روزهای سخت کرونایی برای اروپا و آمریکا

3:15 - 19 دی 1400
کد خبر: ۷۸۷۵۵۹
سویه اومیکرون سبب شده تا آمریکا و کشور‌های اروپایی با بحران جدید کرونایی مواجه شوند که به سرعت در حال پیشرفت است.
شیوع سویه «اومیکرون» ویروس «کووید- ۱۹» در اروپا و آمریکا در حالی به چالشی جدی و نگران کننده تبدیل شده که تاکنون از حدود ۳۰۴ میلیون مورد ابتلا به کرونا، ۱۵۵ میلیون نفر در آمریکا و اروپا مبتلا شده‎اند و سهم اروپا و آمریکا از حدود ۵.۵ میلیون مرگ کرونایی، ۲ میلیون و ۴۰۰ نفر مورد است.
 
اروپا زیر فشار شیوع «اومیکرون»
 
به گزارش «سی ان ان، تلگراف و نیویورک مگ»، کشور‌های اروپایی در پی مواجهه با موج جدید شیوع سویه «اومیکرون» تصمیم به تشدید محدودیت‌های کرونایی گرفته‌اند.
 
این محدودیت‌ها طیف گسترده از اقدام‌ها از اجباری شدن پوشیدن ماسک گرفته تا اعمال قانون منع آمد و شد را در بر می‌گیرد.
 
«اومیکرون» در حالی کشور‌های مختلف در قاره سبز را تحت فشار قرار داده، که دما در سراسر این قاره در مسیر کاهش قرار گرفته است.
 
فرانسه، اسپانیا، انگلیس، پرتغال، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، یونان، سوئد، سوئیس و اتریش از جمله کشور‌های اروپایی هستند که محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی را اعمال کردند.
 
انگلیس که با نرخ قابل توجه و رو به افزایش بستری شدن در بیمارستان بر اثر ابتلا به سویه «اومیکرون» به ویژه در میان افراد مسن مواجه است، تعداد قابل توجه تری از مرگ و میر را ثبت می‌کند.
 
در واقع تعداد کل پذیرش بیمارستان‌ها در لندن همچنان در روند افزایشی قرار داد و افراد بستری در آی سی یو و زیر دستگاه تنفسی در حال افزایش است.
 
شیوع اومیکرون در آمریکا
 
در حالی که آمریکا در جست و جوی نشانه‌هایی از عبور کوتاه مدت سویه «اومیکرون» است، این کشور در قیاس با اروپا از موج گسترده تری از شیوع این سویه رنج می‌برد.
 
داده‌های ثبت شده از شیوع «اومیکرون» در آمریکا نشان می‌دهد که این کشور، در حال از سر گذراندن تجربه سخت تری است.
 
در واقع نتیجه گیری منطقی از داده‌های موجود، این امر را ثابت می‌کند که سویه «اومیکرون» بر اساس بافت اجتماعی و ایمونولوژیکی که ویروس در آن گسترش می‌یابد، تعیین می‌شود.
 

آمریکا، در حال حاضر شاهد رشد موارد بستری کرونایی است که سبب شده زیرساخت‌های بهداشتی این کشور، تحت فشار بی سابقه‌ای قرار بگیرد.
 
برای مثال، در حالی که در شماری از کشور‌های اروپایی، نرخ بستری در قیاس با زمستان گذشته کاهشی است، در «نیویورک» این میزان در حال نزدیک شدن به نقطه اوج در زمستان سال گذشته است.
 
کارشناسان دلیل بحران شیوع «اومیکرون» در آمریکا را ناشی از نرخ پایین واکسیناسیون، عدم اقدام در مسیر تقویت جوامع آسیب پذیر و وجود بقایای سویه «دلتا» می‌دانند.
 
براساس آمار «رویترز»، آمریکا در مسیر رکوردشکنی نرخ بستری شدن بر اثر ابتلا به کروناست.
 
آمار‌ها نشان می‌دهند نرخ بستری شدن در آمریکا در روز‌های اخیر از رکورد ماه ژانویه ۲۰۲۱ بالاتر است.
 
افزایش نرخ ابتلا و بستری سبب شده تا سیستم‌های بیمارستانی در نیمی از ایالت‌های آمریکا، جراحی‌های غیر ضروری را به تعویق بیندازند تا از فشار کار بر پرسنل بکاهند.
 
بخش مراقبت‌های بهداشتی آمریکا تاکنون ۳ هزار و ۱۰۰ نفر از پرسنل خود را به دلیل کرونا از دست داده است.
 
حدود ۴۰ درصد جمعیت آمریکا هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *