جای خالی بازاریابی در شرکتهای دانش بنیان
_ حمید بروغنی، سردبیر هفته نامه توسعه بازاریابی با بیان این که متاسفانه تیم متخصص بازاریابی در شرکتهای دانش بنیان و پارکهای علم و فناوری وجود ندارد گفت: دانش بنیانها باید با توجه به حضور رقبا و حفظ مشتریان خود یک تیم متخصص بازاریابی در کنار تیم فنی داشته باشند.
وی با اشاره به این که شرکتهای دانش بنیان باید بخشی را برای بازاریابی در نظر بگیرند تا رابط تولید و بازار باشد افزود: متاسفانه دانش بنیانها ترجیح میدهند بیشتر هزینه شرکت را صرف توسعه و گسترش محصولات خود کنند و علاقهای به ایجاد واحد بازاریابی ندارند.
بروغنی بازاریابی محصولات دانش بنیان را برای کشورهای پیشرفته بسیار مهم و بعنوان یک عنصر کلیدی و رقابت پذیر برشمرد و اظهار داشت: اکثر شرکتهای دانش بنیانی که در شناسایی اجزای مختلف بازار مشکل داشتند با شکست روبرو شدند. این در حالی است که شرکتهای با فناوری بالا باید تدابیر ویژهای را برای محصولات خود در نظر داشته باشند.