مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه: مشکلات ۴۰۷ نفر از مراجعه کنندگان در ۳۰ جلسه دیدار مردمی رسیدگی شد

8:09 - 02 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۸۰۹۰۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته  ۳۰ جلسه دیدار مردمی باحضور رئیس قوه قضاییه و دیگر مقامات عالی قضایی در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه برگزار شد که در این دیدار‌ها به مشکلات ۴۰۷ نفر از مراجعه کنندگان رسیدگی و دستورات لازم برای رفع مشکلات آنان صادر شد.
علی اصغر رفاهی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به حضور مقامات و مسئولان عالی قضایی در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، اظهار کرد: ارتباط مستقیم با مردم و مراجعه کنندگان به قوه قضاییه یکی از اصلی‌ترین رویکرد‌ها در دوره تحول و تعالی است که مورد تاکید مؤکد رئیس قوه قضاییه است.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر ۴ بار حضور پرثمر رئیس قوه قضاییه در مرکز ارتباطات مردمی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در این دیدار‌ها در فضایی صمیمی با ۶۱ نفر از مراجعه کنندگان به گفت‌وگو نشست و دستورات لازم در خصوص رفع مشکلات آنان را صادر کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در سال گذشته  ۳۰ جلسه دیدار مردمی باحضور رئیس قوه قضاییه و دیگر مقامات عالی قضایی در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه برگزار شد، تاکید کرد: در این دیدار‌ها به مشکلات ۴۰۷ نفر از مراجعه کنندگان رسیدگی و دستورات لازم برای رفع مشکلات آنان صادر شد.  

رفاهی با بیان اینکه معاون اول قوه قضاییه، با هدف رفع مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان  ۲نوبت در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور داشته است، گفت: حجت الاسلام والمسلمین مصدق در هر نوبت با ۱۴نفر از مراجعه کنندگان دیدار و گفت‌وگو داشته وجهت رفع مشکلات مراجعه کنندگان دستورات لازم را صادر کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه  معاون قضایی قوه قضاییه نیز ۵ نوبت در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور داشته است، تاکید کرد: حجت الاسلام والمسلمین رحیمی در نوبت اول با ۹ نفر، در نوبت دوم با ۶ نفر، نوبت سوم با ۱۴ نفر، نوبت چهارم با ۲۲نفر و در نوبت پنجم با ۱۷ نفر از مراجعه کنندگان دیدار کرده و به  مشکلات آن‌ها رسیدگی و دستورات لازم را صادر کرده است.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور در ۲ نوبت حضور در مرکز ارتباطات با ۹ نفر از مراجعه کنندگان دیدار کرده است. این دیدار ها مربوط به پرونده  کثیرالشاکی و تجمع‌ها بوده است که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور پس از بررسی پرونده‌ها دستورات لازم را در خصوص آنها صادر کرد.

رفاهی تصریح کرد: در راستای تاکید رئیس دستگاه قضا تمامی مقامات عالی قضایی از جمله رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، رئیس سازمان زندان ها، معاون حقوقی قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان عمومی و انقلاب تهران، معاون منابع انسانی قوه قضاییه و رئیس کل محاکم تهران، رئیس سازمان زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات دستگاه قضا، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، دادستان انتظامی قضات، رئیس دیوان عدالت اداری، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور و معاون قضایی دادستان کل کشور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافته و به پرونده‌های مراجعه کنندگان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کردند.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با اشاره به وضعیت پرونده‌های کثیرالشاکی در سال ۱۴۰۰، گفت: در سال گذشته در مرکز ارتباطات مردمی ۱۰۶ پرونده کثیرالشاکی مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات لازم از سوی این مرکز برای رفع مشکلات این پرونده‌ها اتخاذ شد. این پرونده‌های کثیرالشاکی پرونده‌های مرتبط با تعاونی‌های مسکن، وثایق، خرید و فروش خودرو، کلاهبرداری و رمز ارز رادر برمی گیرد.

وی تاکید کرد: پرونده‌های کثیر الشاکی در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در پوشه‌های جداگانه و به صورت ویژه پیگیری می‌شوند. در این پرونده‌ها که گا‌ها با تجمع همراه است ۲یا ۳ نماینده از طرف شکات و مالباختگان معرفی می‌شوند و این نماینده‌ها در فاصله زمانی ۱۵ روز یکبار به مرکز ارتباطات مردمی مراجعه و روند پرونده را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه با بیان اینکه پرونده کثیر الشاکی اصطلک تهران رسیدگی شده است، گفت: همچنین ۹۰ درصد پرونده تعاونی مسکن شهریار رسیدگی شده است و پرونده اراضی منابع طبیعی سرخه حصار در حال حاضر مراحل نهایی را طی می‌کند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *