کاهش ورود کالای قاچاق به کشور با هوشمندسازی

14:12 - 06 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۸۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فساد معلول بی انضباطی‌ها، عدم هوشمند سازی و دسترسی افراد به فرآیند‌های بازرگانی است و کارت بازرگانی موقت بستری برای ورود کالای قاچاق به کشور بود که با هوشمند سازی، ورود کالای قاچاق به کشور کم خواهد شد.

علی مویدی در مراسم رونمایی از فرآیند هوشمندسازی صدور کارت بازرگانی گفت: این رونمایی امروز را تبدیل به یکی از بهترین روز‌های من کرده است و در این زمینه مجموعه وزارت صمت و اتاق بازرگانی نهایت همکاری و همفکری را با ما داشتند.

وی بیان کرد: فساد معلول بی انضباطی‌ها، عدم هوشمند سازی و دسترسی افراد به فرآیند‌های بازرگانی است و کارت بازرگانی موقت بستری برای ورود کالای قاچاق به کشور بود که با هوشمند سازی، ورود کالای قاچاق به کشور کم خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه درگاه‌های ورود قاچاق را شناسایی کرده‌ایم گفت: این درگاه‌ها یکی پس از دیگری در حال کم شدن است.

مویدی در ادامه تاکید کرد: هوشمند سازی آرامش بازار تجارت را افزایش می‌دهد و بهبود امنیت تجاری کشور را به همراه دارد و از وزیر صمت درخواست می‌کنم سامانه جامع تجارت تا پایان سال تکمیل شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *