سال گذشته به مشکلات بیش از ۳ هزار مراجعه کننده در ملاقات مردمی دادستان همدان رسیدگی شد
حسن خانجانی موقر در گفتوگو با میزان، به ملاقاتهای مردمی در دادسرای مرکز استان اشاره کرد و گفت: دیدار با مردم و پیگیری مطالبات آنان حتی در روزهای کرونایی، همیشه مطابق برنامههای روز دوشنبه برقرار بوده و هیچ گاه تعطیل نشده است.
وی با بیان اینکه اجازه ندادیم که شیوع این بیماری منحوس ما را از عمل به وظایف خود دور سازد، اظهار کرد: بنابراین با رعایت شیوه نامههای بهداشتی حتی در روزهای سخت کرونایی با ارباب رجوعها در دادسرا با همراهی معاونان خود ملاقات داشته ایم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، افزود: تأکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه بر حضور مسئولان بین مردم است، چرا که هرچه این دیدارهای چهره به چهره افزایش یابد، هم مشکلات جامعه در لایههای زیرین شناخته میشود و هم مردمی که چشم امیدشان به بیان مطالبات و تحقق آن است، دلگرم میشوند.
خانجانی موقر در ادامه عنوان کرد: بنابراین سعی بر آن شده تا از هر فرصتی برای حضور بین مردم استفاده کنیم، تا جایی که در سال گذشته تعداد ملاقاتهای مردمی انجام شده علاوه بر حضور در مساجد، محلات و حتی روستاها، ۳ هزار و ۳۴۳ مورد بوده است.
وی به مهمترین موضوعات مطالبات مردمی هم پرداخت و تصریح کرد: عمده درخواستهای مراجعه کنندگان، پیگیری برای حل مشکلاتشان با دستگاههای اجرایی و دولتی از جمله اعتراض به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی، تقاضای تسریع در رسیدگی، درخواست عفو و بخشودگی، تخفیف مجازات زندانیان و استفاده از ارفاقهای قانونی از جمله آزادی مشروط، پابند الکترونیک، تودیع وثیقه و همچنین اعمال ماده ۲۷۸ قانون آئین دادرسی کیفری بوده است.
وی ادامه داد: در این بین برخی از تولیدکنندگان هم حضور یافتند، تا با بیان مسائل و مشکلات به وجود آمده بر سر راهشان، برای رفع آن موانع تولید چاره اندیشی شود و این مسئله را با جدیت بیشتری پیگیر شدیم.
دادستان همدان در ادامه با تأکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع جزئی از برنامه سند تحول قضائی است، عنوان کرد: در حال حاضر با پیگیریهای انجام شده و صدور دستورات قضایی میتوان گفت که بیش از ۹۰ درصد این دیدارها منتج به نتیجه شده است.