رویکرد مدرسه داری ما علمی -تربیتی با رویکرد توحیدی است
سرپرست مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش گفت:برخلاف رویکرد برخی از مدارس دنیا که تنها علمی -فرهنگی است رویکرد ما در مدرسه داری علمی -تربیتی با رویکرد توحیدی است.
مهدی فیاضی در گفتوگو با میزان گفت:ما باید الهامبخش باشیم و الگوهای مناسب خود را به ملتهای آزاده جهان عرضه کنیم تا آنها نیز بتوانند آن را بومی سازی کنند و به اقتضای کشور خودشان با رعایت همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان و مذاهب بین هموطنان خود اقتباساتی در این رمینه داشته باشند.
سرپرست مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش گفت:دنیای امروز دنیای تضارب افکار و مدیریت دانش است و یکی از جلوه های آن مدیریت دانش و افکار جدید و نوع مدرسه داری ما است، مدرسه داری ما ترکیبی از مدرسه داری علمی- تربیتی است، مدارس زیادی در دنیا داریم که علمی - فرهنگی هستند.
وی ادامه داد:مدارس علمی -تربیتی با رویکرد توحیدی در دنیا کم است و برخی از کشورهایی که علاقه دارند میزبان این نوع نگاه باشند را باید بتوانیم جذب کنیم ما باید بتوانیم از ظرفیتهای خود استفاده و آن را در این زمینه به کار ببندیم تا این کشور ها بتوانند با اقتضائات فرهنگی خودشان به میزانی که میتوانند از آن بهرهمند شوند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که هم اکنون برخی از نهادهای و تشکل های مدنی در کشور به شکل غیر رسمی به آموزش کودکان اتباع میپردازند و مجوزی در این زمینه نداشته و تنها سواد خواندن و نوشتن میآموزند و کارنامه یا نمرات رسمی و ثبت شدهبرای این دانش آموزان ندارند گفت:مشکلات این مجموعهها ابتدا باید احصا شود و سپس برای حل آن برنامه ریزی شو د تا حالت قانونی پیدا کنند از این رو در این زمینه یک هم افزایی بین نهادی عامل کمک کننده است.
وی درمورد حمایت سازمانهای بین المللی نیز در زمینه کمک های جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین و اتباع و حمایت از تحصیل فرزندان آن ها گفت: هرچند که آنها کوتاهیهای زیادی را در این زمینه داشته اند، اما میزان حمایتهای اندک آنها را نیز باید جذب کرد.
وی گفت:با توجه به به روند مواجه کشورهای غربی با مهاجران، سازمانهای بین المللی به دلیل نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران به مهاجران نه تنها باید قدر دادن این رفتار باشد بلکه باید کمکهای شایستهای نیز در این راستا به ایران کند اما متاسفانه هم اکنون مشاهده میکنیم که این سازمانها در نوع نگاه و کمکهای خود با جهت گیری عمل کرده و اغلب کوتاهی میکنند.
وی ادامه داد:مدارس علمی -تربیتی با رویکرد توحیدی در دنیا کم است و برخی از کشورهایی که علاقه دارند میزبان این نوع نگاه باشند را باید بتوانیم جذب کنیم ما باید بتوانیم از ظرفیتهای خود استفاده و آن را در این زمینه به کار ببندیم تا این کشور ها بتوانند با اقتضائات فرهنگی خودشان به میزانی که میتوانند از آن بهرهمند شوند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که هم اکنون برخی از نهادهای و تشکل های مدنی در کشور به شکل غیر رسمی به آموزش کودکان اتباع میپردازند و مجوزی در این زمینه نداشته و تنها سواد خواندن و نوشتن میآموزند و کارنامه یا نمرات رسمی و ثبت شدهبرای این دانش آموزان ندارند گفت:مشکلات این مجموعهها ابتدا باید احصا شود و سپس برای حل آن برنامه ریزی شو د تا حالت قانونی پیدا کنند از این رو در این زمینه یک هم افزایی بین نهادی عامل کمک کننده است.
وی درمورد حمایت سازمانهای بین المللی نیز در زمینه کمک های جمهوری اسلامی ایران به مهاجرین و اتباع و حمایت از تحصیل فرزندان آن ها گفت: هرچند که آنها کوتاهیهای زیادی را در این زمینه داشته اند، اما میزان حمایتهای اندک آنها را نیز باید جذب کرد.
وی گفت:با توجه به به روند مواجه کشورهای غربی با مهاجران، سازمانهای بین المللی به دلیل نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران به مهاجران نه تنها باید قدر دادن این رفتار باشد بلکه باید کمکهای شایستهای نیز در این راستا به ایران کند اما متاسفانه هم اکنون مشاهده میکنیم که این سازمانها در نوع نگاه و کمکهای خود با جهت گیری عمل کرده و اغلب کوتاهی میکنند.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *