خیز سازمان توسعه تجارت برای حضور فعال صادرکنندگان در بازارهای هدف صادراتی اتحادیه اوراسیا
رئیسکل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برای حضور فعال و مؤثر جامعه صادرکنندگان در بازارهای هدف صادراتی با اولویت ۱۵ کشور همسایه و اتحادیه اوراسیا در راستای افزایش رقابتپذیری و در نهایت نیل به اهداف پیشبینیشده تجارت خارجی کشور تلاش میکنیم.
- بنا به اعلام روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمانپاک با اشاره به تامین مالی صادرات با همکاری شبکه بانکی کشور گفت: تلاش میشود با همکاری بانکهای عامل، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق توسعه ملی امکان حضور فعال و موثر جامعه صادرکنندگان در بازارهای هدف صادراتی با اولویت ۱۵ کشور همسایه و اتحادیه اوراسیا در راستای افزایش رقابتپذیری و در نهایت نیل به اهداف پیشبینی شده تجارت خارجی کشور فراهم شود.
وی همچنین بر نقش حاکمیتی و تنظیمگری سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه تجارت خارجی کشور تاکید کرد و با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در طول صد روز نخست دولت سیزدهم، برقراری جلسات مستمر با صادرکنندگان و احصای مشکلات و چالشهای پیش روی آنان را مهمترین برنامه سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد.
پیمانپاک افزود: برنامهریزیهای لازم جهت حمایت و رفع مشکلات فرا روی صادرکنندگان در حوزههای مختلف از جمله حمل و نقل، ایفای تعهدات ارزی، ضمانت صادرات و تامین مالی در حال انجام است.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: ظرفیت بانکهای عامل جهت تامین مالی صادرات در قالب سرمایه در گردش صادرات و همچنین اعتبار خریدار و فروشنده از اهمیت بالایی برخوردار است ضمن آنکه تلاش میشود با همکاری صندوق توسعه ملی و بانکهای عامل فرهنگ صادراتی را گسترش داده و منابع بانکی را به سمت تولید صادراتی رهنمون کرد.
وی استفاده از روشهای هوشمند در جهت توسعه صادرات غیرنفتی را حرکتی نوین دانست و اضافه کرد: با استفاده از روشهای هوشمند، ضمن کاهش هزینههای صادرکنندگان در بازارهای هدف، میتوان قدرت رقابتپذیری کالاها و خدمات ایرانی را در بازارهای هدف گسترش داد.
پیمان پاک تسهیل تجارت برای بنگاههای کوچک و متوسط را از جمله اولویتهای سازمان توسعه تجارت ایران دانست و گفت: لازم است از ظرفیت شبکه بانکی کشور برای این منظور استفاده کرد.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان حمایت از استارتآپها در حوزه تجارت خارجی را ضروری توصیف کرد و گفت: لازم است به صورت پویا، رفتارهای مصرفی صادرکنندگان در بازارهای خارجی را ارزیابی کرد و متناسب با رفتار مصرفی بازار هدف در خصوص صادرات به کشورها تصمیمگیری کرد.
وی همچنین بر نقش حاکمیتی و تنظیمگری سازمان توسعه تجارت ایران در حوزه تجارت خارجی کشور تاکید کرد و با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در طول صد روز نخست دولت سیزدهم، برقراری جلسات مستمر با صادرکنندگان و احصای مشکلات و چالشهای پیش روی آنان را مهمترین برنامه سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد.
پیمانپاک افزود: برنامهریزیهای لازم جهت حمایت و رفع مشکلات فرا روی صادرکنندگان در حوزههای مختلف از جمله حمل و نقل، ایفای تعهدات ارزی، ضمانت صادرات و تامین مالی در حال انجام است.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: ظرفیت بانکهای عامل جهت تامین مالی صادرات در قالب سرمایه در گردش صادرات و همچنین اعتبار خریدار و فروشنده از اهمیت بالایی برخوردار است ضمن آنکه تلاش میشود با همکاری صندوق توسعه ملی و بانکهای عامل فرهنگ صادراتی را گسترش داده و منابع بانکی را به سمت تولید صادراتی رهنمون کرد.
وی استفاده از روشهای هوشمند در جهت توسعه صادرات غیرنفتی را حرکتی نوین دانست و اضافه کرد: با استفاده از روشهای هوشمند، ضمن کاهش هزینههای صادرکنندگان در بازارهای هدف، میتوان قدرت رقابتپذیری کالاها و خدمات ایرانی را در بازارهای هدف گسترش داد.
پیمان پاک تسهیل تجارت برای بنگاههای کوچک و متوسط را از جمله اولویتهای سازمان توسعه تجارت ایران دانست و گفت: لازم است از ظرفیت شبکه بانکی کشور برای این منظور استفاده کرد.
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان حمایت از استارتآپها در حوزه تجارت خارجی را ضروری توصیف کرد و گفت: لازم است به صورت پویا، رفتارهای مصرفی صادرکنندگان در بازارهای خارجی را ارزیابی کرد و متناسب با رفتار مصرفی بازار هدف در خصوص صادرات به کشورها تصمیمگیری کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *