با آموزش مجازی هویت دانشجویی شکل نگرفته است /آموزش مجازی سبک زندگی دانشجویان را تغییر داده است
سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت:دانشجویان دوره کارشناسی که در سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ وارد دانشگاه شده اند به جهت اینکه از محیط مدرسه و دبیرستان وارد دانشگاه شده اند برداشت درستی از وضعیت دانشجویی رابطه استاد و دانشجویی ندارند.
خبرگزاری میزان -
وی در مورد حل معضلات ناشی از آموزش مجازی گفت :برای جبران خلاها مراکز مشاوره دانشگاهها از رویکرد انفعالی که صرفا در حوزه و روکرد درمان تعریف شده بود به سمت رویکرد پیشگیری رفته است، پیشگیری یعنی عوامل خطر ساز و محافظت کننده را درقالبهای گوناگون بتوانیم به آنها انتقال دهیم چرا که زمانی که ذهن و ذهنیت آنها تغییر کند عملکرد آنها نیز تغییر خواهد کرد.از این رو آن دانش اطلاعات که موجب شکل گیری نگرش و بینش میشود را باید بتوانیم به آنها انتقال دهیم.
ابراهیم نعیمی در گفتوگو با میزان در مورد آموزش مجازی دانشجویان در دوران کرونا گفت: واقعیت این است که طی دوسال آموزش مجازی آنگونه که باید هویت دانشجویی شکل نگرفته است.
وی ادامه داد: دانشجویان دوره کارشناسی که در سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ وارد دانشگاه شده اند به جهت اینکه از محیط مدرسه و دبیرستان وارد دانشگاه شده اند برداشت درستی از وضعیت دانشجویی رابطه استاد و دانشجویی ندارند.
سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: یکی از توصیههایی که ما داریم این است که تورهای مجازی را دانشگاهها برای معرفی بخشهای مختلف دانشگاه و همچنین جلساتی را اعضای گروه با دانشجویان برگزار کنند تا دانشجویان با فضای دانشگاه آشنا شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در مورد فعالیتهای دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با هدف کاهش آسیبهای آموزش مجازی گفت: وبینارهای متعدد آموزشی برای آموزش مهارتهایی که دانشجویان با آن آشنا نیستند و دچار ضعفهای مهارتی در این زمینه هستند برگزار شده است.
نعیمی گفت: در حدود ۱۹ هزار دانشجو ناشی از کرونا یکی از اعضای درجه یک خانواده خود اعمم از مادر، پدر و برادر یا خواهر خود را که موجب شده است اینها خشم بسیار زیاد و یا ناراحتی و سوگ حل نشده ناشی از این فقدانها را همراه خود دارند و وقتی وارد دانشگاه میشوند آن را با خود منتقل میکنند.
وی ادامه داد: از این رو یکی از کارکردهای مرکز مشاوره در این دوره طرح غربالگری و طرح پایش روان است اگرچه که هرساله این پایش را داریم، امسال در حدود ۳۰۰ هزار دانشجو در آن مشارکت کرده اند و اطلاعات مفیدی در اختیار مراکز مشاوره ما قرار داده اند تا بر اساس آن بتوان در این زمینه تصمیم گیری کرد.
نعیمی گفت:ما فکر میکنیم که اگر دانشگاه باز شود و دانشجویان حضور در آن پیدا کنند هیمنه وضعیت موجود را میشکند سبک زندگی کرونایی مشکلات عدیدهای ایجاد کرده است به اذعان دانشجویان ساعت خواب و آموزش آنها در برنامه ریزیهای روزانه تغییر کرده است چرا که آنها تا پاسی از شب بیدار هستند و روز بعد با انرژی کم در رختخواب به کلاس متصل میشوند. از این رو با بازگشایی دانشگاهها خود به خود سبک زندگی آنها تغییر خواهد کرد.
سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: یکی از توصیههایی که ما داریم این است که تورهای مجازی را دانشگاهها برای معرفی بخشهای مختلف دانشگاه و همچنین جلساتی را اعضای گروه با دانشجویان برگزار کنند تا دانشجویان با فضای دانشگاه آشنا شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در مورد فعالیتهای دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با هدف کاهش آسیبهای آموزش مجازی گفت: وبینارهای متعدد آموزشی برای آموزش مهارتهایی که دانشجویان با آن آشنا نیستند و دچار ضعفهای مهارتی در این زمینه هستند برگزار شده است.
نعیمی گفت: در حدود ۱۹ هزار دانشجو ناشی از کرونا یکی از اعضای درجه یک خانواده خود اعمم از مادر، پدر و برادر یا خواهر خود را که موجب شده است اینها خشم بسیار زیاد و یا ناراحتی و سوگ حل نشده ناشی از این فقدانها را همراه خود دارند و وقتی وارد دانشگاه میشوند آن را با خود منتقل میکنند.
وی ادامه داد: از این رو یکی از کارکردهای مرکز مشاوره در این دوره طرح غربالگری و طرح پایش روان است اگرچه که هرساله این پایش را داریم، امسال در حدود ۳۰۰ هزار دانشجو در آن مشارکت کرده اند و اطلاعات مفیدی در اختیار مراکز مشاوره ما قرار داده اند تا بر اساس آن بتوان در این زمینه تصمیم گیری کرد.
نعیمی گفت:ما فکر میکنیم که اگر دانشگاه باز شود و دانشجویان حضور در آن پیدا کنند هیمنه وضعیت موجود را میشکند سبک زندگی کرونایی مشکلات عدیدهای ایجاد کرده است به اذعان دانشجویان ساعت خواب و آموزش آنها در برنامه ریزیهای روزانه تغییر کرده است چرا که آنها تا پاسی از شب بیدار هستند و روز بعد با انرژی کم در رختخواب به کلاس متصل میشوند. از این رو با بازگشایی دانشگاهها خود به خود سبک زندگی آنها تغییر خواهد کرد.
وی در مورد حل معضلات ناشی از آموزش مجازی گفت :برای جبران خلاها مراکز مشاوره دانشگاهها از رویکرد انفعالی که صرفا در حوزه و روکرد درمان تعریف شده بود به سمت رویکرد پیشگیری رفته است، پیشگیری یعنی عوامل خطر ساز و محافظت کننده را درقالبهای گوناگون بتوانیم به آنها انتقال دهیم چرا که زمانی که ذهن و ذهنیت آنها تغییر کند عملکرد آنها نیز تغییر خواهد کرد.از این رو آن دانش اطلاعات که موجب شکل گیری نگرش و بینش میشود را باید بتوانیم به آنها انتقال دهیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *