خودروسازان 20 درصد از کارگران شان را بیکار کردند
خبرگزاری میزان – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: 20 درصد از نیروی انسانی خودروسازان و قطعه سازی ها طی ماه های اخیر تعدیل شده است.
خبرگزاری میزان -
عبدالکریم رجبی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، در مورد اینکه خودروسازان تاکنون 6 هزار و 500 میلیارد تومان از کاهش فروش خودرو ضرر کرده اند، اظهار کرد: در این زمینه نمی توان اظهارنظر کارشناسی دقیق داشت.
وی ادامه داد: تاکنون جلسه ای با خودروسازان و قطعه سازان در اتاق اصناف داشتیم و اکنون مجلس آمادگی این را دارد که در جهت ساماندهی وضعیت موجود به منظور حمایت از تولید داخلی کمیته ویژه ای را انجام دهد.
عدم همراهی مردم و زیان به تولید داخل
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می آید که عدم همراهی مردم نیز یک زیانی به تولید داخلی وارد کرده است، به دنبال این ماجرا در حال حاضر شاهد تعدیل نیروهای انسانی خودروسازان و قطعه سازی ها به 20 درصد هستیم.
رجبی با اشاره به اینکه تعداد زیادی نیرو تاکنون تعدیل شده اند، اضافه کرد: در حال حاضر قطعه سازان و خودروسازان دچار مشکل شده اند بنابراین باید در این زمینه نظارت دقیق داشته باشیم و از سوی دیگر سازمان صنعت و معدن باید در جهت بالا بردن کیفیت و کاهش قیمت تلاش کنند.
از تولید داخل باید حمایت کنیم
وی با تاکید بر اینکه باید از تولید داخل حمایت کنیم، گفت: در عین حال از باید مطالبه جدی در خصوص کیفیت و قیمت خودروها داشته باشیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در این زمینه باید کار کارشناسی صورت گیرد و هزینه تولید و سود خودرو به صورت دقیق محاسبه شود تا قیمت گذاری خودرو دقیق تر صورت گیرد.
لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی
رجبی تصریح کرد: طبق گزارش های داده شده حدود 20 درصد نیرو تعدیل شده است، باید گفت که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز باید تدبیری صورت گیرد تا حمایت از تولید داخل نیز صورت گیرد.
کمپین «نه به خرید خودروی صفر» باید برد – برد باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در مورد کمپین «نه به خرید خودروی صفر» نیز باید گفت که در پایان این ماجرا باید دو طرف ماجرا با برد – برد همراه باشد.
وی ادامه داد: تاکنون جلسه ای با خودروسازان و قطعه سازان در اتاق اصناف داشتیم و اکنون مجلس آمادگی این را دارد که در جهت ساماندهی وضعیت موجود به منظور حمایت از تولید داخلی کمیته ویژه ای را انجام دهد.
عدم همراهی مردم و زیان به تولید داخل
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می آید که عدم همراهی مردم نیز یک زیانی به تولید داخلی وارد کرده است، به دنبال این ماجرا در حال حاضر شاهد تعدیل نیروهای انسانی خودروسازان و قطعه سازی ها به 20 درصد هستیم.
رجبی با اشاره به اینکه تعداد زیادی نیرو تاکنون تعدیل شده اند، اضافه کرد: در حال حاضر قطعه سازان و خودروسازان دچار مشکل شده اند بنابراین باید در این زمینه نظارت دقیق داشته باشیم و از سوی دیگر سازمان صنعت و معدن باید در جهت بالا بردن کیفیت و کاهش قیمت تلاش کنند.
از تولید داخل باید حمایت کنیم
وی با تاکید بر اینکه باید از تولید داخل حمایت کنیم، گفت: در عین حال از باید مطالبه جدی در خصوص کیفیت و قیمت خودروها داشته باشیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در این زمینه باید کار کارشناسی صورت گیرد و هزینه تولید و سود خودرو به صورت دقیق محاسبه شود تا قیمت گذاری خودرو دقیق تر صورت گیرد.
لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی
رجبی تصریح کرد: طبق گزارش های داده شده حدود 20 درصد نیرو تعدیل شده است، باید گفت که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز باید تدبیری صورت گیرد تا حمایت از تولید داخل نیز صورت گیرد.
کمپین «نه به خرید خودروی صفر» باید برد – برد باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در مورد کمپین «نه به خرید خودروی صفر» نیز باید گفت که در پایان این ماجرا باید دو طرف ماجرا با برد – برد همراه باشد.
نظرات بینندگان
1-انجام طراحی داخلی و خارجی خودرو مانند خودروهای روز دنیا 2-افزایش کیفیت و امنیت 3-کاهش قیمت اینا سه راه اصلی نجات صنعت خودرو هستند و ما مردم دلمون میسوزه که چرا با اینکه صد در صد می توانیم خودرو خوب و با قیمت مناسب تولید کنیم اما اینکار را نمیکنیم؟!!! و چرا این صنعت عمداً عقب افتاده نگه داشتیم؟!!!هدف اصلی کمپین نجات این صنعت از دست مافیا است.والسلام
حقوق میلیاردی خودشان را کم کنند کسی بیکار نمیشه
بایستی خودورسازها قیمت تمام شده ی خودروهای تولیدی را بصورت ریز برای مردم لیست کنند تا معلوم شود که چرا قیمت خودرو این همه گران و به زیان مردم تمام می شود .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *