ذوالفقاری: ساخت فیلم «بیرو» ریسک بزرگی بود/در حاشیه امن سینمای اجتماعی قدم برنداشتیم
علی ذوالفقاری درگفتوگو با میزان، پیرامون صدابرداری فیلم سینمایی«بیرو» گفت: این فیلم از جمله آثاری بود که هر صدابرداری دوست دارد تا نمونه اش را در کارنامه خود داشته باشد. این فیلم چالش های فراوانی برای من داشت، چالشهایی تازه که شاید با توجه به امکانات سینمای ما هر کدام از آنها هیچوقت برایم پیش نیامده بود.
وی در همین رابطه ادامه داد: صدابرداری در آثار ورزشی شیوه و تکنیک خاص خود را می طلبد، اتفاقی که برای من هم تازگی داشت وهر روز در پروژه تجربه ای تازه به دست می آوردم. به طور کلی خوشحالم که در این پروژه بودم و در نهایت از محصول نهایی راضی هستم و احساس میکنم برای اولین گام در این جنس از سینما اثر قابل دفاعی است.
این صدابردار سینما درباره تفاوت های صدابرداری اثری ورزشی با سایر آثار اضافه کرد: صدابرداری آثار ورزشی در نوع خودپیچیدگی های خاصی دارد اما در قبال فیلم «بیرو» پیچیدگی اصلی این بود که صدابرداری باید درون زمین فوتبال رخ می داد.
وی در همین راستا اضافه کرد: وقتی قرار است فوتبال را به صورت اثری سینمایی آن هم از داخل زمین روایت کنیم همه چیز فرق دارد،زیرا علاوه بر صدابرداری باید وجه دراماتیک اثر به عنوان محصولی سینمایی نیز حفظ شود.
صدابردار فیلم سینمایی «بیرو» ادامه داد: به نظر من ساخت فیلم سینمایی بیرو در نوع خود اتافقی تازه در سینمای ایران است،بالاخره هر شروعی نقاط ضعف و قوت خود را دارد اما به نظر من مرتضی علی عباس میرزایی ریسک بزرگ و درستی انجام داد.
ذوالفقاری در همین رابطه خاطرنشان کرد: شاید هر کارگردانی تصمیم بگیرد در حاشیه امن ساخت آثار سینمایی اجتماعی قدم برداردکه ریسک کمتری هم دارد اما کارگردان بیرو تصمیم گرفت راه سخت را انتخاب کرده و مسیری متفاوت در سینما را انتخاب کند که ازنظر من تحسین برانگیز است.
انتهای پیام/