وزیر علوم: آموزشهای برون خط میتواند تکمیل کننده فرآیند آموزش باشد/ باید از تجربیات دوران کرونا برای پساکرونا استفاده کنیم
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در تلاش هستیم تا از تجربیات دوران کرونا برای زمان پساکرونا هم استفاده کنیم، یکی از این موارد میتواند این باشد که ما با ایجاد آیین نامهها و شیوه نامههای جدید امتیازاتی را به اساتیدمان بدهیم که آنها ضمن تدریس در سر کلاس آن تدریس را ضبط کرده یا به صورت برون خط هم آن بسته آموزشی را کنار آموزش حضوری ارائه دهند.
خبرگزاری میزان -
وی در پایان گفت: با توجه به این موضوع که دانشگاهها مستقل هستند هر دانشگاهی با توجه به ماهیت و محتوای دروس و رشتههای که در آنجا تدریس میشود میتواند شیوه آموزش خود را مورد بازنگری قرار دهد چرا که برخی از دانشگاهها این اجازه را دارند که بتوانند سرفصل تعریف نمایند.
محمد علی زلفی گل در گفتوگو با میزان در مورد امتناع برخی از دانشگاهها نسبت به از سرگیری آموزش حضوری گفت: آموزش حضوری پس از اعلام ستاد ملی کرونا قانون است و عدم رعایت قانون نه تنها جرم بلکه گناه است.
وی ادامه داد: همان طور که بیشتر روسای دانشگاهها با حضور در بخشهای خبری رسانه ملی نیز اعلام کرده اند همه دانشگاهها آموزش حضوری را خواهند داشت، اگرچه که برخی از این دانشگاهها بر اساس اعلام روسا در طی هفته آینده به صورت تدریجی همه مقاطع را حضوری خواهند کرد.
وزیر علوم در مورد افت تحصیل ناشی از آموزش مجازی گفت: خود دانشگاهها باید برای این موضوع حتما برنامه ریزی کرده تا بتوانند میزان افت تحمیل شده را مدیریت کنند.
وی گفت: در تلاش هستیم تا از تجربیات دوران کرونا برای زمان پساکرونا هم استفاده کنیم، یکی از این موارد میتواند این باشد که ما با ایجاد آیین نامهها و شیوه نامههای جدید امتیازاتی را به اساتیدمان بدهیم که آنها ضمن تدریس در سر کلاس آن تدریس را ضبط کرده یا به صورت برون خط هم آن بسته آموزشی را کنار آموزش حضوری ارائه دهند تا اگر دانشجویی در حین تدریس مطالب را خوب متوجه نشده است بتواند مراجعه و با مرور رفع اشکال کند تا آموزش و یادگیری کامل محقق شود.
وزیر علوم در مورد افت تحصیل ناشی از آموزش مجازی گفت: خود دانشگاهها باید برای این موضوع حتما برنامه ریزی کرده تا بتوانند میزان افت تحمیل شده را مدیریت کنند.
وی گفت: در تلاش هستیم تا از تجربیات دوران کرونا برای زمان پساکرونا هم استفاده کنیم، یکی از این موارد میتواند این باشد که ما با ایجاد آیین نامهها و شیوه نامههای جدید امتیازاتی را به اساتیدمان بدهیم که آنها ضمن تدریس در سر کلاس آن تدریس را ضبط کرده یا به صورت برون خط هم آن بسته آموزشی را کنار آموزش حضوری ارائه دهند تا اگر دانشجویی در حین تدریس مطالب را خوب متوجه نشده است بتواند مراجعه و با مرور رفع اشکال کند تا آموزش و یادگیری کامل محقق شود.
زلفی گل در پاسخ به این سوال که به طور کلی شیوه آموزش در دانشگاهها در سالهای آینده به کدام سمت و سو خواهد بود گفت: برای آینده ما یک آموزش تلفیقی مد نظرمان است، اگرچه که این کار نیاز به ارزیابی و کار کارشناسی در آینده دارد.
وی در پایان گفت: با توجه به این موضوع که دانشگاهها مستقل هستند هر دانشگاهی با توجه به ماهیت و محتوای دروس و رشتههای که در آنجا تدریس میشود میتواند شیوه آموزش خود را مورد بازنگری قرار دهد چرا که برخی از دانشگاهها این اجازه را دارند که بتوانند سرفصل تعریف نمایند.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *