رئیس کل دادگستری استان یزد:برخورد با ترک فعل مدیران در دستور کار دادگستری استان قرار دارد
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: رسالت هر کارگزار در نظام اسلامی ارائه خدمت به مردم است و نباید اجازه داد بی حالی، رخوت و کم کاری عدهای در ادارات، در مردم ایجاد نارضایتی کند.
خبرگزاری میزان -
وی وجود نهادهای امنیتی، نظارتی و بازرسی در ادارات را ضروری برشمرد و بیان کرد: نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین منابع هر سازمان محسوب میشود لذا باید برای حراست و صیانت از آن برنامه داشت و در میدان بود.
رئیس کل دادگستری استان یزد، در تبیین شرایط یک مسئول حراست، گفت: مسئول حراست باید یک کارشناس متبحر، مردم شناس دقیق، متحصص کاردان و مسلط به قوانین موضوعه باشد تا با توجه و اشراف به بایدها و نبایدها، موفق عمل کند.
وی با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران، تصریح کرد: در تمام موارد، امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است که از این رو انتظار است فعالیتهای ایجابی با کمک آموزشهای اصولی و حرکتهای فعالانه و پیشگیرانه، مسیر را به سمتی حرکت دهد که دیگر نیازی به نهی از منکر باقی نماند.
رئیس کل دادگستری استان یزد، استمرار و انجام امور به صورت دائمی را عامل موفقیت در رسالت امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در امر به معروف و نهی از منکر، حرکتهای موسمی، موقتی و یکباره، اثر چندانی ندارد و باید به گونهای برنامه ریزی کرد که امور با تداوم و استمرار انجام شود.
وی هدف گذاری، برنامه ریزی، شناخت وضع موجود و ترسیم حرکت به سمت وضع مطلوب را شاخصه یک واحد حراست فعال و هدفمند ذکر کرد و گفت: مسئول حراست باید از مشغول شدن به مسائل خرد و کم اهمیت بپرهیزد و برای تحقق اهداف تشکیل حراست، برنامه ریزی کرده و برای ایجاد یک محیط اداری سالم و شفاف تلاش کند.
دهشیری، از گرفتاری به غرور و تکبر و بستن درب حراست به عنوان دو آفت حراست یاد کرد و ابراز داشت: هدف مجموعه حراست، خدمت به مردم و صیانت از مجموعه اداری است و نباید در این مسیر دچار کبر و غرور شود.
وی افزود: حراست باید گوش شنوای درد و دل مردم و رفیق شفیق کارکنان بوده و با روی گشاده پذیرای آنان باشد تا اگر کسی به هر دلیلی دچار مشکل شده و در مسیر حاشیه قرار گرفته است امکان گرفتن کمک از حراست را داشته و زمینه برای رفع مشکلات فراهم شود.
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: رسیدن به نقطه دستگیری یک مدیر و یا یک کارمند با دستور مقام قضایی، در هر ادارهای که دارای حراست است، باید اوج ضعف مسئول حراست آن اداره باشد که نتوانسته از آن مجموعه در برابر خطاها و لغزشها صیانت کند.
وی برخورد با عاملان ایجاد نارضایتی در مردم را در دستور کار دستگاه قضا ذکر کرد و گفت: وظیفه ما خدمت به مردم است و هرگونه مشکلی در مسیر خدمت، باید با اقناع و توجیه مراجعه کننده و ارباب رجوع همراه باشد و اگر مسجل شود در ادارهای و واحدی، نارضایتی مردم از رخوت، بی حالی و یا عدم پاسخگویی آن مدیر یا کارمندی نشأت گرفته است قطعاً با آن مدیر یا مسئول برخورد میشود.
رئیس کل دادگستری استان یزد، برخورد با ترک فعل مدیران در حوزههای مختلف به ویژه در حوزه حفظ حقوق عامه را در دستور کار در دستور کار دستگاه قضایی اعلام کرد و افزود: دادگستری با اعلام گزارشهای واصله، وفق دستورالعمل ابلاغی، ترک فعلها را مورد بررسی و برخورد قرار خواهد داد.
وی تصریح کرد: قطعا دستگاه قضا از مدیران شجاع و جسور که خدمت به مردم و انقلاب را سرلوحه فعالیت خود قرار داده اند حمایت کامل خواهد داشت و اهتمام خویش را در مسیر پیشگیری از کم کاری، رخوت و سستی قرار خواهد داد.
خبر گزاری میزان - غلامعلی دهشیری در جمع مدیران و کارشناسان حراست ادارات استان یزد، اظهار کرد: حراست، دیده بان شفافیت و صیانت کننده از سلامت مجموعه در هر ادارهای است.
وی وجود نهادهای امنیتی، نظارتی و بازرسی در ادارات را ضروری برشمرد و بیان کرد: نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین منابع هر سازمان محسوب میشود لذا باید برای حراست و صیانت از آن برنامه داشت و در میدان بود.
رئیس کل دادگستری استان یزد، در تبیین شرایط یک مسئول حراست، گفت: مسئول حراست باید یک کارشناس متبحر، مردم شناس دقیق، متحصص کاردان و مسلط به قوانین موضوعه باشد تا با توجه و اشراف به بایدها و نبایدها، موفق عمل کند.
وی با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران، تصریح کرد: در تمام موارد، امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است که از این رو انتظار است فعالیتهای ایجابی با کمک آموزشهای اصولی و حرکتهای فعالانه و پیشگیرانه، مسیر را به سمتی حرکت دهد که دیگر نیازی به نهی از منکر باقی نماند.
رئیس کل دادگستری استان یزد، استمرار و انجام امور به صورت دائمی را عامل موفقیت در رسالت امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در امر به معروف و نهی از منکر، حرکتهای موسمی، موقتی و یکباره، اثر چندانی ندارد و باید به گونهای برنامه ریزی کرد که امور با تداوم و استمرار انجام شود.
وی هدف گذاری، برنامه ریزی، شناخت وضع موجود و ترسیم حرکت به سمت وضع مطلوب را شاخصه یک واحد حراست فعال و هدفمند ذکر کرد و گفت: مسئول حراست باید از مشغول شدن به مسائل خرد و کم اهمیت بپرهیزد و برای تحقق اهداف تشکیل حراست، برنامه ریزی کرده و برای ایجاد یک محیط اداری سالم و شفاف تلاش کند.
دهشیری، از گرفتاری به غرور و تکبر و بستن درب حراست به عنوان دو آفت حراست یاد کرد و ابراز داشت: هدف مجموعه حراست، خدمت به مردم و صیانت از مجموعه اداری است و نباید در این مسیر دچار کبر و غرور شود.
وی افزود: حراست باید گوش شنوای درد و دل مردم و رفیق شفیق کارکنان بوده و با روی گشاده پذیرای آنان باشد تا اگر کسی به هر دلیلی دچار مشکل شده و در مسیر حاشیه قرار گرفته است امکان گرفتن کمک از حراست را داشته و زمینه برای رفع مشکلات فراهم شود.
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: رسیدن به نقطه دستگیری یک مدیر و یا یک کارمند با دستور مقام قضایی، در هر ادارهای که دارای حراست است، باید اوج ضعف مسئول حراست آن اداره باشد که نتوانسته از آن مجموعه در برابر خطاها و لغزشها صیانت کند.
وی برخورد با عاملان ایجاد نارضایتی در مردم را در دستور کار دستگاه قضا ذکر کرد و گفت: وظیفه ما خدمت به مردم است و هرگونه مشکلی در مسیر خدمت، باید با اقناع و توجیه مراجعه کننده و ارباب رجوع همراه باشد و اگر مسجل شود در ادارهای و واحدی، نارضایتی مردم از رخوت، بی حالی و یا عدم پاسخگویی آن مدیر یا کارمندی نشأت گرفته است قطعاً با آن مدیر یا مسئول برخورد میشود.
رئیس کل دادگستری استان یزد، برخورد با ترک فعل مدیران در حوزههای مختلف به ویژه در حوزه حفظ حقوق عامه را در دستور کار در دستور کار دستگاه قضایی اعلام کرد و افزود: دادگستری با اعلام گزارشهای واصله، وفق دستورالعمل ابلاغی، ترک فعلها را مورد بررسی و برخورد قرار خواهد داد.
وی تصریح کرد: قطعا دستگاه قضا از مدیران شجاع و جسور که خدمت به مردم و انقلاب را سرلوحه فعالیت خود قرار داده اند حمایت کامل خواهد داشت و اهتمام خویش را در مسیر پیشگیری از کم کاری، رخوت و سستی قرار خواهد داد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *