مدیریت شهری درمورد خودروهای فرسوده مسئولیتی ندارد
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اینکه ما در شورای شهر و شهرداری بخواهیم در موضوعات مربوط به صنایع دخالت کنیم از این لحاظ ما ورودی نداریم.
خبرگزاری میزان -
وی در پاسخ به اینکه در زمینه توسعه پایدار برنامه مدیریت شهری برای حوزه حمل و نقل به قصد اثرگذاری مثبت بر محیط زیست و نیز درآمدزایی از این حوزه چیست گفت: در این قضیه ما برای آن بخشی که به مدیریت شهری مربوط میشود مثلا در زمینه موضوعات ترافیکی برنامه داریم. ولی اینکه ما در شورای شهر و شهرداری بخواهیم در موضوعات مربوط به صنایع دخالت کنیم از این لحاظ ما ورودی نداریم.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به اینکه آیا در مدیریت شهری برای فراگیر شدن استفاده از سوختهای پاک راهکار یا پیشنهادی وجود ندارد اظهار کرد: ما میتوانیم در این زمینه توصیههایی داشته باشیم. البته مدیریت شهری بخشی از آن قرارگاه و مجموعهای که در زمینه هوای پاک فعالیت میکند است اما خود شهرداری ماموریت مستقیمی در این زمینه مثلا برای تولید سوخت پاک ندارد.
آقامیری درمورد هدفگذاری مدیریت شهری ششم برای پیش بردن اجرای طرح تی او دی به منظور کنترل آلودگی هوا و مهار معضل ترافیک گفت: ما طبق راهکارهایی که در دست داریم میتوانیم این نوع برنامهها را انجام دهیم. مثلا میتوانیم جایگاههای مربوط به سوخت سی ان جی را افزایش دهیم. در برنامه مربوط به سال ۱۴۰۱ هم این موضوع را گنجانده ایم و بودجه هم برای این موضوع پیش بینی کرده ایم. حتی ما در نظر داریم جایگاههای کوچک مقیاس مربوط به سوخت سی ان جی را هم پیش بینی کنیم که به صورت دستگاههای تک در مکانهای خاصی از سطح شهر قرار بگیرد و برای مردم هم قابل دسترس باشد. ما این سوخت سی ان جی را حداقل در مقایسه با سوختهای بنزینی به عنوان یک سوخت پاک میبینیم. ولی اینکه توقع از ما در مدیریت شهری این باشد که در زمینه نوع سوخت دخالت یا تصرفی داشته باشیم ما در این زمینه ورودی نداریم. این نوع اقدامات فقط باید از طرف متولیان پتروشیمی انجام شود.
سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص برنامه مدیریت شهری ششم برای مقابله با چالش سوختهای فسیلی و خودروهای فرسوده در پایتخت به میزان گفت: مساله خودروهای فرسوده موضوعی است که به وزارت صنایع و معادن مربوط میشود. یعنی مدیریت شهری برای دخل و تصرف در این قصه ورودی ندارد که مثلا بخواهد قانونی برای این کار بگذارد؛ بنابراین مدیریت شهری مسئولیتی در این زمینه ندارد. وقتی هم که ما مسئولیتی نداشته باشیم طبعا برنامهای هم برای این حوزه نداریم.
وی در پاسخ به اینکه در زمینه توسعه پایدار برنامه مدیریت شهری برای حوزه حمل و نقل به قصد اثرگذاری مثبت بر محیط زیست و نیز درآمدزایی از این حوزه چیست گفت: در این قضیه ما برای آن بخشی که به مدیریت شهری مربوط میشود مثلا در زمینه موضوعات ترافیکی برنامه داریم. ولی اینکه ما در شورای شهر و شهرداری بخواهیم در موضوعات مربوط به صنایع دخالت کنیم از این لحاظ ما ورودی نداریم.
بیشتر بخوانید:
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به اینکه آیا در مدیریت شهری برای فراگیر شدن استفاده از سوختهای پاک راهکار یا پیشنهادی وجود ندارد اظهار کرد: ما میتوانیم در این زمینه توصیههایی داشته باشیم. البته مدیریت شهری بخشی از آن قرارگاه و مجموعهای که در زمینه هوای پاک فعالیت میکند است اما خود شهرداری ماموریت مستقیمی در این زمینه مثلا برای تولید سوخت پاک ندارد.
آقامیری درمورد هدفگذاری مدیریت شهری ششم برای پیش بردن اجرای طرح تی او دی به منظور کنترل آلودگی هوا و مهار معضل ترافیک گفت: ما طبق راهکارهایی که در دست داریم میتوانیم این نوع برنامهها را انجام دهیم. مثلا میتوانیم جایگاههای مربوط به سوخت سی ان جی را افزایش دهیم. در برنامه مربوط به سال ۱۴۰۱ هم این موضوع را گنجانده ایم و بودجه هم برای این موضوع پیش بینی کرده ایم. حتی ما در نظر داریم جایگاههای کوچک مقیاس مربوط به سوخت سی ان جی را هم پیش بینی کنیم که به صورت دستگاههای تک در مکانهای خاصی از سطح شهر قرار بگیرد و برای مردم هم قابل دسترس باشد. ما این سوخت سی ان جی را حداقل در مقایسه با سوختهای بنزینی به عنوان یک سوخت پاک میبینیم. ولی اینکه توقع از ما در مدیریت شهری این باشد که در زمینه نوع سوخت دخالت یا تصرفی داشته باشیم ما در این زمینه ورودی نداریم. این نوع اقدامات فقط باید از طرف متولیان پتروشیمی انجام شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *