تغییر روند جهانی و ضعف آمریکا

0:45 - 20 اسفند 1400
کد خبر: ۷۸۵۹۹۴
میدل ایست آی در گزارشی می گوید آمریکا وارد عصر جدیدی شده است که دیگر نمی‌تواند با اعمال زور یا تحریم کاری از پیش ببرد.

- با فرارسیدن سال ۲۰۲۲، شانس یک درگیری جهانی که ارتش‌های واقعی و تسلیحات واقعی را درگیر کند هرگز بالاتر از زمان حال نبوده است.

به گزارش «میدل ایست آی»، همچنین تمام قدرت‌های نظامی جهان مسلح تر و تمایل بیشتری برای شروع آزمایش های نظامی خود نبوده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید این را در نظر داشته باشد؛ واشنگتن بهتر است قبل از اینکه حرکت بعدی خود را انجام دهد، به نقشه جهان نگاه کند و درباره آن فکر کند؛ یک دوره طولانی تأمل لازم است.

پس از خسارت هایی که در این قرن توسط درگیری‌هایی که به دستور و حمایت روسای جمهور آمریکا، در افغانستان، عراق، سوریه، یمن، لیبی آغاز شده، واشنگتن باید به وظیفه فوری خلع سلاح خود بپردازد.

آمریکا باید با لغو تحریم‌هایی که علیه تهران وضع کرده است، با ایران به توافق برسد.

اماراتی ها، قطری ها، عمانی‌ها و کویتی‌ها همگی برای مذاکرات امنیتی آماده هستند؛ اگر واشنگتن می‌خواهد قوانینی را اعمال کند، باید ابتدا با متحدانش که تاکنون از معافیت فوق‌العاده‌ای برای اقدامات وحشیانه‌شان برخوردار بوده‌اند، این کار را انجام دهد.

اگر واشنگتن مدعی حقوق بشر است، باید از عربستان سعودی یا مصر شروع کند؛ اگر آمریکا مجری قوانین بین‌المللی بود، باید رژیم صهیونیستی را مجبور می‌کرد تا بهای ادامه سیاست شهرک‌سازی‌های خود را بپردازد، اقدامی که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را به سخره می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی با منطق بی رحمانه عمل می‌کند؛ این رژیم از هر فرصتی برای گسترش شهرک‌های خود استفاده خواهد کرد تا زمانی که تشکیل کشور فلسطینی غیرممکن شود.

این روند همچنان ادامه دارد، زیرا آمریکا هیچ وقت در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی واکنشی نشان نمی‌دهد؛ اقدام نکردن در قبال گروه‌های مسلح شهرک نشینان که به فلسطینیان غیرمسلح در کرانه باختری حمله می‌کنند، مانند موافقت با آن‌هاست.

آمریکا وارد عصر جدیدی شده است که دیگر نمی‌تواند حکومت‌ها را با زور سلاح یا تحریم تغییر دهد؛ آمریکا بی فایده بودن اعمال زور را دریافته است.

یک اشتباه استراتژیک دیگر توسط آمریکا آخرین اشتباه این کشور و اروپای غربی خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *