وزیر نیرو: خدمترسانی بیوقفه به مردم در وزارت نیرو یک اصل است
- به نقل از پاون، علیاکبر محرابیان امروز سهشنبه در ششمین کنفرانس ملی فرهنگ سازمانی با بیان اینکه اخیراً بهمنظور توسعه و نهادینه کردن فرهنگ سازمانی در صنعت آب و برق، اقدامات قابل قبولی انجام شده است، برنامهمحوری، مشارکت فردی و سازمانی، فرهنگ دیجیتال، صیانت از منابع و محیط زیست، نگهداری و استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات، شوق یادگیری، شایستهسالاری، تعامل با مردم و ذینفعان، چابکی در ارائه خدمات و پیشتازی در مصرف بهینه آب و برق را بهعنوان مولفهها و معیارهای اختصاصی فرهنگ سازمانی در وزارت نیرو عنوان کرد.
محرابیان محوریترین برنامه در وزارت نیرو را حمایت از انرژیهای تجدیدپذیر دانست و صیانت از منابع و محیطزیست با تمرکز بر احداث نیروگاههای تجدیدپذیر متناسب با رشد تقاضا را بهعنوان یک سیاست اصلی برشمرد.
وزیر نیرو با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، گفت: با حمایت دولت از احداث نیروگاههای تجدیدپذیر مشکلات موجود از جمله کاهش منابع آبی کشور، سوختهای فسیلی و آلودگی محیط زیست مدیریت خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سازمانها عادات، اعتقادات و باورها در واقع فرهنگ آن سازمان بوده و این موضوع بحثی عمیق و راهبردی است، اظهار کرد: نقش مدیران، کارکنان و فرهنگ حاکم بر جامعه در فرهنگ سازمان تاثیرگذار بوده و "فرهنگ" با تغییر در هر یک از این حوزهها ارتقا و اعتلا پیدا میکند.
وی با تاکید بر بهرهگیری از ویژگیهای حاکم بر جامعه برای ارتقای فرهنگ سازمانی، اظهار کرد: در تمدن ایرانی و اسلامی نمونهها و مولفههای خوبی مانند دفاع مقدس وجود دارد که امام خمینی (ره) با بهرهگیری از این فرهنگ ایرانی، اسلامی و با اتحاد، یکپارچگی و بسیج مردم، آحاد جامعه را به یک قدرت واحد تبدیل کرد؛ بنابراین امکان بهرهگیری از این ویژگیها در فرهنگ سازمانی وجود دارد.
وزیر نیرو در پایان با اشاره به ضرورت توجه و اهتمام به فرهنگ جهادی در پیشبرد امور، خاطرنشان کرد: با فرهنگ جهادی کارهای عظیمی در کشور انجام میشود که همسو کردن فعالیتهای اداری و عملیاتی با اعتقادات قلبی و فرهنگی، انگیزه افراد را دوچندان میکند.