گام بعد ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو، استعلام سوابق خسارت خودرو است/ امکان ثبت آگهیهای جعلی کاهش یافت
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: یکی از وب سرویسهای که میتواند به فضا ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو کمک کند، استعلام سوابق خسارت خودرو بوده که از بیمه پرداخت شده است.
وی افزود: بر اساس آنچه در این مراسم ارائه شد در حوزه ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو ۶ دستورالعمل محور اصلی بود که شامل ٫۱احراز هویت آگهی کننده ٫۲ احراز صلاحیت کسب و کارهای آگهی کننده ٫۳احراز وجود خودرو ٫۴اختصاص نشان مجزا برای هر یک از احرازها ٫۵ نمایش تعداد مجموع تعداد آگهیهای منتشر شده توسط آگهی دهندهها ٫۶ روش جاری نظارت بر قیمت آگهیهای خودرو است.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری دستاوردهای جدید در حوزه ساماندهی آگهیهای الکترونیکی، گفت: یکی از علل افزایش قیمت خودرو میتواند آگهیهای خودرو باشد، ولی قطعاً عوامل دیگری نیز در افزایش قیمت خودرو موثر است.
وی افزود: دستاوردهای جدیددر حوزه ساماندهی آگهیهای الکترونیکی خودرو در واقع ارائه خدمات بهتر و قابلیتهای بیشتری در سکوها را به دنبال دارد و اگر آگهی کننده از این خدمات استفاده کند و مصرف کننده نیز میتواند اطمینان بیشتری داشته باشد.
رهبری اظهار کرد: در گامهای بعدی به دنبال این هستیم که وب سرویسهای بیشتری را از بخشهای مختلف حاکمیت تهیه کنیم و در اختیار همگان قرار دهیم.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد: یکی از وب سرویسهای که میتواند به این فضا کمک کند، استعلام سوابق خسارت خودرو بوده که از بیمه پرداخت شده است بدین صورت مصرف کننده به این خودرو سالم و ناسالم و اطمینان بیشتری پیدا میکند.
وی عنوان کرد: برای جلوگیری از آگهیهای جدید در وبسایتها باید در فضای آگهیها سرویسهای داده شود که امکان ثبت آگهیهای جعلی کمتر شود و افرادی که وجود خارجی ندارند دیگرنتوانند ثبتآگهی کنند که در حال حاضر امکان ثبت آگهیهای جعلی به شدت کم شده، ولی هنوز صفر نشده، ولی وضعیت نسبت به قبل بهتر است.
رهبری خاطر نشان کرد: برای اینکه قیمتها بی رویه افزایش پیدا نکند و قیمت گذاری دستوری نیز نشود در حال حاضر سه سکو موجود روش نظارت و کنترل قیمت آگهیهای وب سایت را به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به صورت مکتوب اعلام کرده اند.