گفت: این سمینار دو روزه در شهر تهران برگزار شد و به علت اتفاقات خوبی که در این سمینار افتاد شهرهایی مختلفی مانند اصفهان، شیراز، اهواز، لرستان، زنجان و کرمان خواستار این شدند که این سمینار در شهرهایشان برگزار شود.
وی در خصوص اهمیت مستند گفت: مستند باید اصالتش مانند سینما بشود خیلی بیشتر از این ها به مستند پرداخته شود زیرا مستند ویژگی دارد و آن این است که دیگر تکرار نمی شود و اگر یک ستن د ساخته بشود دیگر امکان ندارد که آن تکرار بشود مثل مستند ارگ بم که الان ما ارگ بم را از دست دادیم و دیگر امکانش نیست که از آن مستندی بسازیم.
وی ادامه داد: این سمینار با حضور اساتیدی چون دکتر اکبر عالمی، خسرو سینایی، بهروز شهامت، مرتضی دهنوی و علیرضا نکونعل هشتم و نهم مهرماه در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.
ایروانی افزود: این جلسات به منظور آشنایی و تعامل هرچه بیشتر مستند سازان با یکدیگر با هدف حساسیت صدا در مقوله ساخت مستند تشکیل می شود و شرکت کنندگان در پایان دو روز ،گواهی نامه حضور در سمینار به امضای دکتر اکبر عالمی ، آقای خسرو سینایی را اخذ کردند.
مدیر برنامه ریزی سمینار «صدا در سینمای مستند» گفت: در این سمینار که با هدف گسترش فرهنگ صحیح مستندسازی و بهینه سازی تولیدات مستند داخلی و اهمیت صدا در اینگونه فیلمها برگزار شد به موضوعاتی از قبیل زیبایی شناسی و اهمیت صدا در مستند (اکبر عالمی)، موسیقی و افکت صدا (خسرو سینایی)، ابراز شناسی (علیرضا نکونعل)، صدابرداری (مرتضی دهنوی) و صداگذاری (بهروز شهامت) پرداخته شد.
مدیر برنامه ریزی سمینار « صدا در سینمای مستند » گفت: این سمینار دو روزه در شهر تهران برگزار شد و به علت اتفاقات خوبی که در این سمینار افتاد شهرهایی مختلفی مانند اصفهان، شیراز، اهواز، لرستان، زنجان و کرمان خواستار این شدند که این سمینار در شهرهایشان برگزار شود.
وی در خصوص اهمیت مستند گفت: مستند باید اصالتش مانند سینما بشود خیلی بیشتر از این ها به مستند پرداخته شود زیرا مستند ویژگی دارد و آن این است که دیگر تکرار نمی شود و اگر یک ستن د ساخته بشود دیگر امکان ندارد که آن تکرار بشود مثل مستند ارگ بم که الان ما ارگ بم را از دست دادیم و دیگر امکانش نیست که از آن مستندی بسازیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *