حقی: از رکابزنان شناخته شده پولی برای تست گرفته نمیشود/ برخی میخواهند با اعمال فشار ملیپوش شوند
سرمربی تیم ملی دوچرخهسواری ایران گفت: فقط مربی تیم جاده نیستم و هدایت تیم نیمه استقامت را نیز بر عهده دارم و نمیتوان تنها نفرات برتر رنکینگ جاده را به اردو دعوت کنم.
خبرگزاری میزان -
علیرضا حقی در گفتوگو با میزان، درباره برگزاری اردوی تیم ملی دوچرخهسواری اظهار داشت: اردوی تیم ملی قرار است علاوه بر بخش بزرگسالان در ردههای سنی جوانان و امید هم برگزار شود و به همین ترتیب ۷ نفر در رده بزرگسالان، ۷ رکابزن در رده سنی جوانان و ۹ نفر در رده سنی امید که مجموعا شامل ۲۳ دوچرخهسوار میشود، در اردوی پیش روی تیم ملی حضور خواهند داشت. اردوی جوانان به میزبانی رشت و اردوی تیم ملی بزرگسالان هم به میزبانی قشم برگزار خواهد شد. طبق برنامه ۱۲ آذر ماه روز ورودی رکابزنان رده سنی بزرگسالان است و ۱۴ آذر ماه ارد در قشم آغاز خواهد شد. ۱۴ آذر ماه هم روز ورودی رکابزنان رده سنی جوانان است و از شانزدهم آذر اردوی تیم جوانان آغاز میشود.
وی افزود: همچنین در روزهایی که در رشت حضور دارم رضا کرمزاده بالای سر رکابزنان بزرگسال در قشم خواهد بود و پس از اضافه شدنم به اردوی قشم قرار است زینلی از نزدیک بر برنامههای تیم جوانان نظارت داشته باشد.
سرمربی تیم ملی دوچرخهسواری در واکنش به سوالی در مورد ملاک دعوت به اردو چه بوده است، خاطرنشان کرد: در ابتدا باید تاکید کنم که اصلا قرار نبوده حتما ۱۰ نفر اول رنکینگ به اردو دعوت شوند. ملاک دعوت به اردوها عملکرد و توانایی رکابزنان است و نفرات دعوت شده پس از جلسات کمیته فنی و مشورت با افراد خبره دعوت شدهاند. با توجه به این شرایط تمهیداتی در نظر گرفتین تا دوچرخهسوارانی که خود را مدعی حضور در اردوی تیم ملی میدانند، بتوانند با شرکت در ۳ مرحله تست پاور فرصت دعوت به اردوی تیم ملی را داشته باشند تا خدایی نکرده حقی از کسی ضایع نشود.
وی افزود: در حال حاضر هر ۷ رکابزن دعوت شده به اردو جزو نفرات اصلی رنکینگ هستند. من فقط مربی تیم جاده نیستم و هدایت تیم نیمه استقامت را نیز بر عهده دارم و نمیتوان تنها نفرات برتر رنکینگ جاده را به اردو دعوت کنم. باید رکابزنانی در اردو حاضر باشند که آچار فرانسه باشند. رنکینگ مهم است، اما معیار اصلی دعوت به تیم ملی نیست و گاهی اختلاف بین ۳ نفر اول رنکینگ با نفرات بعدی بسیار فاحش است و با این شرایط نفرات ۸ و ۹ رنکینگ به درد من نمیخورند. افرادی مثل محمد گنجخانلو به درد تیم ملی میخورند که برای نمونه در در رنکینگ جاده نفر دوم و در رنکینگ نیمه استقامت نفر اول است.
حقی تصریح کرد: واقعا در شرایطی که فدراسیون دوچرخهسواری شرایط بسیار سختی از نظر مالی دارد دعوت از ۵۴ رکابزن مرد و زن در بخشهای مختلف به اردوهای تیم ملی کار ارزشمندی است و من هم به عنوان کادر فنی تیم ملی باید همه شرایط را در نظر بگیرم. برخی مدعی شدهاند که حقشان خورده شده است، ولی از خودشان نمیپرسند چرا در سال اخیر و با وجود شرکت در بیش از ۱۰ مسابقه نتوانستهاند خود را نشان دهند. خودم از قشر ضعیف جامعه توانستم به تیم ملی برسم، ولی به نظرتان چرا باید دوچرخهسواری که در ۱۰ سال اخیر یک مدال برون مرزی ندارد را به اردوی تیم ملی برای قهرمانی آسیا و بازیهای آسیایی دعوت کنم؟
سرمربی تیم ملی دوچرخهسواری تصریح کرد: با این وجود برای آن که حقی از کسی ضایع نشود به ورزشکاران فرصت شرکت در تست را دادهایم تا پس از قبولی در تستها و با صلاحدید کمیته فنی و کادر فنی بتوانند در اردوی نتیم ملی حاضر باشند. سیاست فدراسیون و من جوانگرایی است و به همین خاطر لزومی ندیدم که زیاد به نفرات بالای ۳۰ سال اعتماد کنیم. به دلیل اعتقادم به جوانان برای اولین بار است که در تاریخ دوچرخهسواری ایران ۱۶ رکابزن با میانگین سنی زیر ۲۰ سال در اردو حضور دارند.
وی با اشاره به عملکرد رسول هاشمکندی به عنوان سرپرست فدراسیون دوچرخهسواری اظهار کرد: هاشمکندی از خانواده دوچرخهسواری است و محال است که من و پراش نظری بدهیم و او مخالفت کند. وقتی من در جلسه بحث جوانگرایی را پیش کشیدم هاشمکندی هم کاملا با من موافق بود. سعی کردم نفراتی را به اردو دعوت کنم که در عین جوانی هم سابقه درخشانی داشته باشند و هم بتوانند در آینده برای دوچرخهسواری ایران افتخار آفرینی کنند. متاسفانه برخی رکابزنان از طریق روسای هیئتهای استانی سعی در اعمال فشار برای حضور در تیم ملی دارند، ولی آیا دوچرخهسواری که در بین ۵ نفر چهارم شده حقش پوشیدن پیراهن تیم ملی است؟
حقی در پایان با تشکر از فدراسیون دوچرخهسواری در مورد پولی بودن تستهای تیم ملی، گفت: باید همین جا از فدراسیون دوچرخهسواری و همچنین محمود وفایی که تلاشهای زیادی برای برگزاری لیگ و مسابقات مختلف انجام دادند، تشکر کنم چرا که من به عنوان سرمربی تیم ملی به دیدن این مسابقات میتوانم راحتتر نفرات ندنظرم را پیدا کنم. در مورد پولی بودن تستها هم باید بگویم که از رکابزنان باسابقه و باتجربه قرار نیست پولی اخذ شود، اما از دوچرخهسواران به نسبت ناشناختهتر مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای هر مرحله تست گرفته خواهد شد و به نظرم یک و نیم میلیون تومان برای کسی که بتواند در تستها موفق شود و آیندهاش را تغییر دهد، مبلغ زیادی نیست.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *