مردم با تخفیف های غیرواقعی فروشگاههای زنجیرهای فریب میخورند
عضو هیئترئیسه اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر در فروشگاههای زنجیرهای اجناس نه تنها باقیمت کمتر بهدست مردم نمیرسد بلکه با اعلام تخفیفهای غیرواقعی مردم دچار فریب نیز میشوند.
خبرگزاری میزان -
این فعال جامعه صنفی ادامه داد: اما باید در نظر گرفت توسعه فروشگاههای زنجیرهای به شیوه موجود موجب میشود که هدف اصلی ایجاد این فروشگاهها که کوتاه شدن زنجیره تأمین با حذف واسطهها و کاهش قیمت تمامشده کالا برای مصرفکننده بوده است تحقق نیابد.
وی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر در فروشگاههای زنجیرهای اجناس نه تنها باقیمت کمتر بهدست مردم نمیرسد بلکه با اعلام تخفیفات غیرواقعی مردم دچار فریب نیز میشوند.
محمود بنانژاد در گفتوگو با میزان، در خصوص مشکلات اصناف درنتیجه رشد بیرویه فروشگاههای زنجیرهای گفت: برکت وجود فروشگاههای خردی که در سطح شهرها وجود دارند در زمان شیوع بیماری کرونا در تأمین کالا برای مردم خود را نشان داد که ما در توزیع کالا با مشکل مواجه نشدیم و این در حالی بود که کشورهای اروپایی به دلیل عدم وجود همین فروشگاههای خرد در صورتی عدم مشکل در تأمین کالا در بحث توزیع با توجه به هجوم مردم برای خرید اجناس دچار مشکل شدند.
به گفتهٔ وی انحصاری بودن توزیع و فروش کالا توسط یک سری فروشگاهها زنجیرهای که معمولاً تحت مدیریت یک تعداد محدود افراد و یا شرکتهای خاص هستند و اینکه برای ما تعیین تکلیف کنند مشکلات زیادی به وجود میآورد.
عضو هیئترئیسه اتاق اصناف ایران بیان کرد: اعلام سفارشی قیمت کالاها به کارخانهها از سوی این فروشگاهها و بعد اعلام تخفیفات با درصدهای بالا و غیر واقعی یا اینکه بتوانند بهراحتی در سطح کشور موجب افزایش قیمتها بشوند یک نقطهضعف در شبکه توزیع کشور است.
به گفتهٔ وی انحصاری بودن توزیع و فروش کالا توسط یک سری فروشگاهها زنجیرهای که معمولاً تحت مدیریت یک تعداد محدود افراد و یا شرکتهای خاص هستند و اینکه برای ما تعیین تکلیف کنند مشکلات زیادی به وجود میآورد.
عضو هیئترئیسه اتاق اصناف ایران بیان کرد: اعلام سفارشی قیمت کالاها به کارخانهها از سوی این فروشگاهها و بعد اعلام تخفیفات با درصدهای بالا و غیر واقعی یا اینکه بتوانند بهراحتی در سطح کشور موجب افزایش قیمتها بشوند یک نقطهضعف در شبکه توزیع کشور است.
بنا نژاد بابیان اینکه از طرفی اصناف سنتی باید در نحوه فعالیت خود تغییر ماهیت بدهند تا در شیوه کسبوکار آنها نیز تغییر ایجاد شود، افزود: به دلیل اینکه در حال حاضر با وجود افزایش درخواست خرید کالاهای مختلف از سوی مردم دیگر با شیوههای سنتی چندین و چندساله نمیشود فعالیت کرد.
این فعال جامعه صنفی ادامه داد: اما باید در نظر گرفت توسعه فروشگاههای زنجیرهای به شیوه موجود موجب میشود که هدف اصلی ایجاد این فروشگاهها که کوتاه شدن زنجیره تأمین با حذف واسطهها و کاهش قیمت تمامشده کالا برای مصرفکننده بوده است تحقق نیابد.
وی در پایان تأکید کرد: در حال حاضر در فروشگاههای زنجیرهای اجناس نه تنها باقیمت کمتر بهدست مردم نمیرسد بلکه با اعلام تخفیفات غیرواقعی مردم دچار فریب نیز میشوند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *