راهکارهای مقابله با عرضه لوازم یدکی تقلبی خودرو در بازار
- سید مهدی کاظمی در گفتوگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه ۲۰ درصد لوازم یدکی موجود در بازار بیکیفیت است، گفت: چندین سال است این موضوع را اعلام میکنیم و از طرفی راهکارها برای مقابله با این موضوع و پیگیریها انجام شده، اما متأسفانه به نتیجه نرسیده است.
وی بیان کرد: عده اندکی از افراد ناآگاه که به دنبال سودجویی و کسب درآمد بیشتر هستند به سمت کارخانههایی که قطعات ارزان قیمت تولید میکنند میروند که اکثر این کالاها نیز محصولاتی از کشور چین است.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو گفت: تمام لوازم یدکی بیکفیت و تقلبی موجود در بازار وارداتی است در مقابل محصولات داخلی کیفیت بالایی دارد و اگر احتمالا درصدی از محصولات داخلی بیکیفیت باشد اتحادیه با دسترسی آسان میتواند قطعه بیکیفیت را از سطح بازار جمعآوری کند.
کاظمی گفت: ما بارها از سازمان استاندارد، سازمان صنعت، معدن و تجارت و گمرکات کشور درخواست ممانعت از ورود قطعات بیکیفیت لوازم یدکی از مبادی ورودی را داشتهایم، اما تاکنون نتیجهای نداشته و حمایتی صورت نگرفته است.
وی در خصوص نحوه شکایت مشتریان در زمینه قطعات بیکیفیت موجود در بازار گفت: اتحادیه واحد شکایتی با شماره ۷۷۶۲۶۰۹۷ راهاندازی کرده است که اگر مشتری قطعه بیکیفیتی خریدار کرد با اطلاع به اتحادیه بلافاصله بعد از کارشناسی قطعه را مرجوع میکنیم و پول مشتری را بازمیگردانیم و یا در صورت لزوم قطعه را از سطح بازار جمعآوری خواهیم کرد.
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی گفت: در بازار محصول باکیفیت و معتبر بسیار است و از مصرفکنندگان درخواست داریم که هنگام خرید لوازم یدکی به واحدهای دارای جواز کسب مراجعه کنند.