آغاز توزیع هوشمند برنج، روغن و شکر از امروز
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از عرضه ۳ قلم کالای تنظیم بازاری مهم دیگر شامل برنج، روغن و شکر در سامانه هوشمند توزیع خبر داد.
خبرگزاری میزان -
- بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل قادری فر در حاشیه جلسه قرارگاه امنیت غذایی گفت: جلسه روزانه قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی که هر روز رأس ساعت ۶ صبح در دفتر وزیر برگزار میشود، با هدف پایش و رصد روزانه بازار توزیع اقلام خوراکی مورد نیاز مردم تشکیل میشود و موضوعات مختلف در زمینه سفره مردم و ارزاق عمومی مورد بحث قرار میگیرد تا بتوانیم موجب آرامش بخشی در بازار شویم و اگر مشکلی در روند بازاررسانی و توزیع وجود دارد به صورت میدانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
وی افزود: با رویکرد تنظیم بازار و با مصوبات ستاد تنظیم بازار و قرار گاه امنیت غذایی، از نیمه آبان ماه علاوه بر توزیع محصولات غذایی در اصناف و فروشگاههای سطح شهر، این اقلام به صورت توزیع دیجیتال هم عرضه شده است.
قادری فر با بیان این که از ۱۸ آبان مرغ منجمد و تخم مرغ تنظیم بازاری را در تهران با تناژ ۳۰۰ تن در روز به صورت دیجیتال عرضه کردهایم، خاطرنشان کرد: در گام دوم شهرهای کرج و اصفهان به این نحوه توزیع افزوده شدند و با تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر هوشمندسازی توزیع، از امروز ۱۰ آذرماه شاهد عرضه ۳ قلم کالای تنظیم بازاری مهم دیگر شامل برنج، روغن و شکر هستیم و تا هفته آینده لبنیات هم به این اقلام اضافه خواهد شد.
وی افزود: هدف ما از توزیع هوشمند محصولات تنظیم بازاری نظارت و کنترل بازار به صورت هوشمند و آنلاین است، البته این اقدام باید به تمام اصناف و فروشگاههای سطح کشور افزایش پیدا کند.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: این اقدام باعث شده جو روانی حاکم بر بازار از حالت متلاطم خارج شود و آرامش به بازار مصرف مردم بازگردد.
وی افزود: ما از تمام شرکتهای دانش بنیان میخواهیم تا به این کمپین بزرگ ملی بپیوندند و در ایام پایانی سال، شب عید و ماه رمضان توزیع از طریق سامانههای هوشمند انجام شود.
قادری فر با بیان این که از امروز سه رقم برنج وارداتی پر مصرف و با کیفیت را عرضه میکنیم، عنوان کرد: با توجه به این که فصل برداشت برنج ایرانی به اتمام رسیده است ما دسترسی به منابع ارزان قیمت در مزرعه نداریم و این بخش در زمان برداشت محصول به سامانهها اضافه خواهد شد.
وی افزود: با توجه به ذخایر استراتژیک بسیار خوبی که در تمام انبارهای وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور وجود دارد، هیچ کمبودی در ذخایر راهبردی برای توزیع نداریم، اما اختلال در روند توزیع و واسطه گریهای غیر ضروری که در بازار مصرف وجود دارد باعث ایجاد جو روانی در بازار و اخلال در آرامش مردم میشود که استفاده از سامانههای هوشمند یکی از راهبردهای اساسی است که وزارت جهاد کشاورزی برای آرامش بخشی به بازار مصرف در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در رابطه با نحوه همکاری استارت آپها با طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی گفت: طی فراخوانی که در نیمه آبان ماه به صورت رسمی در پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی و سایت سازمان تعاون روستایی ایران منتشر کردیم، از تمام استارت آپ ها، کسب و کارهای نوپا و شرکتهای دانش بنیان فعال در توزیع هوشمند در زنجیره مواد غذایی دعوت کردیم که به ما بپیوندند که تاکنون بیش از ۳۳ استارت آپ و شرکت دانش بنیان اعلام آمادگی کردهاند.
وی افزود: با رویکرد تنظیم بازار و با مصوبات ستاد تنظیم بازار و قرار گاه امنیت غذایی، از نیمه آبان ماه علاوه بر توزیع محصولات غذایی در اصناف و فروشگاههای سطح شهر، این اقلام به صورت توزیع دیجیتال هم عرضه شده است.
قادری فر با بیان این که از ۱۸ آبان مرغ منجمد و تخم مرغ تنظیم بازاری را در تهران با تناژ ۳۰۰ تن در روز به صورت دیجیتال عرضه کردهایم، خاطرنشان کرد: در گام دوم شهرهای کرج و اصفهان به این نحوه توزیع افزوده شدند و با تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر هوشمندسازی توزیع، از امروز ۱۰ آذرماه شاهد عرضه ۳ قلم کالای تنظیم بازاری مهم دیگر شامل برنج، روغن و شکر هستیم و تا هفته آینده لبنیات هم به این اقلام اضافه خواهد شد.
وی افزود: هدف ما از توزیع هوشمند محصولات تنظیم بازاری نظارت و کنترل بازار به صورت هوشمند و آنلاین است، البته این اقدام باید به تمام اصناف و فروشگاههای سطح کشور افزایش پیدا کند.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: این اقدام باعث شده جو روانی حاکم بر بازار از حالت متلاطم خارج شود و آرامش به بازار مصرف مردم بازگردد.
وی افزود: ما از تمام شرکتهای دانش بنیان میخواهیم تا به این کمپین بزرگ ملی بپیوندند و در ایام پایانی سال، شب عید و ماه رمضان توزیع از طریق سامانههای هوشمند انجام شود.
قادری فر با بیان این که از امروز سه رقم برنج وارداتی پر مصرف و با کیفیت را عرضه میکنیم، عنوان کرد: با توجه به این که فصل برداشت برنج ایرانی به اتمام رسیده است ما دسترسی به منابع ارزان قیمت در مزرعه نداریم و این بخش در زمان برداشت محصول به سامانهها اضافه خواهد شد.
وی افزود: با توجه به ذخایر استراتژیک بسیار خوبی که در تمام انبارهای وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور وجود دارد، هیچ کمبودی در ذخایر راهبردی برای توزیع نداریم، اما اختلال در روند توزیع و واسطه گریهای غیر ضروری که در بازار مصرف وجود دارد باعث ایجاد جو روانی در بازار و اخلال در آرامش مردم میشود که استفاده از سامانههای هوشمند یکی از راهبردهای اساسی است که وزارت جهاد کشاورزی برای آرامش بخشی به بازار مصرف در دستور کار قرار داده است.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در رابطه با نحوه همکاری استارت آپها با طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی گفت: طی فراخوانی که در نیمه آبان ماه به صورت رسمی در پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی و سایت سازمان تعاون روستایی ایران منتشر کردیم، از تمام استارت آپ ها، کسب و کارهای نوپا و شرکتهای دانش بنیان فعال در توزیع هوشمند در زنجیره مواد غذایی دعوت کردیم که به ما بپیوندند که تاکنون بیش از ۳۳ استارت آپ و شرکت دانش بنیان اعلام آمادگی کردهاند.
وی در ادامه گفت: این استارت آپها حتما باید از توان پشتیبانی و لجستیکی مناسب برای بازاررسانی محصولات برخوردار باشند تا کالاهای تنظیم بازاری را صرفا با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار که به صورت روزانه در پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی منتشر میشود به دست مصرف کننده برسانند و مدت زمان ارسال کالاها هم بیش از ۲۴ ساعت نباید به طول بینجامد.
وی افزود: در حال حاضر علاوه بر شرکت بازرگام که با توان لجستیکی بالا در این عرصه فعالیت میکند، شب گذشته دو شرکت دیگر هم به این کمپین پیوستهاند و صبح امروز هم یک استارت آپ در مشهد اعلام آمادگی کرده است.
قادری فر ادامه داد: ما اقلام را با قیمت خرید در اختیار این شرکتها قرار میدهیم و با یک حاشیه سود کم و رعایت سقف قیمت مصوب شورای قیمت گذاری این محصولات به دست مصرف کنندگان میرسد.
وی خاطرنشان کرد: برای توزیع B ۲ B در بین اصناف و فروشگاههای سطح شهرها و روستاها برنامه ریزی کرده ایم تا با هوشمندی سامانه بتوانیم محصولات را از انبارهای شرکتهای پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی به فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای عرضه کنیم، طبیعتا توزیع مویرگی هم با تفاهم نامهای که با اتاق اصناف منعقد شده، در دستور کار قرار میگیرد تا همه شهروندان بتوانند از این امکان در کل کشور استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد: ما طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی را از ۱۸ آبان در تهران و از ۲۵ آبان ماه در کرج و اصفهان شروع کردهایم و از امروز شیراز، مشهد و یزد به این طرح اضافه خواهند شد.
وی افزود: در حال حاضر علاوه بر شرکت بازرگام که با توان لجستیکی بالا در این عرصه فعالیت میکند، شب گذشته دو شرکت دیگر هم به این کمپین پیوستهاند و صبح امروز هم یک استارت آپ در مشهد اعلام آمادگی کرده است.
قادری فر ادامه داد: ما اقلام را با قیمت خرید در اختیار این شرکتها قرار میدهیم و با یک حاشیه سود کم و رعایت سقف قیمت مصوب شورای قیمت گذاری این محصولات به دست مصرف کنندگان میرسد.
وی خاطرنشان کرد: برای توزیع B ۲ B در بین اصناف و فروشگاههای سطح شهرها و روستاها برنامه ریزی کرده ایم تا با هوشمندی سامانه بتوانیم محصولات را از انبارهای شرکتهای پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی به فروشگاههای بزرگ و زنجیرهای عرضه کنیم، طبیعتا توزیع مویرگی هم با تفاهم نامهای که با اتاق اصناف منعقد شده، در دستور کار قرار میگیرد تا همه شهروندان بتوانند از این امکان در کل کشور استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد: ما طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی را از ۱۸ آبان در تهران و از ۲۵ آبان ماه در کرج و اصفهان شروع کردهایم و از امروز شیراز، مشهد و یزد به این طرح اضافه خواهند شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *