تفاهم‌نامه نظام آموزشی میان ایران و ایتالیا امضا شد

9:30 - 30 شهريور 1394
کد خبر: ۷۸۷۷۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- با حضور وزیر آموزش و پرورش کشورمان و وزیر آموزش، دانشگاه‌ها و تحقیقات ایتالیا، تفاهم‌نامه نظام آموزشی میان دو کشور امضا شد.
تفاهم‌نامه نظام آموزشی میان ایران و ایتالیا امضا شد

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش کشورمان در حاشیه امضای تفاهم‌نامه آموزشی با وزیر آموزش ایتالیا، اظهار داشت: کشور ایتالیا در حال حاضر مشغول اصلاحات و تحولاتی در آموزش و پرورش خود است که فکر می‌کنم روابط بین دو کشور می‌تواند در این خصوص افزایش یابد.

وی افزود: به‌کارگیری فناوری‌های آموزشی، توسعه عدالت اجتماعی، ارتقای کیفیت و توانمندسازی بزرگسالان و اکنون در حوزه آموزش و پرورش ایتالیا دنبال می‌شود که این موارد را در کشورمان ذیل سند تحول بنیادین دنبال می‌کنیم.

فانی افزایش سطح روابط آموزشی با ایتالیا خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم با توجه به سطح روابط دو کشور بتوانیم از نظر آموزش‌های نوین فناوری از پتانسیل کشور ایتالیا استفاده کنیم و ایتالیا هم می‌تواند از موضوع آموزش و عدالت آموزشی کشورمان بهره ببرد.

همچنین استفانیا جانینی وزیر آموزش، دانشگاه‌ها و تحقیقات جمهوری پارلمانی ایتالیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم با وزیر آموزش و پرورش ایران در راستای توسعه شناخت متقابل و توسعه روابط دو کشور با عنایت به تمدن و فرهنگی که بین ایران و ایتالیا وجود دارد، حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه اهداف هر دو کشور در آموزش و پرورش مشابهت دارند، خاطرنشان کرد: در ایتالیا در راستای بهبود کیفیت قدم‌هایی را برمی‌داریم و امیدواریم در راستای تربیت نسل آینده فعالیت‌هایی انجام دهیم.

وزیر آموزش، دانشگاه‌ها و تحقیقات جمهوری پارلمانی ایتالیا با اشاره به سه محور اساسی که با کشور ایران می‌توانند دنبال کنند، گفت: همکاری‌های مشترک دو کشور می‌تواند در راستای تبادل اطلاعات در خصوص آموزش فنی و حرفه‌ای، بهبود کیفیت آموزش در مقطع ابتدایی و بهره‌برداری از نظام نوین آموزشی با استفاده از سیستم‌های نوین دنبال شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *