دیوان عدالت اداری جهت الکترونیکی کردن خدمات و ایجاد سامانهها ظرفیت بالایی دارد
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه دیوان عدالت اداری جهت الکترونیکی کردن خدمات و ایجاد سامانهها ظرفیت بالایی دارد، گفت: در آینده خبرهای متعددی مبنی بر الکترونیکی و غیر حضوری شدن خدمات دیوان عدالت اداری خواهید شنید.
خبرگزاری میزان -
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد: خدمتی را که امروز افتتاح میکنیم خدمت تجدید نظر خواهی است که قبلا فقط در دفاتر مرکزی دیوان عدالت اداری در استانها قابل انجام بود، اما اکنون با همکاری دیوان عدالت اداری و توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات در کلیه دفاتر خدمات قضایی سراسر کشور فعال شده و به زودی این خدمت در خودکاربری وکلا و نمایندگان حقوقی دستگاهها و همچنین عموم مردم به صورت خودکاربری نیز قابل استفاده خواهد بود.
وی افزود: تقریبا میتوان گفت که وکلا و نمایندگان حقوقی دستگاههای دولتی برای امورات قضایی خود نیاز به مراجعه حضوری ندارند و کلیه کارهایشان به صورت غیر حضوری و برخط انجام میشود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به سامانههای متعددی مانند (عدالت همراه، درگاه ملی، سها، محکومیتهای مالی و ...) که جهت تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی ایجاد شده است گفت: مردم میتوانند قبل از مراجعه به محاکم قضایی، به صورت الکترونیکی اخذ نوبت نمایند که از این طریق مراجعه بیش از ۸ میلیون نفر را سامان داده ایم و همچنین از خدماتی مانند دریافت ثنا به صورت برخط و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه طی دو روز کاری بهره ببرند.
کاظمی فرد افزود: دیوان عدالت اداری با توجه به ماهیت رسیدگیها که غیرحضوری است و نیز نوع قوانین و آیین نامه های موجود، ظرفیت بالایی جهت الکترونیکی شدن و ایجاد سامانههای متعدد را دارد که با همت ریاست دیوان عدالت اداری و حمایت مرکز آمار و فناوری اطلاعات،در آینده خبرهای متعددی مبنی بر الکترونیکی و غیر حضوری شدن خدمات را خواهید شنید.
وی تاکید کرد: امید است با همراهی همه بخشهای قضایی، مردم و نخبگان علمی بتوانیم در آیندهای نزدیک گامهای تکمیلی هوشمند سازی دستگاه قضایی برداشته شود و شاهد تحقق قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی باشیم.
- محمد کاظمی فرد در مراسم رونمایی از فاز دوم سامانه خدمات الکترونیک قضایی دیوان عدالت اداری (سخا)، اظهار داشت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات از ابتدای شروع مسیر هوشمند سازی قوه قضاییه اقدامات متعددی را انجام داده که یکی از اهداف آن دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی و عدالت است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تاکید کرد: خدمتی را که امروز افتتاح میکنیم خدمت تجدید نظر خواهی است که قبلا فقط در دفاتر مرکزی دیوان عدالت اداری در استانها قابل انجام بود، اما اکنون با همکاری دیوان عدالت اداری و توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات در کلیه دفاتر خدمات قضایی سراسر کشور فعال شده و به زودی این خدمت در خودکاربری وکلا و نمایندگان حقوقی دستگاهها و همچنین عموم مردم به صورت خودکاربری نیز قابل استفاده خواهد بود.
وی افزود: تقریبا میتوان گفت که وکلا و نمایندگان حقوقی دستگاههای دولتی برای امورات قضایی خود نیاز به مراجعه حضوری ندارند و کلیه کارهایشان به صورت غیر حضوری و برخط انجام میشود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به سامانههای متعددی مانند (عدالت همراه، درگاه ملی، سها، محکومیتهای مالی و ...) که جهت تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی ایجاد شده است گفت: مردم میتوانند قبل از مراجعه به محاکم قضایی، به صورت الکترونیکی اخذ نوبت نمایند که از این طریق مراجعه بیش از ۸ میلیون نفر را سامان داده ایم و همچنین از خدماتی مانند دریافت ثنا به صورت برخط و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه طی دو روز کاری بهره ببرند.
کاظمی فرد افزود: دیوان عدالت اداری با توجه به ماهیت رسیدگیها که غیرحضوری است و نیز نوع قوانین و آیین نامه های موجود، ظرفیت بالایی جهت الکترونیکی شدن و ایجاد سامانههای متعدد را دارد که با همت ریاست دیوان عدالت اداری و حمایت مرکز آمار و فناوری اطلاعات،در آینده خبرهای متعددی مبنی بر الکترونیکی و غیر حضوری شدن خدمات را خواهید شنید.
وی تاکید کرد: امید است با همراهی همه بخشهای قضایی، مردم و نخبگان علمی بتوانیم در آیندهای نزدیک گامهای تکمیلی هوشمند سازی دستگاه قضایی برداشته شود و شاهد تحقق قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی باشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *