مدارس شاهد ظرفیتی مطلوبی برای پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب دارد
وزیر آموزش و پرورش در نشست بررسی پیشنهادات شورای طرح و برنامه بنیاد شهید گفت: مدارس شاهد یکی از دستاوردهای ارزشمند و از برکات جمهوری اسلامی است؛ لذا این نوع مدارس ظرفیت خوبی برای پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب است.
خبرگزاری میزان -
-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز یوسف نوری در نشست بررسی پیشنهادات شورای طرح و برنامه بنیاد شهید که در سالن جلسات دفتر وزیر برگزار شد، اظهار کرد: نباید فعالیتهای اقتصادی برخی مؤسسات مرتبط با بنیاد شهید، رویکرد فرهنگی مدارس شاهد را تحت تأثیر قرار دهد.
وی افزود: ضروری است؛ با افزایش ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس شاهد و در نظرگرفتن حق امتیاز برای دانش آموزان منسوبین خانوادههای شهدا و ایثارگران، شرایط پذیرش بیشتر این دانش آموزان را در مدارس شاهد فراهم کنیم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران سختیهای فراوانی را برای امنیت جامعه و حفظ ارزشها متحمل شدهاند؛ لذا در پذیرش خانوادههای آنها در این مدارس نباید سخت گیری کنیم.
وی ادامه داد: «مردمی کردن مدارس شاهد» و استفاده از مشارکتهای مردمی، باید در دستورکار این مدارس قرار گیرد تا اولیا بیش از پیش با مدرسه مرتبط شوند.
نوری بر تقویت رشتههای فنیوحرفهای در مدارس شاهد، تأکید و تصریح کرد: طبق سندتحول بنیادین، هر دانش آموز در دوران تحصیل، حداقل باید یک مهارت را بیاموزد، بنابراین در مناطق مستعد باید هنرستانهای فنیوحرفهای شاهد ایجاد شود.
وی با اشاره به این که برای شکوفایی استعدادهای مختلف دانش آموزان مدارس شاهد باید تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: توسعه هنرستانهای فنیوحرفهای وکاردانش در مناطق مستعد میتواند در شناسایی استعدادهای دانش آموزان و پرورش به ما کمک کند.
وزیر آموزش و پرورش، گفت: مدارس شاهد یکی از دستاوردهای ارزشمند و برکات جمهوری اسلامی است؛ لذا این نوع مدارس از ظرفیت بالایی در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برخوردار است.
وی بر توسعه کار آفرینی تأکید و تصریح کرد: آمایش سرزمینی در ایجاد مدارس امری مهم و ضروری است و در بحث کار آفرینی باید آموزشها را از قبل از پیش دبستانی ارائه کرد.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص تربیت قاریان و حافظان قرآنی، اظهار کرد: مدارس شاهد جایگاه مطلوبی برای تحقق این موضوع و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه است.
در ادامه محمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران در این نشست اظهار کرد: تعداد یک هزار و ۳۵۶ مدرسه شاهد در سال تحصیلی جاری در سطح کشور فعالیت میکنند از این تعداد ۶۶۴ مدرسه دخترانه و ۶۹۲ مدرسه پسرانه است.
رزاقی ادامه داد: در این مدارس تعداد ۴۰۵ هزار و ۴۲۶ دانش آموز با تراکم ۲۸ درصد در ۱۴ هزار و ۴۹۴ باب کلاس درس تحصیل میکنند.
وی افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب مدارس شاهد از دستاوردهای انقلاب است که تلاش کردیم بر اساس سند تحول بنیادین این مدارس را اداره کنیم.
رزاقی خاطرنشان کرد: توانمندسازی مدیران مدارس شاهد از سال ۹۵ تاکنون در دستور کار بوده است و در این راستا کارگاههای آموزشی ما همواره فعال بودهاند.
وی از تلاش برای اعمال سبک منسجم در مدارس شاهد خبرداد و اضافه کرد: آن چه دغدغه سند تحول بنیادین است در مدارس شاهد در حال انجام است.
وی افزود: ضروری است؛ با افزایش ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس شاهد و در نظرگرفتن حق امتیاز برای دانش آموزان منسوبین خانوادههای شهدا و ایثارگران، شرایط پذیرش بیشتر این دانش آموزان را در مدارس شاهد فراهم کنیم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران سختیهای فراوانی را برای امنیت جامعه و حفظ ارزشها متحمل شدهاند؛ لذا در پذیرش خانوادههای آنها در این مدارس نباید سخت گیری کنیم.
وی ادامه داد: «مردمی کردن مدارس شاهد» و استفاده از مشارکتهای مردمی، باید در دستورکار این مدارس قرار گیرد تا اولیا بیش از پیش با مدرسه مرتبط شوند.
نوری بر تقویت رشتههای فنیوحرفهای در مدارس شاهد، تأکید و تصریح کرد: طبق سندتحول بنیادین، هر دانش آموز در دوران تحصیل، حداقل باید یک مهارت را بیاموزد، بنابراین در مناطق مستعد باید هنرستانهای فنیوحرفهای شاهد ایجاد شود.
وی با اشاره به این که برای شکوفایی استعدادهای مختلف دانش آموزان مدارس شاهد باید تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: توسعه هنرستانهای فنیوحرفهای وکاردانش در مناطق مستعد میتواند در شناسایی استعدادهای دانش آموزان و پرورش به ما کمک کند.
وزیر آموزش و پرورش، گفت: مدارس شاهد یکی از دستاوردهای ارزشمند و برکات جمهوری اسلامی است؛ لذا این نوع مدارس از ظرفیت بالایی در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برخوردار است.
وی بر توسعه کار آفرینی تأکید و تصریح کرد: آمایش سرزمینی در ایجاد مدارس امری مهم و ضروری است و در بحث کار آفرینی باید آموزشها را از قبل از پیش دبستانی ارائه کرد.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص تربیت قاریان و حافظان قرآنی، اظهار کرد: مدارس شاهد جایگاه مطلوبی برای تحقق این موضوع و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه است.
در ادامه محمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران در این نشست اظهار کرد: تعداد یک هزار و ۳۵۶ مدرسه شاهد در سال تحصیلی جاری در سطح کشور فعالیت میکنند از این تعداد ۶۶۴ مدرسه دخترانه و ۶۹۲ مدرسه پسرانه است.
رزاقی ادامه داد: در این مدارس تعداد ۴۰۵ هزار و ۴۲۶ دانش آموز با تراکم ۲۸ درصد در ۱۴ هزار و ۴۹۴ باب کلاس درس تحصیل میکنند.
وی افزود: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب مدارس شاهد از دستاوردهای انقلاب است که تلاش کردیم بر اساس سند تحول بنیادین این مدارس را اداره کنیم.
رزاقی خاطرنشان کرد: توانمندسازی مدیران مدارس شاهد از سال ۹۵ تاکنون در دستور کار بوده است و در این راستا کارگاههای آموزشی ما همواره فعال بودهاند.
وی از تلاش برای اعمال سبک منسجم در مدارس شاهد خبرداد و اضافه کرد: آن چه دغدغه سند تحول بنیادین است در مدارس شاهد در حال انجام است.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *