علت ارسال رسید تراکنشهای کمتر از ۳۰ هزار تومان بانک ملی از «نشان بانک» و «بله»/ رشد هزینه تعرفه پیامک به مشتریان تحمیل نمیشود
مهدی علی آقایی در گفتوگو با میزان در خصوص ارسال تراکنشهای با مبلغ کمتر از ۳۰ هزار تومان بانک ملی از طریق اپلیکشن " بله" و "نشان بانک " گفت: هزینه ارسال پیامکها در سال جدید رشد قابل توجهی خواهد داشت و این افزایش هزینه پیامک از طریق اپراتورهای تلفنهای همراه باعث بالا رفتن هزینههای تراکنش مشتریان میشود که بانک ملی برای مدیریت این موضوع راهکار جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است تا علاوه بر مدیریت هزینه ارسال پیامک ارزش افزوده جدیدی برای مشتریان خلق شود.
وی بیان کرد: امکان دریافت پیامک تراکنش بانکی مشتریان در سه بستر پیام رسان "بله" و "نشان بانک" و بام که هر سه متعلق به بانک ملی هستند را فراهم و ارائه کرده است.
رئیس اداره کل توسعه سیستمهای بانک ملی تاکید کرد: مشتریان میتوانند علاوه بر دریافت پیامک اطلاع رسانی تراکنشها در این سه بستر مدیریت مالی و شخصی تراکنشهای خود را نیز داشته باشند و به تعبیری تراکنشهای بانکی را دسته بندی و دخل و خرجهای خود را مدیریت کنند.
وی با بیان این که با این اقدام افزایش هزینه به مشتریان تحمیل نمیشود گفت: مشتریان میتوانند مدیریت مالی تراکنشهای خود را نیز انجام دهند.
علی آقایی در ادامه گفت: در حال حاضر بانک ملی کمترین میزان هزینه آبونمان ارسال پیامک را در شبکه بانکی داراست و برخی از بانکها ۲ تا ۵ برابر بانک ملی برای پیامک از مشتریان هزینه دریافت میکنند.
رئیس اداره کل توسعه سیستمهای بانک ملی گفت: بانک ملی با وجود این که نسبت به بانکهای دیگر هزینه کمتری برای پیامکها دریافت میکنند ترجیح میدهد که فعلاً اقدامی برای افزایش آبونمان هزینه ارسال پیامک نداشته باشد.
وی در خصوص این که چه تمهیداتی برای افرادی که از گوشیهای هوشمند استفاده نمیکنند اندیشیده شده گفت: آمارها نشان میدهد ظرفیت نفوذ اینترنت ۴G و ۳G در کشور ۹۷ درصد است و ظرفیت نفوذ تلفن هوشمند نیز حدود ۷۰ درصد است بنابراین جامعه آماری قابل توجهی از گوشیهای هوشمند و اینترنت همراه استفاده میکنند، ولی در عین حال برای افرادی که به گوشیهای هوشمند دسترسی ندارند میتوانند از پیام رسان بانکی” بله” تحت وب یا سامانه بام استفاده کنند.
علی آقایی در ادامه افزود: در حال حاضر برخی از بانکها پیامکها با مبالغ خرد را ارسال نمیکنند و محدود کردن ارسال پیامک تراکنشهای زیر ۳۰ هزار تومان اقدام جدیدی نیست.
رئیس اداره کل توسعه سیستمهای بانک ملی گفت: برای مشتریانی که از پیام رسان "بله" بانک ملی استفاده میکردند و ارسال پیامک نیز فعال بود این اقدام برای مدیریت تراکنشهای آنها فراهم بود و در این بین مشتریانی که از پیام رسان بله استفاده نمیکردند شاید این موضوع برای آنها جدید باشد.
وی تاکید کرد: امیدواریم این اقدام علاوه بر فراهم کردن مدیریت تراکنشهای مالی برای مشتریان، کیفیت ارسال مابقی پیامک تراکنشها را با توجه به کاهش تعدادی از پیامکها ارتقاء دهد چرا که ظرفیت اپراتورها برای ارسال پیامکها محدود است و عموماً در پیک کاری مشتریان ما از تاخیر در ارسال پیامکها گله دارند؛ واقعیت این است که تاخیر در ارسال پیامکها ارتباطی به بانکها ندارد و امیدواریم این اقدام سرعت ارسال پیامکها را افزایش دهد و مدیریت مالی برای مشتریان مفید واقع شود.