فوت ۴۹۰ تهرانی در تصادفات رانندگی طی ۱۱ ماهه امسال/ احضار ۳ هزار ۹۵۰ راننده متخلف به پلیس راهور
رییس پلیس تهران از فوت ۴۹۰ شهروند تهرانی در تصادفات رانندگی طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.
خبرگزاری میزان -
- سردار محمد حسین حمیدی گفت: طی امسال طرحهای زیادی را اجرا کردیم که مهمترین آن طرح موتوریار بود.
وی افزود: طی ۱۱ ماهه امسال به ۱۳۰ هزار نفر آموزش در قالب طرح موتور یار دادیم که از رفتن به پارکینگ ۱۸۰ موتور سیکلت، جلوگیری شد.
رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: طرح ساماندهی وسائط نقلیه سنگین در حال اجرا است که این طرح با آشکار سازی پلاک سوم و برچسب عقب خودروهای سنگین و با استفاده از توقیفهای ساعتی و طولانی مدت اجرا شد.
وی افزود: بحث ساماندهی میکسرها در تهران به خوبی انجام شد و یکسری مجوزها به آنها داده شد تا در سطح شهر بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.
سردار حمیدی اظهار کرد: طرح برخورد شبانه را اجرا و از انجام دور دورهای شبانه جلوگیری کردیم تا وضعیت انضباطی مطلوبی در این رابطه و در شب صورت بگیرد.
وی با اشاره به تشکیل قرارگاه سرعت، گفت: ۳ هزار و ۹۵۰ خودرو که تخلفات سرعتی داشتند با ارسال پیامک احضار کردیم و به رانندگان خودروهای متخلف آموزشهایی داده شد.
رییس پلیس راهور تهران ادامه داد: قرارگاه کنترل سرعت تشکیل و با استفاده از دوربینها و اطلاعات ما در حال ضبط تخلفات هستند، لذا از شهرداری تهران درخواستهایی مبنی بر تجهیز دوربینها و هوشمندسازی را داشتیم.
وی با اشاره به بحث مسائل اصلاحات هندسی و اقدامات عمرانی پلیس راهور تهران، گفت: خطوط ویژه موتورسیکلت را ایجاد کردیم، تونل امیرکبیر سالها محل قتلگاه موتورسواران بود که خط ویژه تردد موتورسیکلتها در آن محل ایجاد شد.
سردار حمیدی تصریح کرد: رویکرد ما و شهرداری این است که با اصلاح زیرساختها وضعیت ترافیکی را در پایتخت بهبود ببخشیم، هنوز رمپهای ورودی و خروجی ما استاندارد نیستند و باید اصلاح شوند
وی افزود: اگر اقدامات مقتضی و اصلاحات شهری صورت بگیرد، قطعا ترافیک و انضباط شهری به روند روبه رشدی خواهد رسید.
وی افزود: طی ۱۱ ماهه امسال به ۱۳۰ هزار نفر آموزش در قالب طرح موتور یار دادیم که از رفتن به پارکینگ ۱۸۰ موتور سیکلت، جلوگیری شد.
رییس پلیس راهور تهران تصریح کرد: طرح ساماندهی وسائط نقلیه سنگین در حال اجرا است که این طرح با آشکار سازی پلاک سوم و برچسب عقب خودروهای سنگین و با استفاده از توقیفهای ساعتی و طولانی مدت اجرا شد.
وی افزود: بحث ساماندهی میکسرها در تهران به خوبی انجام شد و یکسری مجوزها به آنها داده شد تا در سطح شهر بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.
سردار حمیدی اظهار کرد: طرح برخورد شبانه را اجرا و از انجام دور دورهای شبانه جلوگیری کردیم تا وضعیت انضباطی مطلوبی در این رابطه و در شب صورت بگیرد.
وی با اشاره به تشکیل قرارگاه سرعت، گفت: ۳ هزار و ۹۵۰ خودرو که تخلفات سرعتی داشتند با ارسال پیامک احضار کردیم و به رانندگان خودروهای متخلف آموزشهایی داده شد.
رییس پلیس راهور تهران ادامه داد: قرارگاه کنترل سرعت تشکیل و با استفاده از دوربینها و اطلاعات ما در حال ضبط تخلفات هستند، لذا از شهرداری تهران درخواستهایی مبنی بر تجهیز دوربینها و هوشمندسازی را داشتیم.
وی با اشاره به بحث مسائل اصلاحات هندسی و اقدامات عمرانی پلیس راهور تهران، گفت: خطوط ویژه موتورسیکلت را ایجاد کردیم، تونل امیرکبیر سالها محل قتلگاه موتورسواران بود که خط ویژه تردد موتورسیکلتها در آن محل ایجاد شد.
سردار حمیدی تصریح کرد: رویکرد ما و شهرداری این است که با اصلاح زیرساختها وضعیت ترافیکی را در پایتخت بهبود ببخشیم، هنوز رمپهای ورودی و خروجی ما استاندارد نیستند و باید اصلاح شوند
وی افزود: اگر اقدامات مقتضی و اصلاحات شهری صورت بگیرد، قطعا ترافیک و انضباط شهری به روند روبه رشدی خواهد رسید.
بیشتر بخوانید:
برخورد شدید تویوتا کرولا با گاردریل
رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه هدف ما کاهش ترافیک در سطح شهر و کاهش آلودگی هوا است، گفت: نتیجه انضباط و ایمنی در شهر تهران کاهش ۶ درصدی تصادفات منجر به فوت است که برای چهارمین سال متوالی روند تصادف ما با توجه به افزایش جمعیت، خودروها و ترددها کاهشی بوده است.
وی افزود: بنابه به آمار سازمان پزشکی قانونی طی ۱۱ ماهه امسال ۴۹۰ نفر در تصادفات تهران کشته شدند که از این تعداد ۱۹۴ عابر پیاده، ۲۴۰ نفر موتور سیکلت سوار بودند.
رییس پلیس راهور تهران بیان کرد: شاخصترین طرح امسال طرح انضباط بخشی موتور سیکلت سواران است که روزانه بین یک هزار و ۵۰۰ موتور سیکلت متوقف کردند و پلاکشان را کنترل کردند.
به گفته وی تعداد قابل توجهی موتور سیکلت سرقتی، سارقان موتور سیکلت سوار و پلاک مخدوشی شناسایی شدند.
سردار حمیدی گفت: بسیاری از افراد آمدند و گفتند که طرح انضباط بخشی موتور سواران را به بهانههای معیشتی و ایام پایان سال متوقف و آن را رها کنید، این طرح تا مادامی که مردم بخواهند توسط پلیس اجرا خواهد شد.
وی افزود: در انتهای امسال چند مناسبت داریم که متناسب با آن طرحهای عملیاتی داریم، یکی از اینها بحث چهارشنبه سوری است، طرح انضباطی ترافیکی دربی تهران، طرح ویژه نیمه شعبان، طرح ویژه پنج شنبه و جمعه آخر سال و طرح ویژه انضباط بخشی ابتدای نوروز و شب عید اجرایی خواهند شد.
به گفته رییس پلیس راهور تهران در روز ولادت حضرت علی (ع) ۲۰۰ هزار نفر وارد بهشت زهرا (س) شدند که این آمار کار ما را سخت کرد.
وی افزود: در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و قبل از کرونا، شاهد ۵ درصد کاهش ترافیک بودیم.
رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه هدف ما کاهش ترافیک در سطح شهر و کاهش آلودگی هوا است، گفت: نتیجه انضباط و ایمنی در شهر تهران کاهش ۶ درصدی تصادفات منجر به فوت است که برای چهارمین سال متوالی روند تصادف ما با توجه به افزایش جمعیت، خودروها و ترددها کاهشی بوده است.
وی افزود: بنابه به آمار سازمان پزشکی قانونی طی ۱۱ ماهه امسال ۴۹۰ نفر در تصادفات تهران کشته شدند که از این تعداد ۱۹۴ عابر پیاده، ۲۴۰ نفر موتور سیکلت سوار بودند.
رییس پلیس راهور تهران بیان کرد: شاخصترین طرح امسال طرح انضباط بخشی موتور سیکلت سواران است که روزانه بین یک هزار و ۵۰۰ موتور سیکلت متوقف کردند و پلاکشان را کنترل کردند.
به گفته وی تعداد قابل توجهی موتور سیکلت سرقتی، سارقان موتور سیکلت سوار و پلاک مخدوشی شناسایی شدند.
سردار حمیدی گفت: بسیاری از افراد آمدند و گفتند که طرح انضباط بخشی موتور سواران را به بهانههای معیشتی و ایام پایان سال متوقف و آن را رها کنید، این طرح تا مادامی که مردم بخواهند توسط پلیس اجرا خواهد شد.
وی افزود: در انتهای امسال چند مناسبت داریم که متناسب با آن طرحهای عملیاتی داریم، یکی از اینها بحث چهارشنبه سوری است، طرح انضباطی ترافیکی دربی تهران، طرح ویژه نیمه شعبان، طرح ویژه پنج شنبه و جمعه آخر سال و طرح ویژه انضباط بخشی ابتدای نوروز و شب عید اجرایی خواهند شد.
به گفته رییس پلیس راهور تهران در روز ولادت حضرت علی (ع) ۲۰۰ هزار نفر وارد بهشت زهرا (س) شدند که این آمار کار ما را سخت کرد.
وی افزود: در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و قبل از کرونا، شاهد ۵ درصد کاهش ترافیک بودیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *