برگزاری جلسه عملیات زمستانی بخش هوایی در سازمان هواپیمایی کشوری
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه عملیات زمستانی بخش حمل ونقل هوایی گفت: لازم است به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در پروازها به هنگام بروز سرما و یخ زدگی، هواپیماها، شیوهنامهها، تجهیزات، نیروی انسانی و ... توسط بهرهبرداران فرودگاهی و ارائه دهندگان خدمات زمینی هواپیما و همچنین روشهای ارتباطی میان بخشهای ارائهدهنده خدمات زمستانی مورد ارزیابی جدی قرار گیرد.
خبرگزاری میزان -
- بنا به اعلام وزارت راه و شهرسازی، جلسه عملیات زمستانی بخش حمل ونقل هوایی با هدف افزایش هماهنگیها در آستانه فصل سرما و همچنین تبیین وظایف بخشهای مختلف از جمله شرکتهای فرودگاهی، هواپیمایی و هندلینگ و با حضور معاون استاندارد پرواز، مدیران نظارت بر ایمنی در بخشهای مختلف سازمان، نمایندگان شرکتهای فرودگاهی و ناوبری هوایی، معاونان عملیات شرکتهای هواپیمایی، مسئولان شرکتهای هندلینگ و خدمات فرودگاهی تشکیل شد.
در این جلسه معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: پیش از آغاز وضعیت جوی زمستانی در کشور و مواجهه با شرایط عملیات در سرما لازم است، تمامی مسئولان شرکتهای هواپیمایی، بخشهای فرودگاهی و ناوبری هوایی و شرکتهای هندلینگ در کمترین زمان ممکن نسبت به ایجاد آمادگی لازم، هماهنگی با سایر بخشها و شناسایی مشکلات موجود اقدام و برای رفع مشکلات بیندیشند و از قبل از آمادگی لازم برخوردار باشند.
وی بر لزوم پایبندی به استانداردها و رعایت دستورالعملهای ابلاغ شده و ارائه خدمات ایمن به مسافران تاکید کرد و افزود: لازم است به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در پروازها به هنگام بروز سرما و یخ زدگی، هواپیماها، شیوهنامهها، تجهیزات، نیروی انسانی و ... توسط بهرهبرداران فرودگاهی و ارائه دهندگان خدمات زمینی هواپیما و همچنین روشهای ارتباطی میان بخشهای ارائهدهنده خدمات زمستانی مورد ارزیابی جدی قرار گیرد.
خدایی ضمن تاکید بر آمادگی و هماهنگی بهرهبرداران فرودگاهی، شرکتهای هواپیمایی و شرکتهای ارایهدهنده خدماتی زمینی هواپیما برای عملیات زمستانی، نیروی انسانی را مهمترین بخش در زنجیره خدمات هوانوردی برشمرد و افزود: چینش و مسئولیت پذیری نیروی انسانی در حل مشکلات بسیار تعیین کننده است و چنانچه برای مخاطرات و مشکلات از قبل برنامهریزی نشود، آنگاه بخش زیادی از فشارها و چالشها به نیروهای لبه عملیات منتقل خواهد شد و عملکرد کلی سیستم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری یکی از عمدهترین مشکلات در فصل سرما و بارش شدید برف را اختلال در وضعیت پروازها دانست و گفت: در این خصوص ضروری است شرکتهای هواپیمایی به موقع و سریع به مسافران اطلاع رسانی کرده و با پاسخگویی لازم از سرگردانی و نارضایتی مسافران جلوگیری کرده و با اعتمادسازی، پشتیبانی و درک مسافران از لزوم توجه به مسائل ایمنی را به کمک خود بیاورند.
وی با اشاره به نقش نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات مناسب و کافی در کاهش تاخیر و یا ابطال پروازها در شرایط نامناسب جوی، اظهارداشت: انتظار میرود شرکتها با تحلیل به موقع دادهها، شرایط را به صورت مستمر رصد و با شناسایی شرایط و عملکردهای مخاطره آمیز، اقدامات مناسب را جهت بهبود وضعیت طراحی و اجرا کنند.
در ادامه مدیران سازمان و شرکتهای بهرهبرداری به بیان نقطه نظرات خود و مرور چالشهای پیش رو پرداختند و گزارش از وضعیت آمادگی مجموعه خود را ارائه دادند.
عملیات در شرایط جوی زمستانی یک بخش مهم در حمل و نقل هوایی است که هر ساله باید الزامات مرتبط با آن پیاده سازی و بهبود یابد. مسافران نیز باید با اعتماد به نیروهای متخصص، در شرایط خاص جوی همراهی لازم را با این کارکنان داشته باشند تا پروازها در ایمنی کامل و بدون ایجاد فشار و تنش و بر هم خوردن تمرکز نیروهای عملیاتی به انجام رسد.
در این جلسه معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: پیش از آغاز وضعیت جوی زمستانی در کشور و مواجهه با شرایط عملیات در سرما لازم است، تمامی مسئولان شرکتهای هواپیمایی، بخشهای فرودگاهی و ناوبری هوایی و شرکتهای هندلینگ در کمترین زمان ممکن نسبت به ایجاد آمادگی لازم، هماهنگی با سایر بخشها و شناسایی مشکلات موجود اقدام و برای رفع مشکلات بیندیشند و از قبل از آمادگی لازم برخوردار باشند.
وی بر لزوم پایبندی به استانداردها و رعایت دستورالعملهای ابلاغ شده و ارائه خدمات ایمن به مسافران تاکید کرد و افزود: لازم است به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در پروازها به هنگام بروز سرما و یخ زدگی، هواپیماها، شیوهنامهها، تجهیزات، نیروی انسانی و ... توسط بهرهبرداران فرودگاهی و ارائه دهندگان خدمات زمینی هواپیما و همچنین روشهای ارتباطی میان بخشهای ارائهدهنده خدمات زمستانی مورد ارزیابی جدی قرار گیرد.
خدایی ضمن تاکید بر آمادگی و هماهنگی بهرهبرداران فرودگاهی، شرکتهای هواپیمایی و شرکتهای ارایهدهنده خدماتی زمینی هواپیما برای عملیات زمستانی، نیروی انسانی را مهمترین بخش در زنجیره خدمات هوانوردی برشمرد و افزود: چینش و مسئولیت پذیری نیروی انسانی در حل مشکلات بسیار تعیین کننده است و چنانچه برای مخاطرات و مشکلات از قبل برنامهریزی نشود، آنگاه بخش زیادی از فشارها و چالشها به نیروهای لبه عملیات منتقل خواهد شد و عملکرد کلی سیستم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری یکی از عمدهترین مشکلات در فصل سرما و بارش شدید برف را اختلال در وضعیت پروازها دانست و گفت: در این خصوص ضروری است شرکتهای هواپیمایی به موقع و سریع به مسافران اطلاع رسانی کرده و با پاسخگویی لازم از سرگردانی و نارضایتی مسافران جلوگیری کرده و با اعتمادسازی، پشتیبانی و درک مسافران از لزوم توجه به مسائل ایمنی را به کمک خود بیاورند.
وی با اشاره به نقش نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات مناسب و کافی در کاهش تاخیر و یا ابطال پروازها در شرایط نامناسب جوی، اظهارداشت: انتظار میرود شرکتها با تحلیل به موقع دادهها، شرایط را به صورت مستمر رصد و با شناسایی شرایط و عملکردهای مخاطره آمیز، اقدامات مناسب را جهت بهبود وضعیت طراحی و اجرا کنند.
در ادامه مدیران سازمان و شرکتهای بهرهبرداری به بیان نقطه نظرات خود و مرور چالشهای پیش رو پرداختند و گزارش از وضعیت آمادگی مجموعه خود را ارائه دادند.
عملیات در شرایط جوی زمستانی یک بخش مهم در حمل و نقل هوایی است که هر ساله باید الزامات مرتبط با آن پیاده سازی و بهبود یابد. مسافران نیز باید با اعتماد به نیروهای متخصص، در شرایط خاص جوی همراهی لازم را با این کارکنان داشته باشند تا پروازها در ایمنی کامل و بدون ایجاد فشار و تنش و بر هم خوردن تمرکز نیروهای عملیاتی به انجام رسد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *