تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار/ حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
اقدامات معاونت امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سه ماهه گذشته در دولت سیزدهم تشریح شد.
- طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقدامات معاونت امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی طی سه ماهه گذشته و در دولت سیزدهم تشریح شد که مهمترین اقدامات این معاونت به شرح ذیل است:
رایزنی و پیگیری مراحل تصویب طرحها و لوایح مرتبط با وزارتخانه از جمله طرحهای تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت- اصل ۸۵، اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار، لایحه نحوه کمکهای اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور، لایحه تصویب مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی ۱۹۸۱ و پروتکل ۲۰۰۲ مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی و لایحه مقاوله نامه بازرسی کار ۱۹۴۷
در راستای تعامل مناسب و مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهار نشست مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فراکسیونهای مجلس و هفت نشست در کمیسیونهای مجلس هماهنگ و برگزار شد.
در راستای تعامل مناسب و مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهار نشست مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فراکسیونهای مجلس و هفت نشست در کمیسیونهای مجلس هماهنگ و برگزار شد.
عبدالملکی با حضور در صحن علنی مجلس گزارشی از عملکرد اشتغال و اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور به نمایندگان ارائه کرد.
با پیگیریهای انجام شده، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۱۳۲ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (مجموعا ۱۶۸ دیدار) در این مدت دیدار و درخواستها و مشکلات مطرح شده در خصوص حوزههای انتخابیه را بررسی کرد.
همچنین، برگزاری نشستهای شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارتخانه در استان ها، دریافت مصوبات و تدوین و تهیه مجلد سه ماهه و ارائه به معاونین وزیر، روسای سازمانها و صندوقها و بانکهای تابعه و مدیران اجرایی استان ها، تهیه گزارش سفر مدیران وزارتخانه و مصوبات مربوطه، جمع آوری گزارش عملکرد واحدهای کار و خدمات اشتغال مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، تهیه، تدوین و به روز رسانی شناسنامه استان ها، ارتباط و تعامل موثر با مدیران کل استانها به منظور پیگیری نیازهای استانی از واحدهای ستادی در دستور کار قرار گرفت.
همچنین، برگزاری نشستهای شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارتخانه در استان ها، دریافت مصوبات و تدوین و تهیه مجلد سه ماهه و ارائه به معاونین وزیر، روسای سازمانها و صندوقها و بانکهای تابعه و مدیران اجرایی استان ها، تهیه گزارش سفر مدیران وزارتخانه و مصوبات مربوطه، جمع آوری گزارش عملکرد واحدهای کار و خدمات اشتغال مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، تهیه، تدوین و به روز رسانی شناسنامه استان ها، ارتباط و تعامل موثر با مدیران کل استانها به منظور پیگیری نیازهای استانی از واحدهای ستادی در دستور کار قرار گرفت.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *