ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشگاه علمی کاربردی محقق شده است
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:مراکز ما در جوار صنعت ایجاد میشود و این مراکز مستقیماً از سرمایه صنعت بهره میگیرند.
خبرگزاری میزان -
وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از دانشجویان این دانشگاه مشغول به کار هستند، گفت: اکثر مراکز ما در کنار مراکز کار دانشجو میپذیرد بنابراین امکان اینکه برخی از دانشجویان ما شاغل باشند وجود دارد اگرچه دانشجویان غیر شاغل هم در این دانشگاه تحصیل میکنند.
وی ادامه داد: آنهایی که محل آموزش آن ها در جوار کار است طبیعتاً امکان بیشتری برای ایده پردازی و تشکیل مراکز نوآوری را به همراه خود خواهند داشت پس ما به این سمت حرکت کردهایم که پژوهش را در دانشگاه خودمان به مفهوم پژوهش هایتک دنبال نکنیم از این رو مراکز نوآوری ما مراکزی هستند که با ایدههای اولیه دانشجویان شکل میگیرد.
صدر گفت: دانشجویان آموزش داده میشوند و ایدههای آنها پرورش پیدا میکند و این ایدهها داوری میشوند و از بین ایدههای برتر برخی از آنها موفق میشوند که جوازهای یکساله برای تشکیل مراکز نوآوری را بگیرند.
وی ادامه داد: در این مراکز نوآوری که مجوز یکساله دارند خوشههای فناوری تشکیل میشود، اگر بعد از یک سال محصول اولیه که به اصطلاح پروتوتایپ نامیده میشود تولید شود و یا ایده پرورش پیدا کند، اینها در مراکز رشد کارشان ادامه پیدا میکند.
وی در پاسخ به این سوال که اولویت حمایت در کدام مقاطع و رشتهها میباشد گفت: همه ۴ حوزهای که ما دانشجو میپذیریم یعنی خدمات ،فناوری،کشاورزی و صنعت مشمول ارائه ایدهها در مراکز نو آوری هستند یعنی در واقع از ۵۵۰ مرکزی که ما داریم و ۲۶۰ هزار دانشجوی که در حال حاضر داریم اکثر مراکز ما حداقل یک بار رویداد نوآورانه و فناورانه اجرا کرده اند، برگزاری این رویداد های استارت آپی گاهی اوقات منجر به تولید محصولات اولیه صنعتی و نیمه صنعتی نیز شده است .
وی در پایان گفت: اگر نیاز به حمایتهای مالی بیشتری نیز باشد ما از منابع مختلفی به عنوان نمونه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای تشویق سرمایهگذاری و استفاده از صندوق توسعه فناوری کمک میکنیم تا اینها به توسعه مورد نظر دست پیدا کنند.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی در گفتوگو با میزان در مورد ارتباط این دانشگاه با بخش صنعت گفت: همان طور که میدانید بیشتر مراکز ما در جوار صنعت ایجاد میشود و این مراکز مستقیماً از سرمایه صنعت بهره میگیرند یعنی ارتباط صنعت و دانشگاه بدون واسطه با واسطه محقق شده است .
وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از دانشجویان این دانشگاه مشغول به کار هستند، گفت: اکثر مراکز ما در کنار مراکز کار دانشجو میپذیرد بنابراین امکان اینکه برخی از دانشجویان ما شاغل باشند وجود دارد اگرچه دانشجویان غیر شاغل هم در این دانشگاه تحصیل میکنند.
وی ادامه داد: آنهایی که محل آموزش آن ها در جوار کار است طبیعتاً امکان بیشتری برای ایده پردازی و تشکیل مراکز نوآوری را به همراه خود خواهند داشت پس ما به این سمت حرکت کردهایم که پژوهش را در دانشگاه خودمان به مفهوم پژوهش هایتک دنبال نکنیم از این رو مراکز نوآوری ما مراکزی هستند که با ایدههای اولیه دانشجویان شکل میگیرد.
صدر گفت: دانشجویان آموزش داده میشوند و ایدههای آنها پرورش پیدا میکند و این ایدهها داوری میشوند و از بین ایدههای برتر برخی از آنها موفق میشوند که جوازهای یکساله برای تشکیل مراکز نوآوری را بگیرند.
وی ادامه داد: در این مراکز نوآوری که مجوز یکساله دارند خوشههای فناوری تشکیل میشود، اگر بعد از یک سال محصول اولیه که به اصطلاح پروتوتایپ نامیده میشود تولید شود و یا ایده پرورش پیدا کند، اینها در مراکز رشد کارشان ادامه پیدا میکند.
وی در پاسخ به این سوال که اولویت حمایت در کدام مقاطع و رشتهها میباشد گفت: همه ۴ حوزهای که ما دانشجو میپذیریم یعنی خدمات ،فناوری،کشاورزی و صنعت مشمول ارائه ایدهها در مراکز نو آوری هستند یعنی در واقع از ۵۵۰ مرکزی که ما داریم و ۲۶۰ هزار دانشجوی که در حال حاضر داریم اکثر مراکز ما حداقل یک بار رویداد نوآورانه و فناورانه اجرا کرده اند، برگزاری این رویداد های استارت آپی گاهی اوقات منجر به تولید محصولات اولیه صنعتی و نیمه صنعتی نیز شده است .
وی در پایان گفت: اگر نیاز به حمایتهای مالی بیشتری نیز باشد ما از منابع مختلفی به عنوان نمونه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای تشویق سرمایهگذاری و استفاده از صندوق توسعه فناوری کمک میکنیم تا اینها به توسعه مورد نظر دست پیدا کنند.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *