ردپای ۲ وزیر در قرارداد اسپانسری که لغو شد/ پایان صدری، سلطانی‌فر و جهرمی در پرسپولیس

8:45 - 26 دی 1400
کد خبر: ۷۸۸۹۹۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
جدایی مجید صدری از باشگاه پرسپولیس به نوعی پایان حضور دو وزیر دولت سابق در این باشگاه نیز به شمار می‌رود.

- با جدایی مجید صدری از باشگاه پرسپولیس که در این مدت انتظار داشت با حمایت وزارت ورزش به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب و معرفی شود اسپانسر اصلی این باشگاه هم به همکاری خود با پرسپولیسی‌ها عملاً پایان داد و حتی در نشست خبری اخیر یحیی گل محمدی هم خبری از اسپانسر نبود.

هرچند کارگزار اصلی باشگاه رسماً اعلام کرد که با وجود رفتن صدری به همکاری با باشگاه و مدیرعامل جدید ادامه خواهد داد، اما بررسی برخی تعاملات و ارتباطات سرپرست سابق باشگاه پرسپولیس، بعضی از مسئولین سازمان لیگ و دو وزیر سابق دلایل اوضاع آشفته این روز‌های سرخ‌ها را تا حدودی مشخص می‌کند، خصوصاً در شرایطی که مدیرعامل جدید این باشگاه بدون اسپانسر (نه کارگزار اصلی) کار خودش را آغاز کرده‌ است.

مجید صدری از ابتدا با توجه به سبقه‌ای که در وزارت ارتباطات گذشته داشت و یکی از مدیران ارشد این وزارتخانه محسوب می‌شد با تعامل و حمایت وزیر سابق ارتباطات و وزیر سابق ورزش، آذری جهرمی و سلطانی فر وارد هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس شد و پس از آن توانست بعد از کنار رفتن سمیعی به عنوان سرپرست جدید این باشگاه انتخاب شود.

ارتباطات و نفوذ صدری همچنین سابقه همکاری با دو وزیر دولت گذشته موجب شد سرپرست قرمز‌ها در ماجرای تبلیغات محیطی، انتخاب کارگزار و همچنین حامی مالی سرخ‌ها یکی از اپراتور‌های مشهور تلفن همراه را به‌عنوان اسپانسر وارد میدان رقابت کند.

در سوی دیگر آجورلو مدیرعامل استقلال بر ضرورت ائتلاف و همکاری باشگاه‌ها در ماجرای تبلیغات محیطی تاکید داشت و نکته جالب توجه حمایت قاطع وزیر فعلی حمید سجادی از وی در این مسیر بود که با وجود مخالفت‌های جدی سازمان لیگ در نهایت استقلال تبلیغات محیطی را از آن خود کرد.

در این بین آجورلو صراحتاً به نقش آفرینی برخی عوامل وابسته به دولت گذشته و کارشکنی‌ها علیه استقلال اشاره کرده بود و حتی انتقاداتی از علی‌نژاد معاون سابق سلطانی‌فر داشت که او هم پیش از صدری کناره گیری کرد و جای خودش را به پولادگر داده بود.

تعامل نزدیک صدری با سازمان لیگ و البته برخی از جریان‌های سیاسی باعث شد پرسپولیس بر خلاف رویه مورد حمایت سجادی، عملاً به سمت فعالیت مستقل در زمینه تبلیغات محیطی پیش نرود و اپراتور تلفن همراه به صورت همزمان حامی مالی سازمان لیگ و باشگاه پرسپولیس لقب گرفت. هرچند در رسانه‌ها اینطور وانمود می‌شد که پرسپولیس هم تبلیغات محیطی خودش را در اختیار گرفته، اما اسپانسر‌های مشترک دور زمین به خوبی نشان می‌داد که در پشت صحنه بین دو طرف تعامل و توافقات دیگری صورت گرفته و روال سابق تغییری نکرده است.

این تقابل سیاسی به شکل دیگری علنی شد تا آنجا که برخی مسئولین سازمان لیگ از ابتدای فصل علنا علیه استقلال، آجورلو و کارگزار این باشگاه موضع‌گیری و در سوی دیگر از همکاری صدری و کارگزار پرسپولیس قدردانی می‌کردند. حتی در هفته‌های گذشته موضوع عدم پرداخت حق سازمان لیگ از جانب استقلال با تاکید بر این نکته که پرسپولیس به شکل کامل سهم سازمان لیگ را به صورت پیش پرداخت واریز کرده است، مطرح شد!

حالا نه از اسپانسر‌ها خبری است نه از اپراتور معروف که با حمایت دو وزیر گذشته به سرپرست پرسپولیس مرتبط شده بود در شرایطی که صدری رفته و آن‌ها هم تمایلی به ادامه همکاری با این باشگاه و مدیرعامل جدید نشان نمی‌دهند.

در واقع جریان سیاسی که از ابتدا با نقش آفرینی دو وزیر سابق صدری را در پرسپولیس به قدرت رساند در ادامه اسپانسر مشترک سازمان لیگ و این باشگاه را وارد این میدان کرد و حالا با کنار رفتن صدری دیگر از این معادلات خارج شده است.

در پایان این ماجرا نه علی‌نژاد در جایگاه معاون وزیر باقی مانده، نه صدری بر سر کار است و نه اسپانسرى که بر مبنای همین رابطه و معادلات سیاسی به نوعی در تقابل با استقلال و وزارت ورزش وارد میدان شده بود، تمایلی به ادامه همکاری در این شرایط دارند.

مدیرعامل جدید در حالی وارد باشگاه پرسپولیس شده که باید برای یافتن اسپانسر جدید تلاش کند، از سوی دیگر دست سازمان لیگ هم که مدعی دریافت ۴۲ میلیارد از اسپانسر و کارگزاری شده بود خالی مانده. حالا اسپانسر مورد علاقه طرفین کناره‌گیری کرده و خبری از پیش پرداخت‌های چندین میلیاردی دور از تصور هم به سازمان لیگ نیست.

این اتفاق را می‌توان به نوعی پایان دوره نقش آفرینی عوامل نزدیک به آذری جهرمی و سلطانی فر در باشگاه پرسپولیس و شاید حتی سازمان لیگ ارزیابی کرد. دوران جدیدی برای پرسپولیس آغاز شده که حداقل در ابتدای راه با چالش‌های مالی جدی همراه خواهد بود آن هم در شرایطى که اعضاى این تیم تنها ۱۵ درصد؜ از قراردادهاى فصل جارى خودشان را دریافت کرده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *