امکان ارتباط یک میلیون سرباز آمریکایی با گروه‎های خشونت طلب

16:17 - 26 دی 1400
کد خبر: ۷۸۹۶۹۲
یک گزارش نشان می‎دهد که امکان ارتباط یک میلیون سرباز آمریکایی با گروه‎های خشونت طلب و نژاد پرست بدون اعمال مجازات وجود دارد.

- وزارت دفاع آمریکا امیدوار است که قوانین به روز شده مربوط به افراط گرایی، به فرماندهان پنتاگون کمک کند تا رفتار‌های نژادپرستانه یا ضد دولتی را در تشکیلات خود از بین ببرند، اما ممکن است مشکلی وجود داشته باشد؛ گارد ملی آمریکا می‎گوید که این قوانین تنها زمانی اعمال می‌شوند که سربازان تحت دستور فدرال و تحت فرمان مستقیم رئیس جمهور باشند.

به گزارش «میلیتری تایمز»، با این شرایط، حدود یک میلیون نظامی ذخیره آزاد خواهند بود که با گروه‌های «نفرت پراکن» ارتباط برقرار کنند و لفاظی‌های خشونت آمیز بی پایان را به صورت آنلاین منتشر کنند، مگر اینکه تحت دستورات فعال باشند یا برای آموزش یا مأموریت‌های گارد ملی فدرال، فعال شده باشند.

در ماه جولای گذشته، معاون مدیر نیروی انسانی و پرسنل دفتر گارد ملی آمریکا، یادداشتی را به همه ۵۴ ایالت و منطقه ارسال کرد تا به آن‌ها اطلاع دهد که دستورالعمل وزارت دفاع در مورد فعالیت‌های افراطی اعمال نمی‌شود، مگر اینکه نیرو‌های آن‌ها به دستور فدرال و رئیس جمهور در وضعیت عنوان ۱۰، فعال شده باشند.

«کوین مولکاهی»، سرهنگ نیروی هوایی آمریکا، می‎گوید «دفتر گارد ملی آمریکا، اطلاعاتی از ایالت‌ها در مورد کاربرد سیاست وزارت دفاع درباره فعالیت‌های ممنوعه دریافت کرده است.»

البته این قوانین شامل محکومیت‌های جنایی برای خشونت یا برنامه‌ریزی هرگونه حمله می‌شود، اما فعالیت‌های لفاظی، استخدام یا جمع‌آوری کمک‌های مالی را که برای غیرنظامیان مجاز است، اما برای اعضای فعال ارتش ممنوع است، پوشش نمی‌دهد.

این بدان معناست که برای حدود یک میلیون نظامی، نشر محتوا‌های افراط گرایانه، تهدیدی برای توانایی آن‌ها برای ماندن در ارتش آمریکا نخواهد بود.

در حالی که جنبش «زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد» افراطی تلقی نمی‌شود و شرکت در اعتراضات یا تجمعات سیاسی ذاتاً توسط وزارت دفاع آمریکا منع نشده است، اما این سیاست، ممنوعیت تظاهرات‌هایی را که احتمالاً به خشونت منجر می‌شود در بر می‌گیرد.

این در حالی است که یک نیروی گارد ملی ارتش آمریکا در ویسکانسین که به اتهامات مرتبط با حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره اعتراف کرده، اما از ادامه خدمت منع نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *