نگاهی به برده داری و کار اجباری در سیستم زندان‌های آمریکا

3:15 - 07 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۴۲۱
سیستم کار اجباری در زندان‌های آمریکا به نوعی یادآور تاریخ برده داری ریشه دار در این کشور است.

- در آمریکا، کار اجباری در زندان به دلیل سیزدهمین متمم قانون اساسی این کشور وجود دارد.

به گزارش «سی جی تی ان»، استفاده از نیروی کار در زندان‌های آمریکا را می‌توان از دهه ۱۷۰۰ تاکنون دید؛ در آن زمان، این عمل به عنوان اجاره محکومان شناخته می‌شد که به موجب آن ثروتمندان یا صاحبان مشاغل به زندان‌های ایالتی مبالغی پرداخت می‌کردند تا از زندانیان برای کار در راه آهن، بزرگراه و معادن زغال سنگ استفاده کنند.

امروزه، آمریکا بزرگترین جمعیت زندانی جهان را دارد و بیش از ۲ میلیون نفر در زندان‌های ایالتی، فدرال و خصوصی زندانی هستند و تقریباً همه زندانیان توانمند به نحوی کار می‌کنند.

در حالی که برخی برای نگهداری از زندان کار می‌کنند، بسیاری دیگر مجبور به انجام مشاغل مختلف، از برداشت پنبه گرفته تا مبارزه با آتش سوزی‌های خطرناک جنگلی، حتی ساخت تجهیزات نظامی، با دریافتی اندک یا بدون حقوق و بدون حمایت از قانون کار هستند.

در طی سال‌ها، این زندانیان به بخشی ضروری از صنعت میلیارد دلاری آمریکا تبدیل شده‌اند که ریشه در ماهیت نژادپرستانه حبس بیش از حد دارد.

دومینیک مورگان که به ۱۶ سال زندان محکوم شده بود و متعاقباً در آشپزخانه‌های مرکز زندانی «اوماها» در ایالت نبراسکا کار می‌کرد، می گوید «روز من ساعت ۴ صبح شروع می‌شد و به آشپزخانه می‌رفتم؛ من برای هزار و ۲۰۰ نفر صبحانه درست می‌کردم؛ ناهار و شام درست می‌کردم و مزد روزانه من ۲.۲۵ دلار بود.»

دومینیک که در ۱۷ سالگی بی خانمان شد، به خیابان‌ها رفت و شروع به ارتکاب اقداناتی برای بقای خود کرد.

اگرچه کار در زمان گذراندن دوران محکومیت در آمریکا داوطلبانه است، اما امتناع از کار می‌تواند عواقب جدی داشته باشد، مانند رد درخواست کاهش مجازات و گاهی اوقات حبس شدن در سلول انفرادی برای هفته‌ها یا حتی ماه ها.

دومینیک با وجود تشخیص ابتلا به اچ‌آی‌وی، که کار را به دلیل کمبود انرژی بسیار دشوار می‌کرد، از ترس مجازات به کار خود ادامه داد.

اندازه صنعت کار در زندان‌های آمریکا از سال ۲۰۰۵، زمانی که سرشماری ملی زندان‌ها برای آخرین بار انجام شد، همچنان یک معما باقی مانده است.

در آن زمان، تخمین زده می‌شد که نزدیک به ۱.۵ میلیون زندانی در آمریکا کار می‌کردند، از جمله ۶۰۰ هزار نفر در بخش تولید.

یک پایگاه داده آنلاین، نرخ حبس در آمریکا را ۶۳۹ زندانی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر تا سال ۲۰۱۸، یا به عبارتی دیگر ۱۳ درصد بیشتر از نرخ نزدیک‌ترین کشور، یعنی السالوادور تخمین می‌زند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت دادگستری آمریکا، این کشور برای حفظ جمعیت بسیار زیاد زندانیان، سالانه ۸۱ میلیارد دلار هزینه می‌کند؛این رقم ممکن است هنوز کم‌تر از میزان واقعی باشد.

در سال ۲۰۱۷، یک اندیشکده سیاست عمومی با محوریت عدالت کیفری مستقر در ایالت ماساچوست، هزینه واقعی برای حفظ جمعیت زندانیان را تقریباً ۱۸۲ میلیارد دلار برآورد کرد؛ بخش قابل توجهی از آن به بخش خصوصی سرازیر می‌شود.

بر اساس گزارش یک سازمان غیر دولتی، بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ شرکت از حبس‌های دسته جمعی در آمریکا سود می‌برند.

این شرکت‌ها شامل زندان‌های خصوصی هستند که قرارداد‌های دولتی قابل توجهی دارند، شرکت‌های خصوصی که کمسیون‌ها و خدمات تلفنی گران قیمت می‌فروشند، و همچنین شرکت‌های خصوصی که از نیروی کار زندان در زنجیره تامین خود استفاده می‌کنند.

بر اساس داده‌های موجود، از سال ۲۰۰۰، تعداد افرادی که در زندان‌های خصوصی آمریکا زندانی می‌شوند، ۴۵ درصد افزایش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *