ضرورت تعریف ساختار اجرایی مشترک برای هم افزایی و تقویت مجموعههای سینمایی
- طبق اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی، یزدانعشیری با اشاره به اهمیت همفکری همکاران در حوزههای سینمایی گفت: سینمای ایران در کنار بخشهای خصوصی مرهون تلاش و پشتکار مجموعهها و مراکز مشخصی در عرصه ساخت، تولید، پخش و عرضه است. بدیهی است بخش بزرگی از رسالت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و ترویج این محصولات بر دوش همکاران روابط عمومیهای این مراکز است.
وی ادامه داد: از این رو با اهتمام و علاقه به همفکری و تبادل نظر در حوزههای مشترک در دوره جدید سازمان سینمایی تلاش میکنیم از طریق این نشستها و هم فکریها به شناسایی ظرفیتها و زمینههای مشترک همکاری برسیم.
مشاور رئیس سازمان سینمایی با خوش بینی نسبت به استمرار و تداوم این سلسله نشستها در طول سال و برگزاری چرخشی آن در مراکز و مجموعههای مختلف خاطر نشان ساخت: قطعا، برایند این اقدام، در کنار تقویت دوستی ها، به گسترش تعاملات فیمابین و همکاریهای موثرتر منجر میشود.
وی سپس، با اشاره به نزدیکی برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین اتفاق سینمایی سال افزود: فجر ویترینی است که همه کسانی که در طول سال در سینما فعالیت دارند؛ از اهالی رسانه، سینماگران، موسسات مختلف سینمایی و سینماداران به شکلی در برگزاری آن سهیم هستند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی بیان داشت: با توجه به تغییر دولت و طرح دیدگاههای تازه، انتظار میرود نوع نگاه به ساختار برگزاری جشنواره فجر هم، متفاوتتر باشد. البته، شاید همه رویکردها و اهداف در آثار جشنواره امسال نمود پیدا نکنداما قطعا شکل، روند اجرا و بحثهای گفتمانی و تحلیلی جشنواره فرق خواهد داشت.
وی با اشاره به آسیب شناسی دورههای گذشته جشنواره فیلمفجر از طریق هم فکری با اهالی رسانه اضافه کرد: تاکنون از نگاه مدیران روابط عمومیهای سینمایی به این موضوع توجه نشده و تبادل نظر در این نشست میتواند به اصلاح روندها بیشتر کمک کند.
مدیر روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر همچنین، از تلاشهای مسعود نجفی و همکارانش در دورههای گذشته قدردانی کرد و افزود: قطعا میتوانیم با استفاده از نقاط قوت و نیازسنجیهای جدید به استقبال این رویداد بزرگ فرهنگی برویم.
وی گفت: میتوانیم با هم افزایی و همکاری به راهکارهای اجراییمشترک برسیم و به یکدیگر کمک کنیم.
در این نشست مدیران روابط عمومیهای موسسات سینماییحاضر ضمن تمجید از ابتکار سازمان سینمایی در طراحی این نشست ها، نکات و پیشنهاداتی را برای دوره جدید سازمان سینمایی و همچنین، برگزاری بهتر جشنواره فیلم فجر مطرح کردند.
از جمله این نکات میتوان به بحث یکپارچگی در سایتجشنواره فجر، انتشار عکسهای متنوع و متفاوت از رویدادهایجشنواره برای استفاده رسانهها در طول روزهای برگزاری، پیش بینی سینماهای بیشتر برای انتخاب اصحاب رسانه و منتقدین در کنار سالن رسانه برای رسانههای خبری و پوششی، امکان تماشای برخی فیلمها برای خانواده اهالی رسانه در سایر سینماها، ترویج گفتمان تفاوت محتوایی فیلمها و برنامههای فرهنگی و علمی در طول جشنواره، استفاده از ظرفیت سالنهایمکمل مانند سالن بنیاد فارابی، حوزه هنری و موزه سینماو ... به عنوان سالنهای مردمی و رسانه ای، نمایش فیلمها برایصنوف و منتقدان درکنار هم با هدف تعامل و گفتگو، فراهم کردن شرایطی برای حضور مدیران فرهنگی بخشهای مختلف در سالنهای مشخص شده برای دیدن فیلمهای جشنواره، اصلاح اشکالات برگزاری نشستهای خبری و ایجاد فضایی برایبیان نظرات و سلایق مختلف، حضور پر رنگ عوامل فیلمها در کنار مردم و سینماهای مردمی، برگزاری پر رونق جشنواره در استانهای سراسر کشور با هدف تمرکززدایی و عدالت فرهنگیو ... اشاره کرد.
اولین نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی مجموعههای سینمایی با حضور اقایان: هادی فیروزمندی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، مهرداد معظمی مدیرروابط عمومی سازمان هنری رسانهای اوج، علی مرادخانی مدیر روابط عمومی باشگاه فیلم سوره، سمیرا افتخاری مدیرروابط عمومی بهمن سبز، میلاد شکرخواه مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مسعود مدرسی مدیر روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نغمه دانش مدیر روابط عمومی گروه هنر و تجربه، سپیده حیدرآبادی مدیر روابط عمومی موزه سینما، فاطمه پزشکی مسئول هماهنگی روابط عمومی سازمان سینمایی و مرضیه فرزعلیان مسئول هماهنگی کمیته روابط عمومی جشنواره فجر حضور داشتند.