دانش فنی و تخصصی نظام مهندسی ساختمان باید در خدمت مردم باشد
- غلامعلی دهشیری در نشست با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی یزد بیان کرد: تا مادامی که رابطه مردم و نظام مهندسی تنها خلاصه در رابطه مالی و اخذ امضاء بدون دریافت خدمات هماهنگ باشد، موجب اعتبار زایی برای نظام مهندسی نخواهد شد و اطمینان مردم به این سازمان تقویت نخواهد گشت.
وی تصریح کرد: هیئت مدیره جدید میتواند با فکری نو، اندیشهای جدید و افق دید بلند، جایگاه و اعتبار این سازمان را ارتقاء بخشد.
رئیس کل دادگستری استان یزد ایده تسهیل و تسریع فرایند صدور پروانه از سوی هیئت مدیره جدید را به فال نیک گرفت و بیان داشت: تنها با امور سلبی نمیتوان برنامهها و اهداف سازمان را پیش برد بلکه باید با برنامههای ایجابی در کنار مردم ایستاد و خدمت کرد.
وی رعایت مقررات ملی ساختمان سازی را الزامی دانست و گفت: عدم رعایت الزامات این حوزه، آسیبهای جبران ناپذیری را در حوزههای مختلف به دنبال خواهد داشت.
رئیس کل دادگستری استان یزد صداقت، امانت، درستی و دلسوزی جامعه مهندسان برای مردم را زمینه ساز جلب اعتماد مردم دانست و گفت: اگر رابطه بین مالک و مهندس منحصر به مسئله مالی نباشد و صداقت و دلسوزی در این ارتباط حکمفرما شود بدون شک در استفاده از دانش و تخصص فنی این قشر از سوی مردم اثر گذار خواهد بود.
وی اظهار داشت: تمام مراحل ساخت و ساز، نیازمند حضور مهندسان در رشتههای مختلف است، اما اینکه مردم با نظام مهندسی تنها به اخذ امضاء بسنده میکنند و خدمات مهندسی را از جای دیگر تأمین میکنند، موضوعی است که نیاز به آسیب شناسی دارد.
دهشیری از آمادگی دستگاه قضایی استان جهت استفاده از ظرفیت سازمان و هم چنین، آموزش به سازمان نظام مهندسی خبر داد و گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، معاونت منابع انسانی و معاونت توسعه حل اختلاف آمادگی دارند در زمینه مختلف در کنار سازمان نظام مهندسی برای تسریع و تسهیل خدمات به مردم باشند.
وی بر استفاده از ظرفیت رسانه و بهره گیری از قالب هنر برای تبیین نقش و جایگاه سازمان نظام مهندسی تأکید کرد و گفت: برای شناساندن نقش و جایگاه اثر گذار سازمان نظام مهندسی باید از ظرفیتهای مختلف برای ارتباط با مردم استفاده کرد.
در ابتدای این نشست، رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی به ارائه گزارشی از برنامهها و اهداف این سازمان پرداخت.