ضریب امنیت مرزها باید افزایش یابد/ ۵۰ درصد اعتبارات کنترل مرز تخصیص یافته است

17:51 - 30 شهريور 1394
کد خبر: ۷۹۰۸۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان-معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات کنترل مرز تخصیص یافته است، گفت: این اعتبارات به محض وصول واگذار خواهد شد و با توجه به شرایط پیرامونی ضرورت دارد ضریب امنیت مرزها را افزایش دهیم.
ضریب امنیت مرزها باید افزایش یابد/ ۵۰ درصد اعتبارات کنترل مرز تخصیص یافته استبه گزارش گروه سیاسی میزان، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در نشست استانداران که امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: دستورالعمل اجرای مصوبات قانونی در تامین نظم و امنیت تجمعات قانونی در کشور به منظور جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای و خلاف قوانین و مقررات تدوین و به زودی با تصویب در شورای امنیت کشور ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از این، این دستورالعمل مبنای عمل سازمانها و نهادها و شوراهای تامین استانها خواهد بود.

ذوالفقاری در ادامه خاطرنشان کرد: 50 درصد اعتبارات کنترل مرز تخصیص یافته است که به محض وصول واگذار خواهد شد و با توجه به شرایط پیرامونی ضرورت دارد کار افزایش ضریب امنیت مرزها را افزایش دهیم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی لازم است تا در کنترل شدید مرزهای شرقی برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجرین تلاش مضاعفی را داشته باشند، تصریح کرد: دیگر استانها نیز باید همه توان خود را برای جلوگیری از رسوخ و حضور افراد غیر مجاز بکار گیرند.

ذوالفقاری با بیان اینکه استانداران و فرمانداران در حل و فصل اختلافات مرتبط با آب نباید نگاه محلی داشته باشند، خاطرنشان کرد: همه باید با نگاه فرا استانی و با تعامل مسائل فی مابین را حل و فصل نمایند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: شورای تامین امنیت استانها با ارزیابی وضعیت نسبت به کنترل و کاهش جرائم خشن از جمله سرقت‌های مسلحانه، سرقت‌های به عنف، گروکشی برخورد قاطعانه‌ای را با اشرار و اوباش انجام دهد و به وقایع خاص و امنیتی توجه داشته باشند.

ذوالفقاری در پایان تصریح کرد: در حوادث و اتفاقات طبیعی مانند سیل و زلزله از برقراری نظم و امنیت در حوزه‌های محل حادثه نباید غفلت شود و کمیته امنیتی را به موقع تشکیل و اقدام کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *