حضور در ایران در نمایشگاه بینالمللی مواد غذایی هنگکنگ
خبرگزاری میزان - بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی مواد غذایی هنگ کنگ (FOODEXPO2015) از 22 تا 26 مردادماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی هنگکنگ برگزار شد و ایران با مشارکت 23 شرکت حضور چشمگیری در این نمایشگاه داشت.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه با مشارکت 23 شرکت در فضایی به مساحت 276 مترمربع برپا بود و بنگاههای ایرانی محصولات تولیدی خود از جمله خشکبار، میوههای خشک، زعفران، پسته و خاویار را به نمایش گذاشتند
بر اساس این گزارش شرکتهای ایرانی در این دوره از نمایشگاه حضور چشمگیری داشتند به گونهای که از مشارکت ایران به لحاظ کمّی نسبت به سال گذشته 200 درصد رشد را نشان میدهد.
نمایشگاه بینالمللی مواد غذایی هنگکنگ یکی از معتبرترین نمایشگاههای صنایع غذایی جهان و بزرگترین نمایشگاه در منطقه جنوب شرق آسیاست.
در این نمایشگاه که در فضایی در حدود 41 هزار و 500 متر مربع برگزار شد، یک هزار و 200 شرکت تولیدکننده مواد غذایی و محصولات کشاورزی از 20 کشور جهان حضور داشتند و 460 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.
توان بالای تولیدی و ظرفیتهای صنایع غذایی و محصولات کشاورزی ایران از یک سو و درآمد سرانه بالای شهروندان و اقتصاد شکوفای هنگکنگ از سوی دیگر، این کشور که یکی از کوچکترین کشورهای آسیایی به شمار میرود را به بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی تبدیل کرده است.
بر اساس گزارش های منتشر شده توسط سازمان تجارت جهانی، اقتصاد هنگ گنگ در شمار اقتصادهای پیشرو جهان در سال 2014 بوده است.
این کشور در سال 2013 با یک هزار و 158 میلیارد دلار مبادلات بازرگانی پس از چین، ایالات متحده، آلمان، ژاپن، هلند، فرانسه و انگلستان رتبه هشتم جهان را به خود اختصاص داده است.
بنادر پیشرفته، دسترسی به چین و بازارهای بزرگ جنوب شرق آسیا این کشور را به بهترین پایگاه صادرات مجدد در منطقه و حتی جهان تبدیل کرده است.
حضور مستمر شرکتهای ایرانی از سال 2008 در این نمایشگاه به افزایش چشمگیر مبادلات تجاری دو کشور کمک شایانی کرده است به گونهای که حجم صادرات ایران به این کشور در سال 2014 نسبت به سال 2013 روندی صعودی داشته و 83 درصد رشد را نشان میدهد.
کارشناسان یکی از دلایل عمده افزایش صادرات کشورمان به هنگکنگ را مشارکت فعال و مستمر صادرکنندکان ایرانی در نمایشگاه بینالمللی مواد غذایی هنگکنگ و عقد قراردادهای همکاری با بازرگانان در نمایشگاه میدانند.
بر اساس این گزارش شرکتهای ایرانی در این دوره از نمایشگاه حضور چشمگیری داشتند به گونهای که از مشارکت ایران به لحاظ کمّی نسبت به سال گذشته 200 درصد رشد را نشان میدهد.
نمایشگاه بینالمللی مواد غذایی هنگکنگ یکی از معتبرترین نمایشگاههای صنایع غذایی جهان و بزرگترین نمایشگاه در منطقه جنوب شرق آسیاست.
در این نمایشگاه که در فضایی در حدود 41 هزار و 500 متر مربع برگزار شد، یک هزار و 200 شرکت تولیدکننده مواد غذایی و محصولات کشاورزی از 20 کشور جهان حضور داشتند و 460 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.
توان بالای تولیدی و ظرفیتهای صنایع غذایی و محصولات کشاورزی ایران از یک سو و درآمد سرانه بالای شهروندان و اقتصاد شکوفای هنگکنگ از سوی دیگر، این کشور که یکی از کوچکترین کشورهای آسیایی به شمار میرود را به بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی تبدیل کرده است.
بر اساس گزارش های منتشر شده توسط سازمان تجارت جهانی، اقتصاد هنگ گنگ در شمار اقتصادهای پیشرو جهان در سال 2014 بوده است.
این کشور در سال 2013 با یک هزار و 158 میلیارد دلار مبادلات بازرگانی پس از چین، ایالات متحده، آلمان، ژاپن، هلند، فرانسه و انگلستان رتبه هشتم جهان را به خود اختصاص داده است.
بنادر پیشرفته، دسترسی به چین و بازارهای بزرگ جنوب شرق آسیا این کشور را به بهترین پایگاه صادرات مجدد در منطقه و حتی جهان تبدیل کرده است.
حضور مستمر شرکتهای ایرانی از سال 2008 در این نمایشگاه به افزایش چشمگیر مبادلات تجاری دو کشور کمک شایانی کرده است به گونهای که حجم صادرات ایران به این کشور در سال 2014 نسبت به سال 2013 روندی صعودی داشته و 83 درصد رشد را نشان میدهد.
کارشناسان یکی از دلایل عمده افزایش صادرات کشورمان به هنگکنگ را مشارکت فعال و مستمر صادرکنندکان ایرانی در نمایشگاه بینالمللی مواد غذایی هنگکنگ و عقد قراردادهای همکاری با بازرگانان در نمایشگاه میدانند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *