مدیریت شهری به دنبال کمک به توان صنعتی داخلی است
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: سیاست اصولی ما کمک به تولیدات صنعتی داخلی است. به خاطر همین نگاه حمایتی است که ما تلاش میکنیم تا حد امکان اتوبوسها را در داخل تهیه کنیم.
خبرگزاری میزان -
وی درخصوص امکان نظارت بر ایمنی خودروها از سوی مدیریت شهری اظهار کرد: در این زمینه موضوعاتی که در حیطه وظایف و اختیارات مدیریت شهری قرار دارد به مسائل ترافیکی مربوط میشود. یعنی مسائل مربوط به رفت و آمد و رعایت مقررات ترافیکی و مواردی نظیر بستن کمربند یا رعایت سرعت مجاز مورد اهتمام ما قرار دارد.
آقامیری در پاسخ به اینکه آیا درمورد افزودن اتوبوسها و تاکسیهای جدید به چرخه حمل و نقل بر کیفیت این خودروها از سوی مدیریت شهری نظارتی اعمال میشودیا خیر گفت: درباره این موارد شهرداری به جد درحال پیگیری است. ما اتوبوسها و تاکسیهای جدید را طبق استانداردهایی تامین خواهیم کرد که مورد تایید وزارت صمت باشد. البته خوشبختانه یا متاسفانه این خودروها مورد تایید وزارت صمت قرار دارد. نیروی انتظامی هم بر همین اساس این خودروهای جدید را پلاک گذاری میکند. شهرداری هم چارهای ندارد و وقتی میخواهد از ایرانخودرو اتوبوس بخرد آن خودروهایی که وزارت صمت تایید کرده باشد و پلاک گذاری شده باشد را در سطح شهر مورد استفاده قرار میدهد و به آمارش اضافه میکند.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره اینکه آیا برنامه مدیریت شهری برای سامان دهی خطوط حمل و نقل استفاده انحصاری از تولیدات داخلی است اظهار کرد: نه انحصاری در این زمینه وجود ندارد. سیاست اصولی ما کمک به تولیدات صنعتی داخلی است. به خاطر همین نگاه حمایتی است که ما تلاش میکنیم تا حد امکان اتوبوسها را در داخل تهیه کنیم. چون در آینده برای مساله تعمیر و نگهداری هم، چون قطعات یدکی این خودروها در داخل تامین میشود دسترسی به این قطعات آسانتر خواهد بود.
وی افزود: نباید تصور شود در این زمینه حالت انحصاری وجود دارد. درحال حاضر خودروسازان مختلفی هستند که در حال تولید اتوبوس هستند. ما هم دنبال این هستیم که بتوانیم اتوبوس بخریم. اینکه ما با یک شرکت قرارداد ببندیم و بگوییم تنها از این شرکت اتوبوس هایمان را تامین میکنیم چنین چیزی نیست. الان بخش خصوصی هم در این قضیه وارد شده و در داخل در حال تولید خودرو هستند. البته درباره اینکه چند درصد از این خودروها تولید داخل باشد و چند درصد تولید خارج بحثهای متفاوتی وجود دارد. ولی خودروها از شرکتهای مختلفی تهیه میشود و انحصاری در این زمینه برای شرکت خاصی وجود ندارد. اینکه همه تولیدکنندگان این خودروها شرکتهای داخلی هستند به معنای انحصاری بودن تولید خودرو نیست. این مساله به معنای کمک به توان داخلی در زمینه صنعت است.
آقامیری در خصوص به وجود آوردن رقابت میان خودروسازان داخلی با تولیدکنندگان خارجی و تلاش برای بهبود تولید داخلی گفت: در زمینه تولید اتوبوس نمیتوان رقابت چندانی ایجاد کرد. چون در این زمینه آنقدر تقاضا وجود ندارد. ما برای تهران میخواهیم در یک پروسه چهار ساله حداکثر شش یا هفت هزار اتوبوس جدید داشته باشیم. این چند هزار دستگاه اتوبوس نمیتواند به آن صورت رقابتی ایجاد کند.
سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص اراده مدیریت شهری ششم برای نظارت بر بهبود کیفیت ساخت خودروها به میزان گفت: مجموعه شهرداری و مدیریت شهری در زمینه کیفیت ساخت خودروها ورودی ندارد. چون از لحاظ قانونی مستمسک قانونی برای این کار وجود ندارد. در این زمینه فقط راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی که این خوردوها را پلاک میکنند ورود پیدا میکنند. نظارت بر کیفیت ساخت خودروها در حیطه وظایف وزارت صمت قرار دارد. البته مدیریت شهری درباره کیفیت خودروها اظهار نظر میکند، ولی اینکه برای اعمال قانون یا ممیزی گذاشتن مستمسک قانونی داشته باشد چنین اختیاری برای مدیریت شهری تعریف نشده است.
وی درخصوص امکان نظارت بر ایمنی خودروها از سوی مدیریت شهری اظهار کرد: در این زمینه موضوعاتی که در حیطه وظایف و اختیارات مدیریت شهری قرار دارد به مسائل ترافیکی مربوط میشود. یعنی مسائل مربوط به رفت و آمد و رعایت مقررات ترافیکی و مواردی نظیر بستن کمربند یا رعایت سرعت مجاز مورد اهتمام ما قرار دارد.
آقامیری در پاسخ به اینکه آیا درمورد افزودن اتوبوسها و تاکسیهای جدید به چرخه حمل و نقل بر کیفیت این خودروها از سوی مدیریت شهری نظارتی اعمال میشودیا خیر گفت: درباره این موارد شهرداری به جد درحال پیگیری است. ما اتوبوسها و تاکسیهای جدید را طبق استانداردهایی تامین خواهیم کرد که مورد تایید وزارت صمت باشد. البته خوشبختانه یا متاسفانه این خودروها مورد تایید وزارت صمت قرار دارد. نیروی انتظامی هم بر همین اساس این خودروهای جدید را پلاک گذاری میکند. شهرداری هم چارهای ندارد و وقتی میخواهد از ایرانخودرو اتوبوس بخرد آن خودروهایی که وزارت صمت تایید کرده باشد و پلاک گذاری شده باشد را در سطح شهر مورد استفاده قرار میدهد و به آمارش اضافه میکند.
بیشتر بخوانید:
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره اینکه آیا برنامه مدیریت شهری برای سامان دهی خطوط حمل و نقل استفاده انحصاری از تولیدات داخلی است اظهار کرد: نه انحصاری در این زمینه وجود ندارد. سیاست اصولی ما کمک به تولیدات صنعتی داخلی است. به خاطر همین نگاه حمایتی است که ما تلاش میکنیم تا حد امکان اتوبوسها را در داخل تهیه کنیم. چون در آینده برای مساله تعمیر و نگهداری هم، چون قطعات یدکی این خودروها در داخل تامین میشود دسترسی به این قطعات آسانتر خواهد بود.
وی افزود: نباید تصور شود در این زمینه حالت انحصاری وجود دارد. درحال حاضر خودروسازان مختلفی هستند که در حال تولید اتوبوس هستند. ما هم دنبال این هستیم که بتوانیم اتوبوس بخریم. اینکه ما با یک شرکت قرارداد ببندیم و بگوییم تنها از این شرکت اتوبوس هایمان را تامین میکنیم چنین چیزی نیست. الان بخش خصوصی هم در این قضیه وارد شده و در داخل در حال تولید خودرو هستند. البته درباره اینکه چند درصد از این خودروها تولید داخل باشد و چند درصد تولید خارج بحثهای متفاوتی وجود دارد. ولی خودروها از شرکتهای مختلفی تهیه میشود و انحصاری در این زمینه برای شرکت خاصی وجود ندارد. اینکه همه تولیدکنندگان این خودروها شرکتهای داخلی هستند به معنای انحصاری بودن تولید خودرو نیست. این مساله به معنای کمک به توان داخلی در زمینه صنعت است.
آقامیری در خصوص به وجود آوردن رقابت میان خودروسازان داخلی با تولیدکنندگان خارجی و تلاش برای بهبود تولید داخلی گفت: در زمینه تولید اتوبوس نمیتوان رقابت چندانی ایجاد کرد. چون در این زمینه آنقدر تقاضا وجود ندارد. ما برای تهران میخواهیم در یک پروسه چهار ساله حداکثر شش یا هفت هزار اتوبوس جدید داشته باشیم. این چند هزار دستگاه اتوبوس نمیتواند به آن صورت رقابتی ایجاد کند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *