ابتلای خالد مشعل به کرونا/ شناسایی یک سویه جدید کرونا در فرانسه

13:33 - 14 دی 1400
کد خبر: ۷۸۶۷۲۹
سویه اومیکرون ویروس کرونا همچنان در حال شیوع در کشور‌های مختلف جهان است.

- دانشمندان فرانسوی از کشف گونه جدیدی از ویروس کرونا در این کشور که مسری‌تر از نوع «اومیکرون» است، خبر می‌دهند.

به گزارش «سی ان ان»، این گونه جدید موسوم به «آی اچ یو»، برای نخستین بار در ماه دسامبر در اطراف شهر «مارسی» شناسایی شده است.

تاکنون سازمان بهداشت جهانی این سویه را به عنوان یک نوع مورد تحقیق ویروس کرونا اعلام نکرده، اما ۱۲ مورد از ابتلا به آن در اطراف مارسی مشاهده شده است.

محققان می‌گویند که این سویه جدید دارای ۴۶ جهش (حتی بیتر از اومیکرون) است و به نظر می‌رسد که در برابر واکسن‌ها مقاومت بیشتری دارد.

دانشمندان فرانسوی می‌گویند که این سویه جدید مرتبط با سفر به کشور آفریقایی «کامرون» است.

در همین حال گسترش سویه‌های دلتا و اومیکرون موجب افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا در آمریکا شده است؛ در طول شبانه روز گذشته در این کشور دود یک میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره سلامت و خدمات انسانی آمریکا، در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این کشور بستری هستند؛ این بالاترین میزان از ۴ ماه گذشته تاکنون به شمار می‌رود.

ژانویه گذشته شمار موارد بستری بماران کرونایی در آمریکا به ۱۴۲ هزار نفر رسید.

همچنین دولت هلند اعلام کرد که با وجود محدودیت‌های کرونایی شدید در سراسر این کشور، مدارس ابتدایی و راهنمایی از هفته آینده بازگشایی خواهند شد.

کشورهای اروپایی نیز همچنان با شیوع گسترده کرونا دست و پجه نرم می کنند و «اومیکرون»، سویه غالب در این قاره است.

با توجه به تعطیلات کریسمس و برگزاری جشن‎ها و مهمانی‎ها، احتمال افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا نیز در بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد.

در خبری دیگر، جنبش حماس اعلام کرد که «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی این جنبش، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

«هشام قاسم»، رئیس بخش اطلاع رسانی حماس تاکید کرد که «خالد مشعل»، عوارض خفیفی دارد، اکنون در قرنطینه خانگی است و کار‌های خود را از منزل انجام می‌دهد.

همچنین دفتر ریاست جمهوری «موریتانی»، اعلام کرد که «محمد ولد شیخ الغزوانی»، رئیس جمهور این کشور، به ویروس کرونا مبتلا شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *