اجرای سیاست درج قیمت تولیدکننده با تایید بخش خصوصی بوده است
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: هر سیاستی که ابلاغ کردیم مهر تایید بخش خصوصی را داشته است که پروژه درج قیمت تولیدکننده نیز در همین راستا با موافقت بخش خصوصی اجرا شده است.
- بنا به اعلام شاتا، عباس تابش در نشست مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور گفت: یکی از سیاستهای دولت کاهش هزینههای تامین و توزیع کالاست و با اجرای این سیاست مطمئناً بخش گردشگری نیز رونق مییابد چراکه هزینههای توزیع کالا (سفر) کم خواهد شد.
شفاف سازی تامین و توزیع کالا تکلیف وزارت صمت است
وی با بیان اینکه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای شفاف سازی تامین و توزیع کالا تکلیف وزارت صمت میباشد، تصریح کرد: اجرای پروژه درج قیمت تولید کننده به عنوان یکی از پروژههای تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت در همین راستا است.
درج قیمت تولیدکننده روی کالاها به جای قیمت مصرف کننده در سیاست جدید شفاف سازی قیمتها
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه تا پیش از این سه قیمت مصرف کننده (روی کالا، روی شلف و روی بارکد صندوق الکترونیکی فروشگاهها) وجود داشته است، بیان کرد: در راستای سیاست و پروژه جدید شفاف سازی قیمتی، به جای قیمت مصرف کننده روی کالاها قیمت تولیدکننده درج میشود و فاصله میان قیمت تولید کننده و قیمت مصرف کننده به عنوان هزینه توزیع محاسبه و در نظر گرفته میشود و قیمت مصرف کننده روی شلف به اطلاع مردم میرسد.
اطلاعات فروش درب کارخانه ۸۴ هزار قلم کالا را داریم
تابش با اعلام اینکه برای ۸۴ هزار قلم کالا اطلاعات فروش درب کارخانه را داشته ایم، گفت: در برخی از این کالاها حتی تا ۱۲۰ درصد هزینه توزیع افزایش داشته است که نوعی اجحاف به حقوق مصرف کننده است.
برای اجرای دقیق سیاست درج قیمت تولید کننده باید فرهنگ سازی شود
وی همچنین با بیان اینکه باید فرهنگسازی لازم برای اجرای دقیق سیاست درج قیمت تولید کننده به وجود آید، تاکید کرد: همه ارکان حاکمیت، مردم، بخش خصوصی و ذینفعان باید دست در دست هم بگذارند تا ضمن رسیدن به فهم مشترک، فرهنگ سازی صحیح نیز به وجود آید.
کاهش متوسط مازاد قیمت هزینه توزیع کالاها با اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه متوسط مازاد قیمت هزینه توزیع کالاها ۴۰ درصد است، گفت: این ۴۰ درصد مازاد تحویل عدد بزرگی است که با اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده کم میشود و طبیعی است که در مسیر اجرا این پروژه مقاومتهایی نیز از طرف برخی سودجویان به وجود آید.
حضور در استانها و برگزاری نشستهای هم اندیشی برای رسیدن به فهم مشترک در اجرای پروژه شفاف سازی قیمتها
تابش با بیان اینکه در استانهای کشور حضور خواهیم یافت و جلسات تنظیم بازار را برای همگامی بیشتر روی کلیات این سیاست برگزار خواهیم کرد، ادامه داد: ضمن بازدید از واحدهای تولیدی، نشستهای هم اندیشی مختلف نیز با ذینفعان پروژه برای رسیدن به فهم مشترک برگزار میکنیم.
اجرای سیاست درج قیمت تولیدکننده با تایید بخش خصوصی بوده است
وی با تاکید بر اینکه بیشترین جلسات را با بخش خصوصی و ذینفعان برای اجرای پروژه داشته ایم، اعلام کرد: هر سیاستی که ابلاغ کردیم مهر تایید بخش خصوصی را نیز داشته است که این سیاست نیز در همین مسیر بوده است و در اجرای آن هم بخش خصوصی و هم دولت هم افزایی دارند.
کاهش نسبی قیمتی در اقلام مشمول درج قیمت تولیدکننده
رئیس سازمان حمایت با اعلام اینکه ۳ هزار و ۳۰۰ قلم کالا در این مرحله مشمول درج قیمت تولیدکننده هستند، گفت: در اقلامی که به درج قیمت تولیدکننده مبادرت ورزیدند، به نسبت شاهد کاهش قیمتی بوده ایم.
نشست مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور با حضور وزیر صمت، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.
با توجه به اینکه وزارت صمت پروژه تحولی درج قیمت تولیدکننده را برای شفاف سازی هر چه بیشتر آغاز کرده است، مسئولین وزارتخانه برای تنویر افکار عمومی و همراهی هر چه بیشتر مردم به تناوب در نشستهای مختلف حضور مییابند تا با اطلاع رسانی مناسب، زمینه هم افزایی هر چه بیشتر مردم و مسئولین را با این پروژه مهم فراهم کنند.
شفاف سازی تامین و توزیع کالا تکلیف وزارت صمت است
وی با بیان اینکه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای شفاف سازی تامین و توزیع کالا تکلیف وزارت صمت میباشد، تصریح کرد: اجرای پروژه درج قیمت تولید کننده به عنوان یکی از پروژههای تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت در همین راستا است.
درج قیمت تولیدکننده روی کالاها به جای قیمت مصرف کننده در سیاست جدید شفاف سازی قیمتها
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه تا پیش از این سه قیمت مصرف کننده (روی کالا، روی شلف و روی بارکد صندوق الکترونیکی فروشگاهها) وجود داشته است، بیان کرد: در راستای سیاست و پروژه جدید شفاف سازی قیمتی، به جای قیمت مصرف کننده روی کالاها قیمت تولیدکننده درج میشود و فاصله میان قیمت تولید کننده و قیمت مصرف کننده به عنوان هزینه توزیع محاسبه و در نظر گرفته میشود و قیمت مصرف کننده روی شلف به اطلاع مردم میرسد.
اطلاعات فروش درب کارخانه ۸۴ هزار قلم کالا را داریم
تابش با اعلام اینکه برای ۸۴ هزار قلم کالا اطلاعات فروش درب کارخانه را داشته ایم، گفت: در برخی از این کالاها حتی تا ۱۲۰ درصد هزینه توزیع افزایش داشته است که نوعی اجحاف به حقوق مصرف کننده است.
برای اجرای دقیق سیاست درج قیمت تولید کننده باید فرهنگ سازی شود
وی همچنین با بیان اینکه باید فرهنگسازی لازم برای اجرای دقیق سیاست درج قیمت تولید کننده به وجود آید، تاکید کرد: همه ارکان حاکمیت، مردم، بخش خصوصی و ذینفعان باید دست در دست هم بگذارند تا ضمن رسیدن به فهم مشترک، فرهنگ سازی صحیح نیز به وجود آید.
کاهش متوسط مازاد قیمت هزینه توزیع کالاها با اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه متوسط مازاد قیمت هزینه توزیع کالاها ۴۰ درصد است، گفت: این ۴۰ درصد مازاد تحویل عدد بزرگی است که با اجرای پروژه درج قیمت تولیدکننده کم میشود و طبیعی است که در مسیر اجرا این پروژه مقاومتهایی نیز از طرف برخی سودجویان به وجود آید.
حضور در استانها و برگزاری نشستهای هم اندیشی برای رسیدن به فهم مشترک در اجرای پروژه شفاف سازی قیمتها
تابش با بیان اینکه در استانهای کشور حضور خواهیم یافت و جلسات تنظیم بازار را برای همگامی بیشتر روی کلیات این سیاست برگزار خواهیم کرد، ادامه داد: ضمن بازدید از واحدهای تولیدی، نشستهای هم اندیشی مختلف نیز با ذینفعان پروژه برای رسیدن به فهم مشترک برگزار میکنیم.
اجرای سیاست درج قیمت تولیدکننده با تایید بخش خصوصی بوده است
وی با تاکید بر اینکه بیشترین جلسات را با بخش خصوصی و ذینفعان برای اجرای پروژه داشته ایم، اعلام کرد: هر سیاستی که ابلاغ کردیم مهر تایید بخش خصوصی را نیز داشته است که این سیاست نیز در همین مسیر بوده است و در اجرای آن هم بخش خصوصی و هم دولت هم افزایی دارند.
کاهش نسبی قیمتی در اقلام مشمول درج قیمت تولیدکننده
رئیس سازمان حمایت با اعلام اینکه ۳ هزار و ۳۰۰ قلم کالا در این مرحله مشمول درج قیمت تولیدکننده هستند، گفت: در اقلامی که به درج قیمت تولیدکننده مبادرت ورزیدند، به نسبت شاهد کاهش قیمتی بوده ایم.
نشست مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور با حضور وزیر صمت، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.
با توجه به اینکه وزارت صمت پروژه تحولی درج قیمت تولیدکننده را برای شفاف سازی هر چه بیشتر آغاز کرده است، مسئولین وزارتخانه برای تنویر افکار عمومی و همراهی هر چه بیشتر مردم به تناوب در نشستهای مختلف حضور مییابند تا با اطلاع رسانی مناسب، زمینه هم افزایی هر چه بیشتر مردم و مسئولین را با این پروژه مهم فراهم کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *