نگاهی به ابعاد سوء استفاده از زندانیان در زندان‎های آمریکا

5:15 - 08 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۱۹۳
زندان‌های آمریکا به طور مداوم به پنهان کردن نقض قوانین به صورت‌های مختلف تمایل داشته‎اند.

- در حالی که اداره زندان‌های فدرال آمریکا درباره آخرین رسوایی خود، یعنی اظهاراتی که کارکنان و حتی یک سرپرست زندانیان در یک زندان زنان موسوم به «باشگاه تجاوز جنسی»، مطرح کرده‎اند با بررسی‌های فزاینده‌ای روبرو است، افرادی که تلاش می‌کنند این موضوع را پیگیری کنند، فاش کرده‎اند که به دلیل صحبت کردن مورد آزار و اذیت قرار گرفته‎اند.

به گزارش پایگاه «کارِکشِنز ۱»، کارمندان افشاگر این زندان می‌گویند که مقام‎های بلندپایه زندان، آن‌ها را به دلیل افشای تخلفات و تهدید به بسته شدن زندان زنان در صورت ادامه گزارش آزار و اذیت‎ها، مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند؛ همچنین اعضای کنگره می‌گویند که در مسیر آن‌ها به دلیل تلاش برای اعمال نظارت بیشتر بر اداره تحت محاصره، سنگ اندازی شده است.

کارکنان و قانونگذاران می‌گویند که تمایل اداره زندان‌ها به سکوت حتی پس از اینکه تحقیقات «آسوشیتدپرس» نشان داد سال‌ها سوء رفتار جنسی در زندان زنان فدرال در «دوبلین» کالیفرنیا و فرهنگ سمی که این امکان را فراهم کرده، ادامه یافته و سال‌ها ادامه خواهد داشت.

پس از این گزارش، که شامل گزارش‌هایی از فرستادن زندانیان به سلول‌های انفرادی یا انتقال آن‌ها به زندان‌های دیگر برای ساکت کردن آن‌ها بود، کارگران و سران اتحادیه زندان‌ها در زندان‌های منطقه و سایر زندان‌های فدرال می‌گویند که آن‌ها نیز به دلیل هشدار درباره رفتار نادرست، تهدید شده‌اند.

در یک مجتمع زندان فدرال در منطقه «ویکتورویل» ایالت کالیفرنیا، کارکنان می‎گویند که یکی از مقام‎ها به آن‌ها هشدار داده است که از افشاگران دوری کنند در غیر این صورت خطر درگیر شدن با تحقیقات انضباطی وجود دارد.

مقام‎های اتحادیه گفته‎اند که چنین تهدید‌هایی مؤثر هستند، چرا که حتی پایین‌ترین سطح انضباطی نیز می‌تواند مانع از ارتقاء درجه یک کارمند شود.

قانون فدرال از کارکنان افشاگر در برابر انتقام‌جویی محافظت می‌کند، اما یکی از این افراد می‎گوید که چنین حمایت‌هایی واقعاً در اداره زندان‌ها وجود ندارد، جایی که نگهبانان نظم و انضباط کارکنان را کنترل می‌کنند و افرادی که موضوعی را افشا می‌کنند اساساً در فهرست سیاه قرار می‌گیرند.

اداره زندان‌های آمریکا در سال‌های اخیر با بحران‌هایی مواجه بوده است، که بسیاری از آن‌ها توسط گزارش‌های «آسوشیتدپرس»، از جمله فعالیت‌های مجرمانه توسط کارمندان که مانع از پاسخ‌گویی مناسب به شرایط اضطراری می‌شود، شیوع سریع کووید-۱۹، پاسخ ناموفق به همه‌گیری و ده‌ها فرار از زندان‎ها، افشا شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *