برای کاهش سرفاصله قطارهای مترو درحال رایزنی هستیم
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راه آهن شهری تهران گفت: ما در خط سه، شش و هفت مترو اصلا به هیچ وجه پایانه نداریم. یکی از دلایلی که سرفاصله قطارهای ما در آنجا بلندتر است همین نبود پایانه است.
خبرگزاری میزان -
وی در واکنش به اینکه در بعضی از خطوط مترو سرفاصله قطارها شرایط متفاوتی دارد گفت: به دو دلیل این سرفاصلهها با هم متفاوت است. یکی به دلیل میزان تراکم مسافرانی که وجود دارد یعنی حجم عبور و مروری که برای مسافران به آن خط وجود دارد مثل شرایطی که خطوط شش و هفت دارند. چون این دو خط هنوز تکمیل نشده اند میزان جابجاییهایی که در این دو خط اتفاق میافتد با خطوط یک و دو که قدیمی هستند خیلی متفاوت است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راه آهن شهری تهران یادآور شد: الان برای مثال ما در خط سه، شش و هفت اصلا به هیچ وجه پایانه نداریم. یکی از دلایلی که سرفاصله قطارهای ما در آنجا بلندتر است همین نبود پایانه است. الان با هماهنگیهایی که با شرکت زیرساخت که به هلدینگ مترو معروف است داریم و درحال صحبت با آنها هستیم قرار است انشالله با رفع یک سری موانع و مشکلات سرفاصله خط هفت را از دوازده دقیقه به هفت دقیقه کاهش بدهیم. اینها یک سری مسائل زیرساختی است که عزیزان دیگری باید به ما کمک بکنند تا ما بتوانیم در خروجی خدمت رسانی هایمان این بهبود کیفیت خدمت را داشته باشیم.
مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راه آهن شهری تهران و حومه درخصوص برنامههای موجود برای بهبود وضع رفت و آمدها در مترو پایتخت به میزان گفت: درباره وضعیت عبور و مرور مسافران در مترو برنامههایی در دست اقدام است تا انشاالله به زودی با آغاز شدن این اقدامات شاهد شرایط مطلوبی باشیم.
وی در واکنش به اینکه در بعضی از خطوط مترو سرفاصله قطارها شرایط متفاوتی دارد گفت: به دو دلیل این سرفاصلهها با هم متفاوت است. یکی به دلیل میزان تراکم مسافرانی که وجود دارد یعنی حجم عبور و مروری که برای مسافران به آن خط وجود دارد مثل شرایطی که خطوط شش و هفت دارند. چون این دو خط هنوز تکمیل نشده اند میزان جابجاییهایی که در این دو خط اتفاق میافتد با خطوط یک و دو که قدیمی هستند خیلی متفاوت است.
شایسته اصل خاطرنشان کرد: یک موضوع دیگر هم به کمبود رام قطارها بر میگردد که انشاالله باید افزوده بشود و اینها هم میتواند به کاهش سرفاصلهها کمک بکند. اما موضوعی که از همه اینها مهمتر است و من خواهش دارم به آن حتما توجه بشود مساله نبود پایانه است. ما در خط یک مترو پایانه فتح آباد را داریم که این مهمترین مساله است. بحث بازدیدهای قبل از اعزام و بحث اینکه قطار بتواند در هر عبور و مرورش وقتی پایانه وجود دارد در رفتن به آن خط حداقل پنج تا هفت دقیقه میتواند تفاوت داشته باشد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری راه آهن شهری تهران یادآور شد: الان برای مثال ما در خط سه، شش و هفت اصلا به هیچ وجه پایانه نداریم. یکی از دلایلی که سرفاصله قطارهای ما در آنجا بلندتر است همین نبود پایانه است. الان با هماهنگیهایی که با شرکت زیرساخت که به هلدینگ مترو معروف است داریم و درحال صحبت با آنها هستیم قرار است انشالله با رفع یک سری موانع و مشکلات سرفاصله خط هفت را از دوازده دقیقه به هفت دقیقه کاهش بدهیم. اینها یک سری مسائل زیرساختی است که عزیزان دیگری باید به ما کمک بکنند تا ما بتوانیم در خروجی خدمت رسانی هایمان این بهبود کیفیت خدمت را داشته باشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *