تحلیل «نیویورک تایمز» از شکست کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران

11:37 - 13 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۹۷۶
نیویورک تایمز در مطلبی به بررسی رویکرد دولت آمریکا در مورد برجام، در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ و جو بایدن پرداخته و سیاست موسوم به فشارحداکثری را شکست خورده توصیف کرد.
«نیویورک تایمز» در یادداشتی درباره مذاکرات وین پیرامون برجام، بر شکست کارزار موسوم به «فشار حداکثری» دولت آمریکا علیه ایران تاکید کرد.
 
به گزارش «نیویورک تایمز»، مذاکرات اخیر در وین، نخستین مجموعه مذاکرات پس از وقفه ۵ ماهه در این مذاکرات بود که دولت پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده و با هدف بازگرداندن ایران به پای میز مذاکره، تحریم‎هایی علیه تهران اعمال کرد.
 
نگارنده می‎گوید که کارزار «فشار حداکثری» شکست خورد و اکنون دولت «جو بایدن»، قصد دارد به برجام بازگشته و مدت آن را از ۱۵ به ۲۵ سال افزایش دهد.
 
اما ایران اکنون نه تنها خواهان لغو همه تحریم‎هاست؛ بلکه می‌خواهد پیشرفت‌های هسته‌ای خود را که در زمان اعمال کارزار فشار حداکثری به دست آورده، حفظ کند.
نگارنده یادداشت در بخش دیگری نوشت «ایران در ماه‌های نخست خروج آمریکا از برجام به تعهدات خود پایبند و امیدوار بود که دیگر طرفین امضاکننده برجام برای این بحران راه حلی پیدا کنند اما پس از گذشت یک سال، صبر را کنار گذاشته و تعهدات خود را کاهش داد.»
 
وی در پایان نوشت «ایران با وجود تلاش‌های آمریکا و اسرائیل برای خرابکاری یا حتی اعمال تحریم‌های بیشتر، بر دانش هسته‌ای خود اضافه کرد.»
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *