لطمه اساسی آموزش مجازی به مهارتهای ارتباطی و اجتماعی دانش آموزان
معاون آموزش ابتدایی گفت: لطمه به رشد مهارتهای ارتباطی و اجتماعی دانش آموزان از صدمات اساسی آموزش مجازی است.
خبرگزاری میزان -
-به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش معاون آموزش ابتدایی وزیر در گفتگوی ویژهی خبری ششم فروردین ماه، به پژوهشهایی که در خصوص تاثیرات منفی تعطیلی آموزش حضوری و پیگیری آموزش از طریق فضای مجازی بر رشد عاطفی اجتماعی و رشد مهارتهای ارتباطی دانش آموزان داشته است اشاره کرد و گفت: نتایج این پژوهشها حاکی از آن است که تعطیلی آموزش حضوری نه تنها منجر به افت یادگیری دانش آموزان شده است بلکه باعث شده تا دانش آموزان از جهات عاطفی و تربیتی هم آسیب ببینند.
حکیم زاده این آسیب را خصوصا در مقطع ابتدایی که دوره شکل گیری مهارتهای پایهی سواد است و برای تمام فرصتهای بعدی در طول زندگی تحصیلی و شغلی دانش آموزان تعیین کننده و مهم است؛ بسیار جدیتر دانست.
معاون آموزش ابتدایی افزود: بچهها با بیدار شدن در زمان مشخص و حضور در کلاس درس نظم در زندگی را یاد میگرفتند و تعطیلی آموزش حضوری نه تنها به این نظم پذیری لطمه زد بلکه موجب کم تحرکی دانش آموزان و بروز پیامدهایی برای سلامت جسمی آنان شد.
وی لطمه به رشد مهارتهای ارتباطی و اجتماعی دانش آموزان، خصوصا کلاس اولیها را نیز از صدمات اساسی آموزش مجازی دانست و افزود: تعطیلی آموزش حضوری باعث شد کودکان از جنبههای اجتماعی حضور در مدرسه محروم شدند و بر اساس گزارشهای سازمان بهداشت جهانی در سراسر دنیا دانش آموزان در کنار افت یادگیری، آسیبهای روحی روانی بسیاری را تجربه کردند.
حکیم زاده در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط دانش آموزان اذعان داشت: طی دو سال گذشته آموزشهای متعدد و متنوعی برای دانش آموزان و خانوادهها از طریق رسانهها، مدرسه و شبکه شاد ارائه شده است و با توجه به این آموزشها و قدرت یادگیری بالای دانش آموزان و نظارت والدین و اولیاء مدرسه در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی مشکلی نخواهیم داشت.
وی در خصوص افت تحصیلی دانش آموزان یادآور شد: کشورهای پیشرو در آموزش، با وجود اینکه فناوری پیشرفته داشتند، اما خیلی سریع آموزش حضوری را به دلیل نگرانی از افت تحصیلی از سر گرفتند چراکه بحث سواد یک نسل در میان است و آموزش مجازی هرچقدر هم که پیشرفته باشد نمیتواند در آغاز دوران تحصیل دانش آموزان بستر مناسبی برای یادگیری سواد پایه باشد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری خوب خانوادهها و نظارت خوب مدیران مدارس و همت و تلاش والای معلمان عزیز بتوانیم در زمان پایانی سال تحصیلی قسمتی از این افت تحصیلی نگران کننده را جبران کنیم.
حکیم زاده این آسیب را خصوصا در مقطع ابتدایی که دوره شکل گیری مهارتهای پایهی سواد است و برای تمام فرصتهای بعدی در طول زندگی تحصیلی و شغلی دانش آموزان تعیین کننده و مهم است؛ بسیار جدیتر دانست.
معاون آموزش ابتدایی افزود: بچهها با بیدار شدن در زمان مشخص و حضور در کلاس درس نظم در زندگی را یاد میگرفتند و تعطیلی آموزش حضوری نه تنها به این نظم پذیری لطمه زد بلکه موجب کم تحرکی دانش آموزان و بروز پیامدهایی برای سلامت جسمی آنان شد.
وی لطمه به رشد مهارتهای ارتباطی و اجتماعی دانش آموزان، خصوصا کلاس اولیها را نیز از صدمات اساسی آموزش مجازی دانست و افزود: تعطیلی آموزش حضوری باعث شد کودکان از جنبههای اجتماعی حضور در مدرسه محروم شدند و بر اساس گزارشهای سازمان بهداشت جهانی در سراسر دنیا دانش آموزان در کنار افت یادگیری، آسیبهای روحی روانی بسیاری را تجربه کردند.
حکیم زاده در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط دانش آموزان اذعان داشت: طی دو سال گذشته آموزشهای متعدد و متنوعی برای دانش آموزان و خانوادهها از طریق رسانهها، مدرسه و شبکه شاد ارائه شده است و با توجه به این آموزشها و قدرت یادگیری بالای دانش آموزان و نظارت والدین و اولیاء مدرسه در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی مشکلی نخواهیم داشت.
وی در خصوص افت تحصیلی دانش آموزان یادآور شد: کشورهای پیشرو در آموزش، با وجود اینکه فناوری پیشرفته داشتند، اما خیلی سریع آموزش حضوری را به دلیل نگرانی از افت تحصیلی از سر گرفتند چراکه بحث سواد یک نسل در میان است و آموزش مجازی هرچقدر هم که پیشرفته باشد نمیتواند در آغاز دوران تحصیل دانش آموزان بستر مناسبی برای یادگیری سواد پایه باشد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری خوب خانوادهها و نظارت خوب مدیران مدارس و همت و تلاش والای معلمان عزیز بتوانیم در زمان پایانی سال تحصیلی قسمتی از این افت تحصیلی نگران کننده را جبران کنیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *