نظام مند شدن نظارت بر زنجیره تامین و توزیع کالا با ثبت اطلاعات صحیح انبارداران
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به منظور شفاف سازی نظام تولید، توزیع و همچنین کنترل قیمتها در ۳ ماه گذشته جلسات متعددی برای رفع مشکلات مربوط به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها تشکیل داده است.
خبرگزاری میزان -
تابش گفت: این سازمان به منظور شفاف سازی نظام تولید، توزیع و همچنین کنترل قیمتها در ۳ ماه گذشته جلسات متعددی برای رفع مشکلات مربوط به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها تشکیل داده است.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یادآور شد: بررسی هفتگی نوسانات و رصد روزانه روند تغییرات قیمت ۱۰۰ قلم کالای منتخب و اتخاذ تصمیمات مقطعی مناسب و هماهنگی با دیگر دستگاههای ذینفع به منظور پیشبرد اهداف مقابله با احتکار، اختفاء، گران فروشی و قاچاق از دیگر اقدامات سازمان حمایت بوده است.
تابش در بخش دیگر صحبتهای خود، به آمار بازرسیهای انجام شده و پروندههای تخلف در این زمینه استناد کرد و توضیح داد: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از احتکار، گرانفروشی و قاچاق کالاهای اساسی، پایش انبارهای نگهداری کالا در اولویت بازرسی بازرسان سازمانهای صمت استانها بوده و با بهره گیری از ظرفیت سامانه جامع انبارها از ابتدای سال تا پایان مهرماه سال جاری بیش از ۱۱۳ هزار انبار نگهداری کالا مورد بازرسی قرار گرفته که منتج به تشکیل ۴هزارو ۴۸۲ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲۸، ۸۶۵ میلیارد ریال است.
وی، در ادامه با تاکید بر اینکه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کلیه اقلام از جمله محصولات کشاورزی و مواد غذایی همچون گذشته در حیطه صلاحیت سازمان حمایت و سازمانهای صمت باقی خواهد ماند توضیح داد: بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها از این پس نیز برای کنترل و نظارت بر بازار دوشادوش همکاران بسیج و با تعامل و همکاری لازم با کارشناسان جهاد کشاورزی زمینه افزایش نظارت بر واحدهای متخلف را فراهم خواهند کرد.
- بنا به اعلام شاتا، عباس تابش ضمن ارائه گزارش نظارتهای انجام شده بر انبارهای نگهداری کالا در هفت ماهه اول سال جاری گفت: با توجه به اینکه تامین به موقع کالاهای مورد نیاز از اهمیت ویژهای برخوردار است لذا در سامانه جامع تجارت با توجه به تکالیف ناشی از ضوابط اختصاصی موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ بانک اطلاعاتی برای اقلام کالاهای اساسی و دارای اولویت به تفکیک فعالین زنجیره تأمین کالاها تشکیل شده است.
وی افزود: در این راستا و با توجه به تکالیف ناشی از ضوابط اختصاصی نهادهها و کالاهای اساسی موضوع تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در راستای ایجاد اطلاعات و هوشمندسازی رصد کالا از مبدأ تا انتهای زنجیره تجاری پروژه رصد کالا در بخش تجارت داخلی، سازمان حمایت پیگیریهای لازم را در دستور کار داشته است.
تابش گفت: این سازمان به منظور شفاف سازی نظام تولید، توزیع و همچنین کنترل قیمتها در ۳ ماه گذشته جلسات متعددی برای رفع مشکلات مربوط به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها تشکیل داده است.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یادآور شد: بررسی هفتگی نوسانات و رصد روزانه روند تغییرات قیمت ۱۰۰ قلم کالای منتخب و اتخاذ تصمیمات مقطعی مناسب و هماهنگی با دیگر دستگاههای ذینفع به منظور پیشبرد اهداف مقابله با احتکار، اختفاء، گران فروشی و قاچاق از دیگر اقدامات سازمان حمایت بوده است.
تابش در بخش دیگر صحبتهای خود، به آمار بازرسیهای انجام شده و پروندههای تخلف در این زمینه استناد کرد و توضیح داد: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از احتکار، گرانفروشی و قاچاق کالاهای اساسی، پایش انبارهای نگهداری کالا در اولویت بازرسی بازرسان سازمانهای صمت استانها بوده و با بهره گیری از ظرفیت سامانه جامع انبارها از ابتدای سال تا پایان مهرماه سال جاری بیش از ۱۱۳ هزار انبار نگهداری کالا مورد بازرسی قرار گرفته که منتج به تشکیل ۴هزارو ۴۸۲ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲۸، ۸۶۵ میلیارد ریال است.
وی، در ادامه با تاکید بر اینکه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کلیه اقلام از جمله محصولات کشاورزی و مواد غذایی همچون گذشته در حیطه صلاحیت سازمان حمایت و سازمانهای صمت باقی خواهد ماند توضیح داد: بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها از این پس نیز برای کنترل و نظارت بر بازار دوشادوش همکاران بسیج و با تعامل و همکاری لازم با کارشناسان جهاد کشاورزی زمینه افزایش نظارت بر واحدهای متخلف را فراهم خواهند کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *